AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 I 4 uker nå har jeg trent styrke 3 ganger i uka. Av og til noe kondisjon. Jeg har ungått usunn mat. Vekta viste nesten -3 kg for litt siden. Nå er jeg tilbake til startvekt. Frustrerende... Har 20 kg å ta av.. Anonymous poster hash: b059a...f67
Stormborn Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Det kalles å legge på seg i muskler 3
Gjest gjest- silje Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Ved styrketrening, bør en måle seg, og kanskje måle fettprosenten. Gi ting litt tid. Jeg har vært litt jojoslanker, og jojotrener, men for noen år siden fant jeg treningsmetoden jeg stortrivdes med, men kiloene ville ikke av, og det tok tid... lang tid. 4 uker er ingenting, når man har brukt mange år på å legge på seg! Og hvis du ikke har helt kontroll på kostholdet, så kan det også være en grunn. Jeg teller ikke, men å finne ut når jeg gikk i minus/pluss, var vanskelig å vite de første månedene...
Thorn Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Hold ut! Plutselig løsner det, og da kan du gå ned mye i starten! Har vært gjennom akkurat det samme, og jeg gikk ned 15 kilo på litt under et halvt år når det løsnet
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Ja, det blir dumt å gi seg nå. Styrketrening er faktisk noe jeg liker, og ser at jeg har fått mer muskler. Men den dumme vekta :-( Anonymous poster hash: b059a...f67
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Drit i vekta og ta mål. Veier du deg på feil tid av døgnet er det også villedende da et glass vann og en middag alene kan vise en "vektøkning" på et par kilo som er borte i sekundet du går på do. Skal du veie deg så vei deg fredag morgen en gang i mnd. Man-fre er lever det fleste rent og så koster de seg gjerne litt i helgen noe som holder på vann. Spiser du moderat med ekstra kalorier så legger du ikke på deg fettvekt på en lørdagskveld, men salter etc binder vann og kan lure deg til å tro at du har gått opp når det i realiteten er vannvekt. Så ta mål hver uke. Er mye mer presist enn en vekt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Drit i vekta og ta mål. Veier du deg på feil tid av døgnet er det også villedende da et glass vann og en middag alene kan vise en "vektøkning" på et par kilo som er borte i sekundet du går på do. Skal du veie deg så vei deg fredag morgen en gang i mnd. Man-fre er lever det fleste rent og så koster de seg gjerne litt i helgen noe som holder på vann. Spiser du moderat med ekstra kalorier så legger du ikke på deg fettvekt på en lørdagskveld, men salter etc binder vann og kan lure deg til å tro at du har gått opp når det i realiteten er vannvekt. Så ta mål hver uke. Er mye mer presist enn en vekt. Veldig enig med deg, men en middag burde absolutt ikke gi noen kraftig vektøkning. maks 1/2-1 kg hvis du er stor og spiser vanlig. er du "slanken" burde du ikke spise mer enn 500g vanlig middag tipper jeg. Er selv nær 2m og jeg legger ikke på meg 1kg til middag. Poenget er selvfølgelig det samme. Anonymous poster hash: 9afd7...f94
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Veldig enig med deg, men en middag burde absolutt ikke gi noen kraftig vektøkning. maks 1/2-1 kg hvis du er stor og spiser vanlig. er du "slanken" burde du ikke spise mer enn 500g vanlig middag tipper jeg. Er selv nær 2m og jeg legger ikke på meg 1kg til middag. Poenget er selvfølgelig det samme. Anonymous poster hash: 9afd7...f94 Det er rett som du sier, at 3 kilo kan virke mye, men jeg drikker MYE vann og te. Og på en middag legger jeg gjerne på meg 1-1,5 kg i hverdagen. Men dagen etter lørdagen der jeg gjerne har spist mye sukker/salt så kan jeg lett veie minst 2-2,5kilo mer. Er borte på et par dager med "ren" mat igjen. Har testet vekta på gøy rett etter måltider så i mitt tilfelle stemmer det med opp til iallefall 2,5 kg "vektøkning" av og til.
Kamikatze Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 (endret) Muskler veier fire ganger mer enn fett. Så drit i vekta. For hvert kilo muskel du bygger, når vekta holdes stabil, har du altså kvittet deg med tre kilo spekk. Selg vekta på eBay, og kjøp deg et målebånd istedet. Edit: Sorry Runforit. Hadde flere åpne faner, og så ikke at du hadde svart tilnærmet det samme, før svaret var begått. Endret 10. september 2013 av Kamikatze
Gjest Runforit Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Muskler veier fire ganger mer enn fett. Så drit i vekta. For hvert kilo muskel du bygger, når vekta holdes stabil, har du altså kvittet deg med tre kilo spekk. Selg vekta på eBay, og kjøp deg et målebånd istedet. Edit: Sorry Runforit. Hadde flere åpne faner, og så ikke at du hadde svart tilnærmet det samme, før svaret var begått. Bare fint at flere svarer det samme når det er et sånt fornuftig og fint svar
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Det kalles å legge på seg i muskler Herregud, det er ingen som legger på seg tre kilo muskler på fire uker. Anonymous poster hash: 2ac94...55d 3
Jade Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Men teller du kalorier? Sånn ca, ihvertfall? Sånn at du vet at du går i kaloriunderskudd? Men bare hold ut, så merker du det etterhvert både på speilbildet og på klærne
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 kast badevekten og finn frem målebåndet istedenfor.. Vekta vil bare gjøre deg umotivert! Ta bilder og fokuser på forandringene og cm du har mistet, det er det som teller! Anonymous poster hash: 961dd...94d
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Hallo!!?! Er enig i at muskler veier mer enn fett, men man legger altså ikke på seg tre kg muskler i løpet av fire uker! Anonymous poster hash: 172cb...45f 1
Thorn Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Enig i at man ikke klarer å få merkbart med muskler på en måned, men jeg merker at kroppen min binder mye mer vann når jeg begynner på eller endrer på et styrkeprogram. Hvis man legger til naturlige svingninger er det vel ikke så unaturlig å gå opp tre kilo etter en måned med styrketrening? Det var i hvert fall akkurat det jeg gjorde, men jeg holdt ut pga at jeg merket at jeg følte meg bedre. Etter to måneder hadde jeg plutselig gått ned igjen de tre kiloene, deretter gikk jeg ned 1,8 kilo, 1,5 kilo, 1,3 kilo og så stabiliserte vekttapet seg på mellom en og en halv kilo i uka til jeg hadde gått ned tolv kilo. De siste tre satt litt bedre, og tok rundt to, to og en halv måned å bli kvitt. Jeg endret ikke (i bevisst, i hvert fall!) på noe underveis, bare fortsatte på samme måte hele veien. Men jeg visste at jeg spiste sunt, da, og var ikke villig til å spise mindre mat. Da ville jeg heller beholde vekta, og bare bedre formen. Og det funket jo (helt til jeg datt av lasset og gikk tilbake til gamle synder...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå