AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Her inne hører man om utroskap i hytt og gevær, men jeg kjenner selv meget få som har opplevd utroskap, og de som har det har likevel holdt sammen med partneren, barn eller ei. Er utroskap virkelig så vanlig? Hvor får folk disse bekjentskapene som utvikler seg? Hvem får seg selv til å være utro? For det er sjelden bare "noe som skjer", eller? Og tror dere på "once a cheater - always a cheater"? Hvorfor/hvorfor ikke?Anonymous poster hash: 24367...ede 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Jeg har blitt utsatt for utroskap MANGE ganger. Samme med flere jeg kjenner. Fordi mange menn er svin. Anonymous poster hash: aee05...966 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Veldig vanlig. Selv de snilleste menn har jeg hørt om. Holde seg langt unna. Anonymous poster hash: 38d9b...a49
Tigerstaden Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Det finnes også kvinner som er utro #DetErIkkeBareMenn
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Ca 1 av 3 er utroe. Det igjen vil si at av 3 par a 6 mennesker, så er 2 mennesker av de utroe. 1)Det igjen vil si at kanskje i ett av tre forhold så er begge trofaste og i 2 av 3 forhold så er 1 av partnerne utroe. 2)Evt kan det også bety at i 2 av 3 parforhold så er alle 4 personer trofaste, og begge i det 3. forholdet er utroe. Det er en uviss blanding av eksempel 1) og 2) Kanskje er Det trofasthet fra begge parter i 1,5 av 3 forhold?
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Statistikken på utroskap varierer noe. Også i forhold til alder og kjønn. Laumann et al., (1994) med forskning fra USA pekte på at i en gruppe hvor de var født mellom 1933-44 oppga 37% av mennene å ha vært utro, mens 12% av kvinnene sa det samme. I gruppen med de født mellom 1953-74 oppga 27% av mennene å ha vært utro, mens 26% av damene sa det samme. Det har vært en holdning i samfunnet at menn er mest utro. Ut fra disse tallene ser man at dette var tilfellet før, men at det har jevnet seg ut nå. Annen forskning har funnet at for de under 40 er det ingen kjønnsforskjell (Spanier & Margolis, 1983). I norsk forskning finner mann at 29% av menn og 23% av kvinner har vært utro en eller annen gang (Holmen, 2004). På mitt kontor har det typiske parret med utroskapsproblematikk vært i førtiårene, hvor hun har vært utro og han har vært bedratt. Det antas at 70% av alle forhold blir berørt av utroskap på en eller annen måte (Buss, 2000). Jeg går ut fra at det er en del mørketall. En av grunnene kan være moralske holdninger, men en annen kan være at utroskap defineres forskjellig av forskjellige mennesker. http://www.psykologibloggen.no/?p=2926 Anonymous poster hash: 02039...4a6
MilleVanille Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Det er veldig vanlig, dessverre. 1
Gjest Wanderlust Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Vil regne med at det er veldig høye mørketall her... 3
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Det igjen vil si at av 3 par a 6 mennesker, så er 2 mennesker av de utroe. 1)Det igjen vil si at kanskje i ett av tre forhold så er begge trofaste og i 2 av 3 forhold så er 1 av partnerne utroe. 2)Evt kan det også bety at i 2 av 3 parforhold så er alle 4 personer trofaste, og begge i det 3. forholdet er utroe. Det er en uviss blanding av eksempel 1) og 2) Kanskje er Det trofasthet fra begge parter i 1,5 av 3 forhold? Statistikken på utroskap varierer noe. Også i forhold til alder og kjønn. Laumann et al., (1994) med forskning fra USA pekte på at i en gruppe hvor de var født mellom 1933-44 oppga 37% av mennene å ha vært utro, mens 12% av kvinnene sa det samme. I gruppen med de født mellom 1953-74 oppga 27% av mennene å ha vært utro, mens 26% av damene sa det samme. Det har vært en holdning i samfunnet at menn er mest utro. Ut fra disse tallene ser man at dette var tilfellet før, men at det har jevnet seg ut nå. Annen forskning har funnet at for de under 40 er det ingen kjønnsforskjell (Spanier & Margolis, 1983). I norsk forskning finner mann at 29% av menn og 23% av kvinner har vært utro en eller annen gang (Holmen, 2004). På mitt kontor har det typiske parret med utroskapsproblematikk vært i førtiårene, hvor hun har vært utro og han har vært bedratt. Det antas at 70% av alle forhold blir berørt av utroskap på en eller annen måte (Buss, 2000). Jeg går ut fra at det er en del mørketall. En av grunnene kan være moralske holdninger, men en annen kan være at utroskap defineres forskjellig av forskjellige mennesker. http://www.psykologibloggen.no/?p=2926 Anonymous poster hash: 02039...4a6 At 70% av alle par er berørt, er mye. Dette stemmer ca med at det kanskje i ett av tre forhold så er begge trofaste og i 2 av 3 forhold så er 1 av partnerne utroe. Dvs at i de fleste forhold der det er utroskap, er det kun den ene som er utro.
