Gå til innhold

Å fri til en mann...(?)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg da,og lurer noe forferdelig på en ting...

Hvordan skal jeg fri til kjæresten min(Som er gutt,bare så det er sagt :P )?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det han liker da / er opptatt av? Tror du han kommer til å like at du gjør dette på en offentlig plass eller vil han foretrekke det mer privat?

Skrevet

men hva skal jeg gjøre..skal jeg ha ring? Gå ned på kne?

Har aldri sett en kvinne fri til en mann før..er litt rart da..

Skrevet

Er mange som frir til mennene sine i dag.

Syntes vel kanskje du skal kjøpe ringer? Selv fikk jeg diamantring av min kjære, han har ikke ring. Vi kjøper gifteringer sammen.

Men i ditt tilfelle hadde det vært litt gøy med ringer syntes jeg. Du trenger jo ikke gravere noe i de. Det kan evnt. gjøres når dere gifter dere.

Hva er hans interesser? Syntes frieriet skal dreie seg om han og hva han syntes er gøy/romantisk.

Hvis han liker fotball, kunne dere jo gått på en kamp sammen, og middag hjemme i leiligheten etterpå eller noe sånt?

Skriv ned interessene hans, så er det litt lettere å hjelpe deg på vei :-)

Skrevet

Synes det blir mer romantisk om du har med ringer

Skrevet

Synes du bør skaffe ringer.. Kanskje litt vanskelig å få tak i ringstørrelsen hans men det er ikke noe problem å bytte etterpå

Skrevet

Gjør noe kult slik at kompisene hans blir imponert. Utrolig hvor viktig det er for en mann å være stolt av dama si.

Skrevet

Eller ikke ha ring. Går utmerket det også.

Lykke til.

Skrevet

Jeg skal også snart fri til min kjære, og jeg har to ringer - en til han og en til meg (som blir gifteringene)

Skrevet

jeg skal også fri men aner ikke hvordan. Vi planlegger en London tur til sommeren med gode venner, så jeg tenkte kanskje det ville være en fin aneldning??

Skrevet
jeg skal også fri men aner ikke hvordan. Vi planlegger en London tur til sommeren med gode venner' date=' så jeg tenkte kanskje det ville være en fin aneldning??[/quote']

Høres ut som en bra anledning :wink:

Jeg er igang med å lage en scrapbook om oss - og på siste side skal ringene ligge :-) (jeg tør ikke gå ned på kne...)

Skrevet

Jeg tør ikke å fri jeg da :hoho: ,jeg har inntrykk av at han kanskje vil gjøre det selv,det er litt stas for gutter når jenta frir og da:)Det er ihvertfall mange jenter som frir til guttene sine nå.

Lykke til alle sammen

• 2 uker senere...
Skrevet

Eg fridde!

Eg la masse omtanke og kjærlighet i frieriet på førehand!

Førebuing

Eg kjøpte ringa til oss begge, men graverte dei ikkje (i tilfelle eg fekk "nei")

Så kjøpte eg inn raude roser og små godterihjerter som stod "I love you" på.

Eg kjøpte også Mozell (me likar ikkje champagne) og stearinlys.

I tillegg skreiv eg dikt til min kjære.

Gjennomføring

Dagen då frieriet skulle skje gjekk slik:

Heilt utan at eg hadde bestemt det vart det biff til middag. Deilig mat og ein koseleg film etterpå.

Nervøs som eg var, lata eg som eg geispa og var veldig trøtt då filmen var slutt. Sa eg skulle gå opp og rydde på rommet før leggetid. Sambuaren min så rart på meg, for han hadde rydda rommet tidlegare. Klarte heldigvis å ro iland at det framleis var litt klede på golvet (bla, bla);)

Eg gjekk på soverommet, der eg hadde stua alle dei fine lysestakane våre i ein pose inni ein krok. Sette stakane utover og tente lysa. La masse roseblad samt godtehjerta utover senga og golvet. Slo av lyset og tømte Mozell i champagneglasa og fann fram diktet. Tok ei rose i eine handa og glaset i andre. Då kjærasten min kom inn på soverommet ønska eg han velkommen med skjelvande stemme. Han vart overvelda av det fine soverommet, men skjønte fint lite.

Han fekk glaset og rosa. Rosa sette me oppi ein klargjort vase.

Så ba eg han om å setja seg på senga, og eg sette meg på sida av han. Ringane hadde eg gjømt under dyna saman med diktet. Eg fann fram diktet som eg las til han.

Det gjekk som følgjer: (har lånt litt og dikta det meste sjølv)

"Når eg ser på deg

Når eg ser på deg blir verda uviktig.

Når eg ser på deg kjennest alle ting så riktig.

Når eg ser på deg, smeltar hjartet mitt.

Når eg ser på deg veit eg at alt mitt er ditt.

Når eg ser på deg, boblar det inni meg.

Når eg ser på deg veit eg at eg elskar deg.

Når eg ser på deg slik eg gjer no,

håpar eg at det for alltid vert oss to.

RUNE

Eg kyssar hendene dine,

og knelar for deg...

for å forsikra deg om

at heile mitt sinn,

heile mi and,

og heile mitt hjarte

eksisterar KUN for å elska deg.

Eg forgudar deg...

Du er så vakker,

så fullkommen,

så skapt for å bli elska,

forguda og

beundra...

Til evigheten, og forbi...

~ Elskar deg, Rune ~

~ Vil du gifta deg med meg? ~"

Ja, slik gjekk det til.

Mannen vart heilt målbunden og gledestårene kom trillande.

Då han endeleg fekk målet tilbake, fekk han stotra fram eit lite "ja"

Å som eg elskar den mannen! :kysse:

• Hjerte 1
Skrevet

Linn3c: Så vakkert! Jeg gikk helt seriøst i skrikinga her jeg satt nå! Ikke rart kjæresten din sa ja! :grine:

Skrevet

*Snufs*

Så romantisk, Linn3c! :hjerter:

Skrevet

Heh, da jeg fridde til min kjære samboer var det et par hakk mindre romantisk. Vi hadde en avtale hos noen venner kl 14 på skuddårsdagen, som var på søndag. Jeg visste at hvis jeg ikke fridde før vi dro, så kom det til å være altfor sent. Og siden vi sto opp sent, så endte jeg opp med å gjøre dette noe uforberedt, en gang mellom frokost og vi måtte dra. Fikk med sambo inn på soverommet for å lese ferdig avisene. Og lett avslappet og med bustete hår spurte jeg om han ville gifte seg med meg. Jeg fikk ja. :)

Så egentlig trenger man kanskje ikke gjøre så stort nummer ut av det. Det funker ikke å bare ta det litt sånn på vei ut av bilen om morgenen, men det at du, som jente, frir til ham, vil være litt stas. Alle jeg har snakket med, synes jeg var såååå tøff som gjorde det selv. Jeg personlig syntes ikke det var spesielt tøft, og skulle gjerne gjort noe mer fancy, men kvinnelige frierier er fremdeles spesielt nok, ser det ut til.

Catzy

Skrevet

Takk medsøstre! :D

- Er ganske stolt av frieriet. Og når ein gjer det sjøl, får ein det jo akkurat som ein vil ha det... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...