AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Hei! Fikk et diamantsmykke av en idiotisk eks(da han var eksen min i tillegg) som jeg ønsker å selge. Hvordan går jeg frem? Jeg har fortsatt kvitteringen for diamantene, men ikke for selve kjøpet selvfølgelig, men jeg vet hvor det er kjøpt. Kan jeg gå dit og spørre hvor mye det er verdt? Det er ikke brukt, men åpnet. Kan butikken motta det tilbake, mon tro? Det ble bestilt i januar, kjøpt i februar. Takk for svar Anonymous poster hash: 9eaf9...744
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Du kan vel få det taksert hos de fleste gullsmeder tror jeg =) Anonymous poster hash: 5f962...46d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Du kan vel få det taksert hos de fleste gullsmeder tror jeg =) Anonymous poster hash: 5f962...46d Okei, takk Og så må jeg bare selge det på Finn eller liknende? Ønsker å unngå GullAdam og sånne plasser, føler at de lurer meg.... Anonymous poster hash: 9eaf9...744
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Står det varenummer i diamantbeviset, for da kan de mest sannsynligvis finne utsalgsprisen, men det betyr jo ikke at det er dette du kommer til å få for det. I beste fall hvis butikken er skikkelig greie så lar de deg bytte i noe annet. Anonymous poster hash: f048d...4e6
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 TS her. Har vært innom gullsmeden nå, hun takseterte det til 4000 kr ca. Jeg gikk til samme sted det ble kjøpt. jeg har ikke lyst på noe nytt smykke, jeg er bare keen på å bli kvitt det jeg har. Er usikker på hvor jeg kan få solgt det, da... Hvor selger man smykker, egentlig? Anonymous poster hash: 9eaf9...744
Pusemamma Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 GullAdam har jeg hørt ikke er særlig seriøs. Men de som kjøper gull via nettet pleier ikke ta diamanter. Jeg solgte via et firma på nett og fikk god pris på gullet. Husker ikke hva de het igjen da det er en stund siden. Spurte du ikke Gullsmeden hvor du kan få solgt det?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 GullAdam har jeg hørt ikke er særlig seriøs. Men de som kjøper gull via nettet pleier ikke ta diamanter. Jeg solgte via et firma på nett og fikk god pris på gullet. Husker ikke hva de het igjen da det er en stund siden. Spurte du ikke Gullsmeden hvor du kan få solgt det? Nei, det glemte jeg, haha. Kan gå innom i dag, egentlig, er bare på den andre siden av gaten for der jeg bor Da spør jeg de som jobber der! Jeg har googlet litt rundt og er en butikk i Oslo på Kirkeristen som tar imot smykker med diamanter, men igjen... er redd for å få en veldig dårlig pris. Det er jo såvidt brukt... Har ligget i boksen sin omtrent hele tiden. Takk for tips Anonymous poster hash: 9eaf9...744
Pusemamma Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Men du har jo ikke betalt smykket selv så om du skulle få 3000-4000 for det så har du jo allikavel tjent på det Jeg solgte gullsmykker og armbånd som jeg hadde fått av min ex. Han betale ca 2500 for det, jeg fikk nesten 4000 da jeg solgte den 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Men du har jo ikke betalt smykket selv så om du skulle få 3000-4000 for det så har du jo allikavel tjent på det Jeg solgte gullsmykker og armbånd som jeg hadde fått av min ex. Han betale ca 2500 for det, jeg fikk nesten 4000 da jeg solgte den Det er jo helt fantastisk! Hvordan solgte du det? Anonymous poster hash: 9eaf9...744
Gjest Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Selg det på Finn.no. Enklest og billigst.
Pusemamma Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Det er jo helt fantastisk! Hvordan solgte du det?Anonymous poster hash: 9eaf9...744 Det var på Gullvekten.no jeg solgte det. Enkelt og greit, men de tar ikke diamanter. Du må i såfall ta de ut. Da er du egentlig like langt. Fulgte instruksene på nettsiden, fikk tilsendt nødvendige papirer og 3 dager etter jeg sendte var pengene på konto. Gullprisene varierer fra dag til dag og du får betalt pr gram og utifra hvor mange karat gull det er. Men du vil jo selge smykke sånn det er og da tror jeg en gullsmed er plassen. Men gullvekten vet jeg mange er fornøyd med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå