Gå til innhold

Menn: hva anser dere som mas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av og til føler jeg at en kvinne kun trenger å åpne munnen, så anser menn det som mas.

Så, hva legger dere i mas egentlig?

Anonymous poster hash: 3ac15...dea
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kvinner (og menn) som spør om hjelp til "alt" hele tiden. "Kan du gjøre det" er gjerne starten på den samtalen.

Skrevet

Det varierer vel veldig fra person til person. Går ut ifra at du mener mas om oppgaver som skal gjøres, ikke prate-hull-i-hodet-mas.

Det går fra spørsmål til mas hvis du gjentar deg selv. Hvis jeg har sagt jeg skal ta oppvasken ETTER programmet jeg ser må du vente til ETTER programmet før du spør om jeg har tenkt å gjøre det.

Hvis jeg har sagt til deg at jeg ikke har tenkt til å ta oppvasken blir det mas hvis vi er ferdige med diskusjonen (og vi ble enige om ejg ikke skulle gjør det) og du tar opp temaet igjen.

Egentlig er det en ganske god definisjon for meg: Hvis vi er enige om noe, og du tar opp temaet igjen maser du. (det er lov å spørre hva vi ble enige om hvis du glemte det)

prate-mas: Gjentagelser er mas. Ikke si samme ting 5 ganger bare fordi du er litt irritert. ikke si samme ting 5 ganger på forskjellige måter heller. Hvis jeg ikke forstår deg så spør jeg. Ikke prat i situasjoner du vet jeg ikke vil prate (for meg gjelder dette når jeg ser på TV) Ikke "tving" meg til å prate om ting du vet jeg ikke vil, eller sier jeg ikke vil.

Det er ikke mas å spørre om jeg skal ta oppvasken ETTER programmet mitt. Det er ikke mas å spørre om noe hvis jeg hele tiden sier "senere". Det er ikke mas å nevne en ting "har du glemt oppvasken", hvis jeg egentlig skulle gjøre det for en stund siden. Det blir for mas hvis du spør meg hele tiden.

Anonymous poster hash: 996cb...657
Skrevet

Av og til føler jeg at en kvinne kun trenger å åpne munnen, så anser menn det som mas.

Jeg er kvinne, har samme opplevelse som deg.

Han går inn i "vil være i fred-modus", uten å si fra, og alle henvendelser er da mas. Det handler ikke om hva jeg sier, ellet om jeg har sagt lingnende før, men hans humør i øyeblikket.

Anonymous poster hash: 5b3d4...336

• Liker 1
Skrevet

Han går inn i "vil være i fred-modus", uten å si fra, og alle henvendelser er da mas. Det handler ikke om hva jeg sier, ellet om jeg har sagt lignende før, men hans humør i øyeblikket.

Skrevet

Mannen min synes alt er mas han. Han sier han hadde foretrukket en døv og stum dame, så kommer vel til å bli byttet ut med tiden :(

Skrevet

Det varierer vel veldig fra person til person. Går ut ifra at du mener mas om oppgaver som skal gjøres, ikke prate-hull-i-hodet-mas.

Det går fra spørsmål til mas hvis du gjentar deg selv. Hvis jeg har sagt jeg skal ta oppvasken ETTER programmet jeg ser må du vente til ETTER programmet før du spør om jeg har tenkt å gjøre det.

Hvis jeg har sagt til deg at jeg ikke har tenkt til å ta oppvasken blir det mas hvis vi er ferdige med diskusjonen (og vi ble enige om ejg ikke skulle gjør det) og du tar opp temaet igjen.