Bad Advice Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 All gjør det, så du kan være sikker på at din partner er utro. Like greit å bli med på festen selv! 1
Gjest Gjest Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 All gjør det, så du kan være sikker på at din partner er utro. Like greit å bli med på festen selv! Har du eget rådgivningsbyrå?
Bad Advice Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Har du eget rådgivningsbyrå? Jeg har en tråd, står i signaturen. Spør og du skal få svar!
Sjokoladenøtt Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Vært på begge sider av det selv. Men er jo som oftest fordi mannen er komplett idiot.. Når eksen er i et forhold og jeg også er det og han kommer krypende Off.. Men ja, jeg tror at det er ytterst få som ikke har opplevd det.. Er altfor vanlig :/ Det er kjipt!
Gjest Gjest Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Det er vanlig, spesielt at man havner i seng med noen på et hotellrom på jobbreise... Men ingen får vite det og det snakkes det aldri høyt om. Langvarig utroskap og det å gå bak ryggen på sin ektefelle er litt mindre vanlig kanskje, men jeg kjenner til mange som har opplevd dette så helt uvanlig er det heller ikke.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 Jeg har blitt utsatt for utroskap MANGE ganger. Samme med flere jeg kjenner. Fordi mange menn er svin. Anonymous poster hash: aee05...966 Det er kanskje ikke mennene det er feil på? Anonymous poster hash: 1f60b...a0c 1
Ulla Ullsokk Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 En gang utro, alltid utro, stemmer ikke alltid! Jeg var utro mot min (psykisk syke derfor vanskelig å forlate) tidligere kjæreste, når jeg var rundt 20. Nå er jeg 39 og vært sammen med min kjære i 16 år. Kunne ALDRI funnet på å være utro, og jeg har fått maaaange tilbud, men det kommer aldri til å skje! Jeg kan selvsagt fantasere, men ikke tale om at jeg med åpne øyne ødelegger et supert ekteskap!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 Det er kanskje ikke mennene det er feil på?Anonymous poster hash: 1f60b...a0c Eh, jo faktisk! Du vet ikke hva jeg har opplevd, så ikke uttal deg. Du er sikkert mann. Anonymous poster hash: aee05...966
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 De mørke tallene har nok alltid vært der. Av en eller annen grunn har jeg ikke troa på at ting har endret seg så mye, verken den ene eller andre veien når det kommer til kjønn heller. Men forhold, holdninger o.l har endret seg i løped av årene. "En gang utro, alltid utro" tror jeg tilhører gammelt av. Tror de var mer langsiktig utro før. Ekteskapet var langt opp på en annen måte før. Han jobbet, kom sent hjem, var utro. Hun styrte med barn, kjøkken, og var utro... men tror det meste var mye mer skjult før. Man giftet seg for ung. Idag tror jeg problemet er fylla, miljø, problemer i forholdet, at man har mange valg og muligheter, mange psykiske problemer, redd for å bli forlatt osv. De fleste utroskap jeg har vært vitne til, opplevd (fra tre sider) har vært veldig trist, i den forstand at det var flotte mennesker som elsket hverandre. Det var ikke noe en gang utro, alltid utro greie. Jeg blir sjokka over de som er utro i over lengere tid, planlegger det, 1år...2år... men jeg har fortsatt tro på at begge kjønn kan gjøre dette og elske hverandre, og muligens heller burde ha jobbet med forholdet sitt. Anonymous poster hash: 035b0...1e9
Havbris Skrevet 10. september 2013 #20 Skrevet 10. september 2013 Jeg kjenner mange mennesker som på ett eller annet tidspunkt i et langt samliv, har vært utro. Alle sier at de aldri hadde tenkt at de kunne være utro. Kanskje vil de fleste av oss møte utfordringer som vi ikke mestrer etter boka. Myten "en gang utro- alltid utro" uttrykker vel mest at mennesker ikke er i stand til å endre seg og tenke annerledes. La oss håpe at det ikke er slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå