Mdjy85 Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 (endret) Jeg fant drømmeleiligheten på obos for to uker siden. Sist onsdag var jeg på kontraktsmøte med selgeren av leiligheten og en obosmegler og skrev under kontrakt at jeg "kjøpte" leiligheten. Leiligheten skulle da utlyses på forkjøpsrett i en uke. På mandag denne uken snakket jeg med obos- eiendomsmegler og han sa at det var noen med lik ansiennitet som meg som hadde meldt forkjøp. Er det lov? Skal ikke en medlem som melder forkjøpsrett ha høyere ansiennitet enn meg? Stiller ikke jeg sterkere siden jeg allerede har underskrevet kontrakten? Har ikke lyst til å ha en lodd trekning slik som eiendomsmegleren sa. Trodde lodd trekning gjaldt bare når to med samme ansiennitet melder forkjøp og de har høyest ansiennitet. Håper noen kan svare meg på alle disse spørsmålene, noe obos megleren ikke ville. Får vite om jeg får leiligheten eller ikke på onsdag men blir helt gal av å vente! Endret 10. september 2013 av Mdjy85
shiva Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Går det an å ha lik ansiennitet? Går ikke det på medlemsnummer? 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Så lenge du og den andre har lik ansiennitet, vil det bli loddtrekning, ja. At du skulle ha noen fordel over den andre med samme ansiennitet bare fordi det var du som var budgiver, ville være absurd, jfr. prinsippene rundt forkjøpsrett. Anonymous poster hash: 5bd5b...ba8
Zzyzx Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Går det an å ha lik ansiennitet? Går ikke det på medlemsnummer? Nei, siden Obos-medlemsskap kan overføres til andre så går det på innmeldingsdato.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Men det går på dato, så utrolig uflaks da at noen har helt lik ansiennitet OG vil ha leiligheten. Be i alle fall om dokumentasjon på at det virkelig stemmer. Og håp at loddtrekning går din retning Anonymous poster hash: 7dba5...2b8
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Borettslag og loddtrekning. Hadde loddtrekning om 60.000 kr på sist årsmøte. Anonymous poster hash: 5963c...23c
Mdjy85 Skrevet 10. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 10. september 2013 Takk for svarene. Får håpe jeg vinner denne loddtrekningen da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå