Gå til innhold

Skal ikke blendere liksom kunne blande ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en blender (OBH Nordica) som jeg prøver å bruke til diverse matlaging. Senest i sta skulle jeg blande en moden avocado (oppdelt i biter) med diverse annet. Men den blander jo ikke ingrediensene! Den bare surrer knivene rundt og rundt, men ingenting blir blandet. Selv når jeg prøver å ta en skje og stappe ingrediensene ned mot knivene, så går det ikke. Jeg kan jo ikke lage en dritt med den da. Ikke smoothie eller noen ting.

Er dette vanlig? Jeg regner med det ikke skal være sånn?

Anonymous poster hash: ff703...bf3
  • Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at det må være ganske mye væske i for at blenderen skal klare å blande. Jeg bruker heller food processor eller miniblanderen som fulgte med stavmikseren til mat som ikke skal være helt flytende.

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at det må være ganske mye væske i for at blenderen skal klare å blande. Jeg bruker heller food processor eller miniblanderen som fulgte med stavmikseren til mat som ikke skal være helt flytende.

Signerer.

Det trengs væske for å blande, knivbladene vil sende massen i rekordfart ut til sidene av beholderen og så vil det feste seg der :)

En moden avocado kan lett moses med gaffel. Det enkle er ofte det beste, jeg bruker blender til smoothies, milkshake osv.

Skrevet

Okey, da må jeg gå til innkjøp av noe jeg kan blande ting som ikke er helt flytende med.

Er klar over at avocado lett kan moses med gaffel, men jeg er elendig på matlaging og følger alle oppskrifter slavisk, og der sto det blender :P

Skrevet

Jeg har en blender (OBH Nordica) som jeg prøver å bruke til diverse matlaging. Senest i sta skulle jeg blande en moden avocado (oppdelt i biter) med diverse annet. Men den blander jo ikke ingrediensene! Den bare surrer knivene rundt og rundt, men ingenting blir blandet. Selv når jeg prøver å ta en skje og stappe ingrediensene ned mot knivene, så går det ikke. Jeg kan jo ikke lage en dritt med den da. Ikke smoothie eller noen ting.

Er dette vanlig? Jeg regner med det ikke skal være sånn?

Ulike ting blander ulikt. En avokado alene er pga klissetheten vanskelig å få most med blender. Men et tips er å legge de lette tingene nederst, fylle på med væske og så "droppe" tunge ting (som avokadoen) ned åpningen på toppen mens blenderen går. Det funker på en del ting. :) Det funker også å dele opp i relativt store biter, så blenderen får "tak".

Og nå er ikke OBH Nordica kjent for noe særlig til god blende-evne uansett, så du trenger nok en del væske i..

Anonymous poster hash: 16775...d15

• Liker 1
Skrevet

Bruk en stavmikser. Da kan du "flytte" bladene rundt der du vil i beholderen. Bruker den mye på avokado, funker veldig bra.

Anonymous poster hash: b646c...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...