AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Er forlover og snakket med bruden om gavebord. Hun har funnet ut at det er tradisjon å ha åpent gavebord, altså at noen er ansvarlig for å åpne gavene, og skrive på en liste hvem som har gitt hva. Jeg sa at hun kan ikke la konvolutter med mange tusen kroner ligge og flyte, og at noen bør ta hand om de, jeg feks. Det mente hun hørtes bra ut, men at summen må skrives opp på listen, feks at det går slik: Kari og Ola: Grytesett fra tilbords Espen og Silje: 1000kr Mari og Ole: telysholder Hm, jeg synes det blir litt rart, og nesten litt uthenging.. Hjelp? Anonymous poster hash: 1ef84...d15
hjärterdam Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 I både bryllup og konfirmasjoner jeg har vært i har det på liste eller i kort blitt skrevet "Pengegave", og så har den som har åpnet gavene skrevet en egen liste med: Ola og Kari: 500,- Per og Siv: 1000,- Osv Da vet brudeparet hva de har fått for summer, men resten av selskapet ser kun at det er gitt penger. 5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 I både bryllup og konfirmasjoner jeg har vært i har det på liste eller i kort blitt skrevet "Pengegave", og så har den som har åpnet gavene skrevet en egen liste med: Ola og Kari: 500,- Per og Siv: 1000,- Osv Da vet brudeparet hva de har fått for summer, men resten av selskapet ser kun at det er gitt penger. Ah, selvsagt, god ide. Takk. Anonymous poster hash: 1ef84...d15
Blådiamant Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Vi skrev sum i vår gaveliste etter at å ha diskutert litt frem og tilbake.
CathFoto Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Svigermor og hennes søster åpner gavene, og noterer ned i en bok hva man får av hvem. Der det er penger, skriver vi bare pengegave ved kortet, sum står i boken. Pengene samles sammen og tas vare på av pappa. Vi har etter inspirasjon herfra kjøpt nummerklistrelapper som klistres på gave/kort, også står info ved nummeret i boken.
Gjest Offensive Pie Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Lag i tillegg en plan for hvor pengene skal legges, så du slipper å ha dem på deg hele dagen! Den ene gangen jeg og mannen hadde ansvaret for å åpne bryllupsgaver, endte det med at jeg stappet flere titusentalls kroner i bunadsveska mi. Vi fant en ad hoc-løsning på det i løpet av kvelden, men det hadde vært greit å slippe å ta akkurat det på sparket
Nephthys Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Selv om det er åpent gavebord er det vel ikke for alle å se på listen over det folk har gitt? Har vært opp-pakker i flere bryllup, og gjort som nevnt her med penger og slike ting. Lagt alle pengene i en konvolutt, men latt kortet stå på bordet. Skrevet opp summen bakerst i gaveboken (der man nummererer og har oversikt over hvem som har gitt hva!). Boken legges sammen med pengene på et lurt sted..
Bad Advice Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Du bør skrive opp alle beløpene, hvis noen gir lite nå og blir flaue så får du nok litt ekstra neste gang.
