Gå til innhold

Bostøtte - tror dere jeg vil få det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husleia er på 7000 kr. Jeg står nå plutselig alene med hele leia da samboer/eks flytter ut.

Min totale inntekt er knappe 10200 kr. Så altså står jeg igjen med bare 3200 kr etter at leia er betalt. Det fungerer såvidt for meg... har to hunder i tillegg også. Så jeg vil søke om bostøtte.

Men er redd for å få avslag... har også prøvd bostøtte kalkulator og ifølge den får jeg ca 1800 kr i bostøtte og det ville hjulpet veldig!

Men tror dere jeg får bostøtte?

Anonymous poster hash: b291f...613
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mulig å finne husvære for én under 7000 kr.

Anonymous poster hash: fc2c3...a3c
  • Liker 2
Skrevet

Det var ikke det jeg spurte om. Ønsker svar på spørsmålet jeg stiller eller ikke noe svar.

Skrevet

Google "bostøttekalkulator".

Anonymous poster hash: fc2c3...a3c
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Husleia er på 7000 kr. Jeg står nå plutselig alene med hele leia da samboer/eks flytter ut.

Min totale inntekt er knappe 10200 kr. Så altså står jeg igjen med bare 3200 kr etter at leia er betalt. Det fungerer såvidt for meg... har to hunder i tillegg også. Så jeg vil søke om bostøtte.

Men er redd for å få avslag... har også prøvd bostøtte kalkulator og ifølge den får jeg ca 1800 kr i bostøtte og det ville hjulpet veldig!

Du ligger langt under inntektsgrensen, så du er berettiget til bostøtte. Du får ikke fradrag for annet enn husleie og strøm, med visse begrensninger. Hundene dine gjelder ikke som familiemedlemmer, som ellers ville blitt tatt med i beregningen.

Endret av Arabella
Skrevet

Da får du nok bostøtte :hug:

Du sjekka at du brukte riktig kalkulator? Er litt forskjell mellom fylker, og om du har ung ufør eller sånne ting tror jeg :)

Anonymous poster hash: 50da8...e54

Skrevet

1. Hvorfor ikke finne noe billigere som alle andre må gjøre, studenter blant annet.

2. Hvorfor ikke jobbe mer?

Anonymous poster hash: e1a4c...fe6

• Liker 4
Skrevet

Men kvalifiserer du ellers?

Om du er student f.eks tror jeg ikke man får bostøtte....?

Skrevet

1. Hvorfor ikke finne noe billigere som alle andre må gjøre, studenter blant annet.

2. Hvorfor ikke jobbe mer?

Anonymous poster hash: e1a4c...fe6

1. Det er en toppsats på hvor høy leie en får bostøtte til, avkortning om en bor for dyrt

2. Vi aner ikke hva som er TS livssituasjon

Skrevet

Jeg tror ikke du får avslag, om du har brukt bostøttekalkulatoren riktig. Søk, og om du får avslag (mange ting må man bare regne med å få avslag på først), så klag og henvis til bostøttekalkulatoren.

Skrevet

Dersom du tjener under inntektsgrensen, skal du i utgangspunktet få bostøtte uansett. Det finnes noen unntak, som f.eks. om du er student. Inntektsgrensene finner du på sidene til husbanken, de varierer fra kommune til kommune.

Anonymous poster hash: b5d1c...238
Skrevet (endret)

Men husk at inntektsgrensen er ulik fra kommune til kommune.Og de regner brutto og ikke netto inntekt.

edit:skrivefeil

Endret av Blomst83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...