Egentlig er det en ganske god definisjon for meg: Hvis vi er enige om noe, og du tar opp temaet igjen maser du. (det er lov å spørre hva vi ble enige om hvis du glemte det)

prate-mas: Gjentagelser er mas. Ikke si samme ting 5 ganger bare fordi du er litt irritert. ikke si samme ting 5 ganger på forskjellige måter heller. Hvis jeg ikke forstår deg så spør jeg. Ikke prat i situasjoner du vet jeg ikke vil prate (for meg gjelder dette når jeg ser på TV) Ikke "tving" meg til å prate om ting du vet jeg ikke vil, eller sier jeg ikke vil.

Det er ikke mas å spørre om jeg skal ta oppvasken ETTER programmet mitt. Det er ikke mas å spørre om noe hvis jeg hele tiden sier "senere". Det er ikke mas å nevne en ting "har du glemt oppvasken", hvis jeg egentlig skulle gjøre det for en stund siden. Det blir for mas hvis du spør meg hele tiden.

Herregud du skjønner vel hva han mener, eller er du kvinne som prøver å overtolke? Det snakkes selvsagt om det evinnelige fjaset mens han bare vil slappe av foran tvn eller i sofaen. Kvinner som har behov for å snakke sammen til en hver tid og ikke kan forholde seg til enkle gjøremål som å spise, som å sitte, som å se tv, som å kjøre/sitte på i bil, men det skal krydre alt med vaset sitt. Jeg hadde aldri blitt ferdig med frokosten jeg om jeg skule sittet å moret den jævla skravla jeg bor med.

Anonymous poster hash: d0b77...108

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis "Hva?", men heller hvor ofte maset kommer/gjentas, hvilket toneleie, krav/forventninger om at det det mases om skal gjøres, osv.

Skrevet

Herregud du skjønner vel hva han mener, eller er du kvinne som prøver å overtolke? Det snakkes selvsagt om det evinnelige fjaset mens han bare vil slappe av foran tvn eller i sofaen. Kvinner som har behov for å snakke sammen til en hver tid og ikke kan forholde seg til enkle gjøremål som å spise, som å sitte, som å se tv, som å kjøre/sitte på i bil, men det skal krydre alt med vaset sitt. Jeg hadde aldri blitt ferdig med frokosten jeg om jeg skule sittet å moret den jævla skravla jeg bor med.

Anonymous poster hash: d0b77...108

Umm, litt forvirret. For det første er jeg mann, med tanke på at hun spurte hva menn synes er mas er vel det opplagt. For det andre prøvde jeg abre å unngå uheldige overtolkinger som ofte oppleves her på KG. Ser ut til at det går an å bli overtolket selv når man bare pressiserer ting.

"den jævla skravla jeg bor med".....

Skrevet

Jeg svarer selv om jeg ikke er mann, for jeg tror dette har mer med personlighet og individ å gjøre enn kjønn.

Han går inn i "vil være i fred-modus", uten å si fra, og alle henvendelser er da mas. Det handler ikke om hva jeg sier, ellet om jeg har sagt lingnende før, men hans humør i øyeblikket.

For min del kjenner jeg meg litt igjen i "vil være i fred"-modusen, jeg da, selv om det ikke handler så mye om humør i øyeblikket for meg. Jeg har erfaring med å være sammen med noen som kort sagt hadde et veldig mye større behov enn meg for småprat og prat, mens jeg for min del satte mer pris på ro og stillhet enn han. Det betyr ikke at det var mas, eller noe galt med noen av oss, men om litt ulike behov. Løsningen er jo ikke å kalle alt for mas, eller å konkludere med at partneren ikke interesserer seg for hva hva man sier, selv om det sikkert kan oppleves sånn hvis man bare tolker ut fra eget ståsted, eller begynner å irritere seg i stedet for å kommunisere. For oss gikk det seg til, og løste det seg greit med forståelse for disse ulikhetene.

• Liker 2
Skrevet

Hva som blir oppfattet som masing er nok individuelt.

Personlig tenker jeg at det først og fremst dreier seg om dårlig personkjemi og/eller ulike behov.

Skal man leve i et parforhold så er det nok ofte nødvendig å finne seg i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...