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Du bør skrive opp alle beløpene, hvis noen gir lite nå og blir flaue så får du nok litt ekstra neste gang. Hvorfor skal folk bli flaue over å gi hva de vil? 1
Gjest iGirl Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Du bør skrive opp alle beløpene, hvis noen gir lite nå og blir flaue så får du nok litt ekstra neste gang. 5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 jeg er vandt med at summene står både i kortet og i gaveboken. Lettest å ha oversikt slik. Folk forventer vel alikevel at kortet blir stående fremme, så får de som absolutt ikke vil ha sine summer i fjeset på andre, si ifra om dette, eller gi gaven i etterkant..... Så har pengene blitt samlet i en konvolutt etter hvert, og lagt bort. (Har det blitt feiret på hotell, har de fått lagt konvolutten i safen demmes over natten ) Anonymous poster hash: 0e9be...cfa
Pimpel Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg mener at beløpet gjestene gir, ikke trenger å være synlig for alle. Noen har kanskje dårlig råd, og ikke kan gi så mye. Mens andre gir veldig mye. Det er helt unødvenig at alle ser beløpene som blir gitt. 2
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Takk for mange gode tips Tenkte ikke på å finne et lurt sted for pengene, når jeg tenker meg om, har jeg ikke lyst å ha flere titallstusen kroner i clutchveska mi hele dagen og kvelden, sant nok! Ts. Anonymous poster hash: 1ef84...d15
LukaFrost Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Pga i overkant nysgjerrige lektninge rhadde vi ei "svartebok" der summen ble skrevet, mens de ti den tilgjengelige boka ble det skrevet "penger". Noen har dårligere råd enn andre og vi gjorde dette for å ikke sette noen i forlegenhet. Foreldrene gav oss store summer og hvor store summene var trenger ingen andre vite.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 jeg er vandt med at summene står både i kortet og i gaveboken.Lettest å ha oversikt slik. Folk forventer vel alikevel at kortet blir stående fremme, så får de som absolutt ikke vil ha sine summer i fjeset på andre, si ifra om dette, eller gi gaven i etterkant..... Så har pengene blitt samlet i en konvolutt etter hvert, og lagt bort. (Har det blitt feiret på hotell, har de fått lagt konvolutten i safen demmes over natten ) Anonymous poster hash: 0e9be...cfa Om man virkelig ønsker seg penger så lønner det seg å ikke skrive sum i kort, for mange reagerer på dette og vil derfor velge å gi noe annet om de får høre at det gjøres slik.Anonymous poster hash: ff672...905
Brud2014 Skrevet 22. september 2013 #16 Skrevet 22. september 2013 Noen som ikke skal ha åpent gavebord og vet hva de skal gjøre med pengene? :S Lett å rappe med seg et par konvolutter hvis de ligger framme, så vet ikke om de burde gjemmes? Skal ha festen på et hotell.. Vi har nemlig tenkt til å pakke opp gavene våre selv senere
Gjest iGirl Skrevet 22. september 2013 #17 Skrevet 22. september 2013 Hva tenker dere om at brudeparet selv pakker opp pakkene dagen etter bryllupet ? Altså, at det på gavebordet bare står pakker som.. ja. er innpakket. Har litt lyst å pakke opp selv jeg, men har jo ikke tid til det på dagen... Blir det kjedlig for de andre gjestene kanskje?
Brud2014 Skrevet 22. september 2013 #18 Skrevet 22. september 2013 Hva tenker dere om at brudeparet selv pakker opp pakkene dagen etter bryllupet ? Altså, at det på gavebordet bare står pakker som.. ja. er innpakket. Har litt lyst å pakke opp selv jeg, men har jo ikke tid til det på dagen... Blir det kjedlig for de andre gjestene kanskje? Se i innlegget over ditt Vi har lyst til å pakke opp selv etter festen (på søndagen hjemme). Mest fordi vi synes det virker koselig - er jo våre gaver og også for at noen skal slippe det ansvaret. Har tenkt at kanskje noen av gjestene blir furtne, men da får de bare være det hvis de er mest opptatt av å vise alle andre hva de har kjøpt Jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg var i et bryllup hvor gaven min ikke ble vist fram iallfall.
Gjest iGirl Skrevet 22. september 2013 #19 Skrevet 22. september 2013 Se i innlegget over ditt Vi har lyst til å pakke opp selv etter festen (på søndagen hjemme). Mest fordi vi synes det virker koselig - er jo våre gaver og også for at noen skal slippe det ansvaret. Har tenkt at kanskje noen av gjestene blir furtne, men da får de bare være det hvis de er mest opptatt av å vise alle andre hva de har kjøpt Jeg hadde ikke brydd meg hvis jeg var i et bryllup hvor gaven min ikke ble vist fram iallfall. Oi, beklager. Jeg så ikke innlegget over mitt Ja, vi synes også det virker koselig. Jeg hadde heller ikke brydd meg, som gjest altså
Brud2014 Skrevet 22. september 2013 #20 Skrevet 22. september 2013 men jeg lurer litt på hva vi skal gjøre med alle konvoluttene som åpenbart er pengegaver.. Burde jo sørge for at pengene er et trygt sted? Skal man åpne bare dem eller legge dem i en eske eller... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå