AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Jeg er for tiden veldig matlei og lite inspirert i matveien, at hver gang jeg er på butikken ender jeg med å kjøpe agurk, gresk yoghurt med jordbær, noen nutrilettbarer og rett i koppen-pasta. De inneholder ikke så veldig mye kalorier, men sunt er det jo ikke når dette er det eneste jeg spiser. Jeg føler jeg spiser veldig mye, men det er jo bare dette jeg har i skapene, så jeg kan jo ikke spise så veldig mye som jeg føler jeg gjør. Jeg er ikke så glad i middag. De middagene jeg er glad i er usunne ting som pizza, burger, kebab osv. Men siden jeg trenger å gå ned i vekt, prøver jeg å unngå dette. Det går jo an å lage sunnere versjoner av dette, men jeg orker ikke å lage meg middag (jeg har en sykdom, og er inne i en dårlig periode ift. den akkurat nå). Sushi elsker jeg, men det er dyrt. Jeg er lei av brød og knekkebrød. Frukt råtner bare i kjøleskapet før jeg rekker å spise det. Havregryn er jeg også lei av. Finnes det noe annet enkelt og sunt å spise som jeg kan kjøpe meg? De tingene jeg spiser er jo ikke så veldig mettende så jeg blir fort sulten igjen. Det er kanskje derfor jeg føler at jeg spiser så mye, fordi jeg må spise oftere enn hvis jeg hadde spist noe som metter mer! Noen forslag? Anonymous poster hash: c9b59...add
Redbull Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Speltlompe med smør, kyllingskinke og avokado. Jeg lager ofte kylling, laks og tunfisk til kvelds og/eller frokost jeg
super-s Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Speltlompe med smør, kyllingskinke og avokado. Jeg lager ofte kylling, laks og tunfisk til kvelds og/eller frokost jeg Speltlompe hadde jeg glemt at fantes! Det er jo godt! Men dropper smør og avokado da, siden jeg helst skal ned i vekt. Men takk!
Redbull Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Speltlompe hadde jeg glemt at fantes! Det er jo godt! Men dropper smør og avokado da, siden jeg helst skal ned i vekt. Men takk! Jeg skal også ned i vekt. Spiser smør og avokado hver eneste dag. Fett er ikke farlig, det holder deg mett lenger 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Cottage cheese /m sukkerfritt syltetøy og kanel Kesam med fun saftAnonymous poster hash: 83086...5df
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Liker du egg? Sunt, godt og mettende. Anonymous poster hash: 617d7...b9f
Vulcan Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Linsegryter er sinnsykt godt. Kan ingen oppskrifter i hodet, men det jeg husker at jeg skal bruke idag er grønne linser, karbonadedeig, hakkete tomater, litt div grønnsaker og krydder. Nam nam Kjøttkaker, brusaus, potet og ertestuing! YUM! Stekt egg med ris? kjempe lett, kjempe raskt og kjempegodt!
super-s Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Jeg skal også ned i vekt. Spiser smør og avokado hver eneste dag. Fett er ikke farlig, det holder deg mett lenger Men er ikke det mest hvis man går på lav-karbo? Jeg tenker mest på kalorier og ikke karbohydrater. Hilsen ts (glemte å trykke anonym da jeg svarte deg i sted, så skriver like gjerne med nick heretter)
Vulcan Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Men er ikke det mest hvis man går på lav-karbo? Jeg tenker mest på kalorier og ikke karbohydrater. Hilsen ts (glemte å trykke anonym da jeg svarte deg i sted, så skriver like gjerne med nick heretter) Stemmer det Super-s, og det med at fett ikke er farlig er sprøyt. Kolesterol og hjerte-kar er farlig for alle. Avokado har ganske sunt fett, og er veldig godt. Prøv avokado på knekkebrød. høres merkelig ut, men er fantastisk. enkel og sunt.
super-s Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Stemmer det Super-s, og det med at fett ikke er farlig er sprøyt. Kolesterol og hjerte-kar er farlig for alle. Avokado har ganske sunt fett, og er veldig godt. Prøv avokado på knekkebrød. høres merkelig ut, men er fantastisk. enkel og sunt. Avocado er veldig godt, men det inneholder mye kalorier!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Du må ha fett selv om du går på lavkalori. Hvert måltid skal ha fett, proteiner og karbs. Du behøver ikke spise en hel avokado, en liten skive til måltidet er nok. Anonymous poster hash: b9eb8...3db
super-s Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Du må ha fett selv om du går på lavkalori. Hvert måltid skal ha fett, proteiner og karbs. Du behøver ikke spise en hel avokado, en liten skive til måltidet er nok. Anonymous poster hash: b9eb8...3db Aha! Takk for tips =)
Vulcan Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Avocado er veldig godt, men det inneholder mye kalorier! Kalorier-smalorier. Godt er godt, nok om det Spis å vær glad for hver dag som går, så skal vi se hvor mange bilringer jeg får =D
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Kjøp proteinrik mat, for det metter bedre, bevarer muskelmassen, og hjelper deg å bygge muskler om du trener styrke. Eksempel er: Karbonadedeig Egg Skinke Kylling (Om du ikke orker å lage noe særlig middag, så kan du kjøpe ferdig grillet kylling. Men om du vil spare kalorier så unngå å spise skinnet, for det inneholder faktisk en god del. Ellers så er kylling kjempesunt, og du kan bruke det på skiva eller i speltlompene. Yoghurt (0% dobbel inneholder ca 50 kalorier i en yoghurt og har vel rundt 5g proteiner) Laks Svinestrimler Ellers kan du kjøpe: Speltlomper (du kan bruke det som pizzabunn, eller wraps for eksempel) Supper metter godt, og det tar heller ikke lang tid å lage. (I tillegg er det lite kalorier i suppe) Sunnere hamburgere er superenkelt, og du trener ikke så lenge på kjøkkenet. Del karbonadedeigen i 4, lag 4 burgere og stek. Så slenger du på grønnsaker og kjøper hamburgerbrød på butikken. Anonymous poster hash: 06e3f...1e3
Redbull Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Men er ikke det mest hvis man går på lav-karbo? Jeg tenker mest på kalorier og ikke karbohydrater. Hilsen ts (glemte å trykke anonym da jeg svarte deg i sted, så skriver like gjerne med nick heretter) Tenker også kalorier, men fekk er faktisk viktig for kroppen. Spiser heller en halv avokado enn fire knekkebrød. Nå er jeg brød og knekkebrød motstander da Cottage cheese og/eller kesam med frukt er nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå