Gå til innhold

hiv-test

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ToneAnette

Jeg lurte på hvor lang tid d tar fra en har blitt smittet av hiv, til d vil vises på en test? Jeg mins å ha lest at d tar noe rundt tre måneder?

Jeg spør fordi en jeg har noe på gang med hadde ubeskytta sex med ei jente han ikke kjenner, og testa seg for sykdommer etterpå. Men han gjorde d ganske fort etter at d skjedde. Jeg spurte han for litt siden om dette, om han hadde testa seg og sånn. D var akkurat som om han tok d litt ille opp at jeg spurte... Så derfor vil jeg gjerne være sikker på om d jeg trodde med 3 måneder stemmer, eller om d bare er noe jeg tror, sånn før jeg eventuelt begynner å bringe dette temaet på bane igjen. Jeg vil jo ikke ta noen sjanser heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er litt usikker men jeg tror det skal være minst tre månder får det er mulig å påvise viruset. Men tror kansje det også kan ra lengere tid en tre månder før man kan påvise viruset

Prøv å søk på doktoronøine eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits i å ta noen hiv-test før 3 mnd etter at du ble utsatt for smittefare.

Det er rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maranna

Hvorfor opplyses det ikke om dette hos legen? :o

Var hos legen for et års tid siden og sa SPESIFIKT at jeg skulle sjekkes for kjønnssykdommer pga en meget tvilsom one-night-stand.. Hadde time omtrent en uke etter at jeg hadde hatt sex, men fikk ingen informasjon om at jeg måtte testes igjen senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du skal ta ny test da det er gått tre mnd. da først er man sikker.

Driver noen med ubeskyttet sex enda? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor opplyses det ikke om dette hos legen?  :o  

Var hos legen for et års tid siden og sa SPESIFIKT at jeg skulle sjekkes for kjønnssykdommer pga en meget tvilsom one-night-stand.. Hadde time omtrent en uke etter at jeg hadde hatt sex, men fikk ingen informasjon om at jeg måtte testes igjen senere...

Hvis du ba om test for kjønnssykdommer generelt er det slett ikke sikkert det ble tatt HIV-test av deg.

Det må man selv nevne spesifikt at man ønsker før det blir tatt, så det er ikke obligatorisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...