Gå til innhold

sommerbryllupp - og øl

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet antall av både det ene og det andre av drikkevarer har vært diskutert tidligere, men det jeg lurer på....

La oss si det er sommer og varmt i været og 65 gjester. Vi har kjøpt inn passe mengder vin, sprit, blandevann og brus, men hvor mye øl skal vi kjøpe??? Når festen varer til 4 og folk er tørste fordi det er en varm sommerkveld....

Noen som har erfaring.. så takker jeg for hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert ikke mye hjelp i dette svaret, for jeg har ikke så mye greie på det. Vil bare spørre: skal dere servere øl til maten? Ta utgangspunkt i hva dere vet om gjestene deres. Hvor mange drikker? Hvor mange øl på hver ca? Beregn at dere også har andre drikkevarer, som sikkert mange likevel vil velge, så får dere et regnestykke. Beregn heller litt for mye enn litt for lite.

Uff og uff, dette var lite hjelp i, og du har jo selvfølgelig tenkt gjennom akkurat dette..... Nei, her får andre komme med bedre svar....

He-he - lykke til!!!

PS: Hvor mye tror dere dere selv ville ha drukket på en varm sommerkveld????12

Skrevet

Skal dere ha nattmat?

Vi har vel en 60 stykker som drikker - noen tar bare et glass vin til maten, og kanskje en likør/cognac til kaffen, mens andre er unge menn som hovedsaklig er der for festens del (samboere til venner + samboere til søskenbarn - altså - mennesker vi ikke kjenner så godt - tror de kanskje tar det mer som en fest, enn en feiring...).

Tror vi kjøper inn 200 små bokser med øl - regner ikke med at det går så veldig mye øl til maten (skal ha koldtbord), men regner med at det går desto mer til nattmaten (finnbiff).

Men, når det er sagt - jeg er slett ikke sikker på at det holder, men dersom vi går tom for øl sånn utpå natten, så tar jeg det definitivt ikke så tungt - da får bare folk drikke noe annet icon_smile.gif Ingen krise, det.

Men, jeg håper andre har gode innspill - i tilfelle jeg er helt på jordet!

(hva mener dere forresten er passe med vin - jeg er kjempeusikker på hvor mye rødt og hvitt vi skal bestille inn - og det skal bestilles i morra!)

Skrevet

Vi hadde førti som drakk til fordrink, da forvant først bowle, så 4 flasker hvitvin (var for lite) og en kasse øl samt 7 1 1/2litere mozell og 6 farris.

Alt annet enn vin var det nok av skulle jeg mene.

Til middag 36 flasker rødvin og 7 flasker hvitvin. Hvitvinen forsvant alt for fort. Men ingen klaget. tre rødvin igjen etter middagen og mange brisne tanter icon_smile.gif

Til baren har jeg ikke så styring, vi har ikke fått regningen ennå, da var vi også flere som drakk. Vet dog at nesten alle drakk øl. Folk pyntet på med en daquari eller long island i ny og ne. Lite rødvin eller andre "varme" drinker.

Dette var på lørdag som var og med masse masse varmegrader, men var inne i kjølige lokaler. Alt for varmt ute i dress midt i byen icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...