Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har møtt en kjekk gutt fra Polen som bor og studerer i Norge. Men jeg lurer på om kulturforskjellen er veldig stor? Hvordan er kvinnesynet?

Takk for hjelpen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt er ikke kvinnesynet noe særlig. Mange polske gutter forventer at jenta skal være underdandig, og de har ikke vokst opp med likestilling slik vi har. Tradisjonelt kjønnsrollemønster kan være som en drøm for oss nordmenn først når vi blir behandlet som prinsesser, men etter hvert kan ulempene bli litt for store. Mange polske menn tar i praksis veldig lett på trofasthet og ærlighet, og de sier det de vet vi vil høre. De har vokst opp med det - med både far og bestefar med samme holdninger - så det er ikke noe man kan endre.... alt for sementert.

Når det er sagt så er ei venninne av meg gift med en polakk, og han er en god og redelig mann som alltid har behandlet kjærestene sine bra. Det finnes alltid unntak fra regelen. Det beste er egentlig å se på fortiden hans. Har han hatt lengre forhold hvor han har vært trofast og behandlet kjærestene bra, eller har det vært ONS's og korte forhold med utroskap, evt vold? Hvilket forhold har han til eksene sine?

Anonymous poster hash: 4a91a...2d1
Skrevet

Ja jeg var sammen med en i 2 år. Totalt drittsekk, med litt for mange syn på hvordan kvinner skal være mot mannen. Litt sånn 50-talls husmor greier.

kan ikke snakke for alle polakker, men han si noe om min erfaring.

Anonymous poster hash: 0bb81...f46
  • Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at nordmenn ser ned på deg. Hold deg unna og hold deg til en norsk mann.

Anonymous poster hash: 5fd61...d84
Skrevet

Ja. Konservativt kvinnesyn og stor nese.

Han hadde stor tiss, da.

Anonymous poster hash: 84f0f...2d7
Skrevet

Ja jeg var sammen med en i 2 år. Totalt drittsekk, med litt for mange syn på hvordan kvinner skal være mot mannen. Litt sånn 50-talls husmor greier.

kan ikke snakke for alle polakker, men han si noe om min erfaring.

Anonymous poster hash: 0bb81...f46

Skriver under på dette.

Han hadde stor tiss, da.

Anonymous poster hash: 84f0f...2d7

:ler: Ja, det har visst nesten alle øst for tyskland. Eneste grunnen til at ei venninne holdt ut så lenge med sin østeuropeer som hun gjorde, sa hun.

Anonymous poster hash: 4a91a...2d1

Skrevet

Det kommer helt an på.

Noen polakker er konservative, andre er ikke.

Du må nesten bare bli kjent med han og spørre litt. Ikke utelukk han bare fordi de er mer tradisjonell i øst-europa.

Skrevet

Er en stille og rolig polakk på jobben min. Han virker sjenert? Eller kanskje bare en som liker å være for seg selv?

Han er veldig blek i huden, men ser veldig frisk ut, altså. Og han har mørk og tykt og kort hår på hodet.

Han driver å glor på meg hele tiden, men jeg overser han. Jeg føler han er litt for gammeldags etter min smak...og at han kanskje ikke vil at jeg skal ha så mye ambisjoner?

Man kan gjerne være venner og kjæreste med de, men man skal tenke seg god om før man blir gravid med de.

Anonymous poster hash: c24b9...428

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...