Gå til innhold

Hvor går grensen for å virke masene på mld i "holde-på-fasen"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en nå, og vi begge tar intiativ til å finne på ting.

Men hvor går grensen til å virke masete?

Vi begge er enig om å treffes mer og bli bedre kjent.

For å ta noen eksempler:

1. Hvis du sender mld om dere skal finne på noe den dagen, men han svarer at han ikke kan, er det ok å sende mld dagen etter/spørre tilbake om det heller passer dagen etter?

2. Hvis du sender mld kl 15 om dere skal finne på noe kl. 20, er det ok å sende en melding senere om han ikke har svart innen feks. kl. 18?

Jeg føler at det er lettere å sende en "oppfølger-mld" om det er han som begynner å sende mld. At feks "jeg kan ikke i dag, men jeg kan i morgen hvis du vil".

Er så redd for å virke masene...men det er jo ikke sikkert han synes det er det?

Anonymous poster hash: e6de2...9dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen synspunkt?

Anonymous poster hash: 073f6...33c
Skrevet

Ingen som har noen synspunkt?

Nei, ikke jeg ihvertfall.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt flere meldinger. Ihvertfall ikke hvis dette er et mønster, at du spør om dere skal finne på noe og han svarer at det ikke passer eller ikke svarer i det hele tatt. Da virker det for meg som at han ikke er så fryktlig keen.. Noen er jo helt håpløse på meldinger da, så det KAN jo hende at han bare surrer og faktisk glemmer å svare og ikke gjør det bevisst, men i og med at han har svart at det ikke passer også uten å komme med noe konkret forslag til en annen dag så hadde jeg følt han prøvde å si at han ikke er hypp.

Anonymous poster hash: 4dd97...c8e

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke sendt flere meldinger. Ihvertfall ikke hvis dette er et mønster, at du spør om dere skal finne på noe og han svarer at det ikke passer eller ikke svarer i det hele tatt. Da virker det for meg som at han ikke er så fryktlig keen.. Noen er jo helt håpløse på meldinger da, så det KAN jo hende at han bare surrer og faktisk glemmer å svare og ikke gjør det bevisst, men i og med at han har svart at det ikke passer også uten å komme med noe konkret forslag til en annen dag så hadde jeg følt han prøvde å si at han ikke er hypp.

Anonymous poster hash: 4dd97...c8e

Det er bare noen ganger det skjer at han ikke svarer, så jeg tror det er litt ubevisst.

Skrevet

Jeg tenker at det med å ta initiativ bør være likt fra begges side, for meg er det logisk at man spør hverandre annenhver gang. Så om du spør om å finne på noe og han ikke kan den dagen er det hans oppgave å ta initiativ til neste møte. Det gjelder jo selvfølgelig ikke alltid, men når det er en likhet så slipper man å føle at det blir mas. Når man vil møte noen og ikke kan er det jo normalt å svare " i dag kan jeg desverre ikke, men hva med i morgen/en annen dag?"

Om man spør om å finne på noe men ikke får svar i løpet av en dag så synes jeg man kan finne på noe annet og tenke at det ikke blir noe den dagen. Svarer han ikke (eller for sent) er det jo hans tap, blir dumt å sende en ny melding. Er greit å ikke være alt for tilgjengelig også. Dumt å sitte å vente på noen eller sende ny melding om man ikke har fått svar på den første! Er det interesse der så svarer man vel med en gang og vil møtes, samt at man tar initiativ selv.

Skrevet (endret)

Jeg holder på med en nå, og vi begge tar intiativ til å finne på ting.

Men hvor går grensen til å virke masete?

Vi begge er enig om å treffes mer og bli bedre kjent.

For å ta noen eksempler:

1. Hvis du sender mld om dere skal finne på noe den dagen, men han svarer at han ikke kan, er det ok å sende mld dagen etter/spørre tilbake om det heller passer dagen etter?

2. Hvis du sender mld kl 15 om dere skal finne på noe kl. 20, er det ok å sende en melding senere om han ikke har svart innen feks. kl. 18?

Jeg føler at det er lettere å sende en "oppfølger-mld" om det er han som begynner å sende mld. At feks "jeg kan ikke i dag, men jeg kan i morgen hvis du vil".

Er så redd for å virke masene...men det er jo ikke sikkert han synes det er det?

Anonymous poster hash: e6de2...9dc

Til nr 1. Nei, vent til han heller inviterer deg med på noe.

Til nr 2. Nei, Hvis han ikke svarer så finn på noe annet.

Ikke la han få styre livet ditt i en tidlig fase og vis at du har et innholdsrikt liv du også. Har du ikke det, mens han har det, så bør du tenke på om du kanskje må gjøre en endring med ditt liv, eller om en slik opptatt fyr er det rette for deg.

Endret av Nettinettet
Skrevet

Dette er det nesten umulig å svare på uten å kjenne mannen.

Hvis han er interessert er det helt greit, hvis han ikke er interessert kan det hende han synes det er masete. Å sende én oppfølgingsmelding i ny og ne er helt greit, som regel bare fint. Men hvis det gjentar seg, så er den nok fordi han ikke er like interessert som du er.

Skrevet

Dette er det nesten umulig å svare på uten å kjenne mannen.

Hvis han er interessert er det helt greit, hvis han ikke er interessert kan det hende han synes det er masete. Å sende én oppfølgingsmelding i ny og ne er helt greit, som regel bare fint. Men hvis det gjentar seg, så er den nok fordi han ikke er like interessert som du er.

Jeg synes ikke dette er greit uansett om han er interessert eller ikke. Hvorfor i alle dager skal man mase i det hele tatt? For dette er jo mas. Han takker nei til å treffes og kommer ikke med forslag om noe ny dag fordi han ikke kan. Jeg hadde aldri kommet med nytt forslag etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...