Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fant drømmeleiligheten på obos for to uker siden. Sist onsdag var jeg på kontraktsmøte med selgeren av leiligheten og en obosmegler og skrev under kontrakt at jeg "kjøpte" leiligheten. Leiligheten skulle da utlyses på forkjøpsrett i en uke. På mandag denne uken snakket jeg med obos- eiendomsmegler og han sa at det var noen med lik ansiennitet som meg som hadde meldt forkjøp. Er det lov? Skal ikke en medlem som melder forkjøpsrett ha høyere ansiennitet enn meg? Stiller ikke jeg sterkere siden jeg allerede har underskrevet kontrakten? Har ikke lyst til å ha en lodd trekning slik som eiendomsmegleren sa. Trodde lodd trekning gjaldt bare når to med samme ansiennitet melder forkjøp og de har høyest ansiennitet. Håper noen kan svare meg på alle disse spørsmålene, noe obos megleren ikke ville.

Får vite om jeg får leiligheten eller ikke på onsdag men blir helt gal av å vente!

Endret av Mdjy85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går det an å ha lik ansiennitet? Går ikke det på medlemsnummer?

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du og den andre har lik ansiennitet, vil det bli loddtrekning, ja. At du skulle ha noen fordel over den andre med samme ansiennitet bare fordi det var du som var budgiver, ville være absurd, jfr. prinsippene rundt forkjøpsrett.

Anonymous poster hash: 5bd5b...ba8
Skrevet

Går det an å ha lik ansiennitet? Går ikke det på medlemsnummer?

Nei, siden Obos-medlemsskap kan overføres til andre så går det på innmeldingsdato.

Skrevet

Men det går på dato, så utrolig uflaks da at noen har helt lik ansiennitet OG vil ha leiligheten.

Be i alle fall om dokumentasjon på at det virkelig stemmer.

Og håp at loddtrekning går din retning ;)

Anonymous poster hash: 7dba5...2b8
Skrevet

Borettslag og loddtrekning. Hadde loddtrekning om 60.000 kr på sist årsmøte.

Anonymous poster hash: 5963c...23c
Skrevet

Takk for svarene. Får håpe jeg vinner denne loddtrekningen da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...