AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Hører at tofu er så sunt, samtidig som at jeg hører at man skal være forsiktig med soyaprodukter pga det påvirker østrogenet, eller noe slikt. Så er egentlig tofu sunt, eller er det usunt?Anonymous poster hash: e670b...4de
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Usunt. I Asia har man spist det i tusenvis av år, så de tåler det fint. Vi her i norden, derimot... Anonymous poster hash: 42cac...af0 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Usunt. I Asia har man spist det i tusenvis av år, så de tåler det fint. Vi her i norden, derimot... Anonymous poster hash: 42cac...af0 Usunt fordi? Og derimot hva da?Anonymous poster hash: e670b...4de
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Sunt i forhold til hva? Til og med sukker er sunt hvis det er valget mellom sukker og ingenting og du holder på å sulte ihjel. Anonymous poster hash: 9e033...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Er det virkelig så vanskelig å skjønne hva jeg mener? :OAnonymous poster hash: e670b...4de 2
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Helseskadelig. http://empoweredsustenance.com/non-dairy-milks/ 4. Soy When it comes to non-dairy milk options, soy milk is by far the worst choice. For the sake of keeping this post a reasonable length, I am just going to give you some of the detrimental health consequences of soy in a nutshell: Soy contains high amounts of phytoestrogens which may cause estrogen dominance Soy impairs thyroid function which lowers metabolism Soy contains substances that interfere with protein digestion Soy is super high in mineral-blocking phytic acid Want more details and studies on the horrors of soy? I recommend The Whole Soy Story by Dr. Kaayla Daniels. http://www.amazon.com/gp/product/0967089751/ref=as_li_qf_sp_asin_il_tl?ie=UTF8&camp=1789&creative=9325&creativeASIN=0967089751&linkCode=as2&tag=empowesusten-20 Anonymous poster hash: 387f3...f48 3
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Inneholder hormoner som tukler med østrogennivået. Usunt.Anonymous poster hash: 01d9d...5df 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Kommer an på hvem du spør. Var en annen tråd her for litt siden med lignende spørsmål, og der ble tofu rost opp i skyene nærmest som supermat. Anonymous poster hash: f33af...796
Bad Advice Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Sunt, supermat uten like. Og spiser du mye nok blir du mer kvinnelig!
Sportiva Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Jeg er vegetarianer, men holder meg unna soya. Av alt jeg har lest om det, er det stort sett de negative inntrykkene som fester seg. I tillegg kan jeg nevne at det er mye medisinsk litteratur som peker mot at det kan være usunt i mer enn små mengder. 1
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Dere sier det er usunt fordi det tuller med østrogennivået. Men hva hvis man har testosterondominans og er kvinne? Jeg har hørt at da kan det hjelpe å kutte ut melkeprodukter, og noe må man jo ha i stedet for. Soyamelk, tofu, og andre soyaprodukter i små mengder kan kanskje virke positivt, da? Anonymous poster hash: 0d86d...b90
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Dere sier det er usunt fordi det tuller med østrogennivået. Men hva hvis man har testosterondominans og er kvinne? Jeg har hørt at da kan det hjelpe å kutte ut melkeprodukter, og noe må man jo ha i stedet for. Soyamelk, tofu, og andre soyaprodukter i små mengder kan kanskje virke positivt, da? Anonymous poster hash: 0d86d...b90 Nope, du trenger ikke mer som tuller med hormonene. Det gir bare større ubalanse i en kropp som allerede sliter med hormonene. Anonymous poster hash: 9e033...bcd 3
multekrem Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 det meste som er av blandingsprodukt eller noe som skal ligne på noe annet er ikke bedre gjerne. derfor skal man prøve så godt man kan å leve "rent."
Kusmi Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 (endret) Usunt. I Asia har man spist det i tusenvis av år, så de tåler det fint. Vi her i norden, derimot... Anonymous poster hash: 42cac...af0 Viktig å merke seg at i Asia spiser de stort sett fermenterte soyaprodukter. Soya er greit så lenge det fermenteres først! Minimum 2 år. Natto (fermenterte soyabønner), som de spiser mye av i Japan f.eks, er meget sunt, og faktisk den rikeste kilden til vitamin k2 vi kjenner til. Dette er sunn mat også for oss som ikke bor i Asia Jeg er forresten AB#6, kom borti ab-knappen. Endret 11. september 2013 av Kusmi 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå