Gå til innhold

En samboer som aldri får ut fingeren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i hans hus, og hans planer er å restaurere ganske mye av huset. Jeg har ingen planer om å kjøpe meg inn, vi skal heller kjøpe hus sammen om noen år.

Det er lenge siden han begynte å tegne hustegninger, planlegge osv. Han fikk noen håndverkere til å komme og se på arbeidet som skulle gjøres, men hørte ikke noe mer fra noen av dem. Jeg vet ikke om det kanskje ble større enn det de så for seg, det er ihvertfall et relativt stort prosjekt.

Han klagde mye over det i begynnelsen, det at han ikke hørte noe fra snekkerne. Men jeg responderte hver gang med f eks "du kan vel egentlig ikke klage så mye når du ikke gjør noe med det", noe som stilnet på det. Det er ihvertfall et halvt år siden sist han prata om ombygningen.

Nå begynner jeg å bli utålmodig. Huset er klar for en oppfriskning, mildt sagt. Men jeg føler ikke at jeg har noe mer jeg skulle sagt. Føler jeg har mast lenge nok. Og det er jo hans prosjekt, hans hus - så jeg kan ikke akkurat styre showet selv.
Likevel lengter jeg til at det skal starte, for jeg skjønner jo at vinteren er på vei, og at det mest sannsynlig blir ihvertfall et halvt år til med denne rønna.

Det er vel sånn han er, venter i det lengste med alt. Får aldri ut fingeren.
Noen av dere som har en slik samboer? Hvordan leve med det? Og hva kan jeg gjøre for å få litt fremgang i disse planene?

Anonymous poster hash: f220e...e00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hvor vanskelig du syns det er å prate om huset generelt, men du kan jo begynne å prate om huset dere planlegger å kjøpe sammen, og at du gleder deg til det? Da er det naturlig at samtalen utvikler seg i form av planer for det nye huset og salg av nåværende bolig. Saken er at verdien på huset dere bor i vil øke drastisk dersom dere pusser opp, derfor tror jeg vel kanskje at han er med på at det må ordnes først? Da setter du ham på tanken igjen i alle fall. Og det er lurt å drømme sammen om det nye huset, kanskje han finner litt inspirasjon i det? Jeg tenker at nøkkelen er å prøve å gjøre dette til noe lystbetont og spennende, gjerne noe dere er sammen om, slik at det ikke blir et ork han syns det er vanskelig å ta tak i - spesielt alene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...