AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Har kjøpt meg hjemmekinohøytalere av en kompis ettersom at han ikke skulle ha dem lengre. Hvordan kobler jeg dem til tvén når det er vanlige høytalerkabler på dem? sånne med 2 metaltråder som du stikker i høytalerer! Han hadde kjøpt det i en pakke med en dvd spiller og sub! hvor det var 6 høytalerinntak på dvd spilleren. Men dvd spilleren streiket og suben er ødelagt. Kjøpte dermed bare høytalerene. Det må jo gå ant å koble dem på et enkelt vis til tvén uten mye styr og penger? Anonymous poster hash: 7ed75...c8c
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Antar du må koble både høyttalere og TV til forsterker, og spille av TV-lyd via forsterkeren.Anonymous poster hash: 5f900...6e6
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Om du skal koble de direkte til tven må du mest sannsynlig koble de til en jack, men hvordan vet jeg ikke. Anonymous poster hash: 4d673...8c7
pinar Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Håper du ikke er naboen over meg, eller ved siden av meg nå
Lutetium 71 Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Du trenger en hjemmekinoforsterker/receiver. For eksempel en av disse. TVen kan nok ikke få liv i høyttalerne alene.
larsj Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Hmm høres ut som det jeg hadde en gang. Kobla alt til dvd-spilleren, 5 høytalere. Men de var jo bittesmå, fronten var kanskje 16-17x12-13 cm eller der omkring. Er det sånne høyttalere du har kjøpt? Tror det var Sony eller Phillips eller noe. Uansett hvor store de er kommer du til å trenge en forsterker, og må du kjøpe det kan du like godt kjøpe en dvd-spiller der du setter høyttalerne rett i.. Blir jo også litt overkill å kjøpe en forsterker til noen bittesmå høyttalere når man kan kjøpe dvd-greiene med høyttalere nytt for ca samme pris.
Lutetium 71 Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Hmm høres ut som det jeg hadde en gang. Kobla alt til dvd-spilleren, 5 høytalere. Men de var jo bittesmå, fronten var kanskje 16-17x12-13 cm eller der omkring. Er det sånne høyttalere du har kjøpt? Tror det var Sony eller Phillips eller noe. Uansett hvor store de er kommer du til å trenge en forsterker, og må du kjøpe det kan du like godt kjøpe en dvd-spiller der du setter høyttalerne rett i.. Blir jo også litt overkill å kjøpe en forsterker til noen bittesmå høyttalere når man kan kjøpe dvd-greiene med høyttalere nytt for ca samme pris. Utfordringen er å få få tak i en slik "DVDreceiver" i løs vekt. Som du er inne på selges de stort sett i en ferdig pakke med alt inkludert. En billig separat receiver vil sparke skikkelig liv i høyttalerne, og en vanlig DVD spiller koster nesten ingenting. Ulempen er selvsagt at man får blod på tann.
larsj Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Blod på tann er skummelt ja, det kjenner jeg godt til. Men vet ikke om det er de helt store høyttalerne å sparke liv i..heheh
Lutetium 71 Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Blod på tann er skummelt ja, det kjenner jeg godt til. Men vet ikke om det er de helt store høyttalerne å sparke liv i..heheh Det er veldig godt mulig, men man trenger uansett noe mellom disse høyttalerne og tvn. Et annet alternatv er kanskje å få tak i en slik dvdreceiver på bruktmarkedet til finn, om man klarer å finne en som ikke inkluderer enda et høyttalersett!
larsj Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Heheh en viss fare for at man får huset fullt av høyttalere, ja.. Been there, done that.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå