Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

[skryte]

130. Fordi jeg har tatt en autorisert iq test før.

Og andre uautoriserte tester som viser det samme.

[/skryte]

Nå har det seg sånn at jeg er surrete. Og da faller den vel nedi 80 spekteret :tunge1:

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Tok en test på mensa sine sider en gang, og fikk beskjed om at jeg var velkommen på "ekte test", og hadde god sjans til å bli medlem. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Samme svaret har jeg fått på den uautoriserte hjemmetesten deres.

Nå har det seg imidlertid sånn (mener jeg å ha forstått) at på den ordentlige og overvåkede testen, så er det sånn at du ikke bare skal klare de oppgavene best mulig, men du skal også være blant de to prosent beste av de som tar testen sammen med deg, for å være god nok til å søke medlemsskap. Kanskje jeg tar feil, for i såfall er det jo litt flaks uflaks med i bildet også med hensyn til hvem som var til stede samtidig som deg, og det går vel ikke an.....?

Skrevet

Ifølge min eks-bestevenninne og Mensa-medlem må man score 148 for å kunne bli medlem i Mensa. Kjenner også noen som har meldt seg ut av Mensa. Resultatet av en IQ-test viser hvor dyktig man er til å se sammenhengen/mønsteret.

Selv vil jeg ikke at noen test skal fortelle meg og andre hvor dum jeg er :sjenert:

Skrevet

Skal vi bli medlem av DEmensa klubben i steden for? :hoho::hoho:

De tar inn alle! Uansett IQ QI IKU!

LOL :hoho::hoho::hoho:

Skrevet
Skal vi bli medlem av DEmensa klubben i steden for? :hoho::hoho:

De tar inn alle! Uansett IQ QI IKU!

LOL :hoho::hoho::hoho:

Ajm inn :Hehe:

Skrevet
Samme svaret har jeg fått på den uautoriserte hjemmetesten deres.

Nå har det seg imidlertid sånn (mener jeg å ha forstått) at på den ordentlige og overvåkede testen, så er det sånn at du ikke bare skal klare de oppgavene best mulig, men du skal også være blant de to prosent beste av de som tar testen sammen med deg, for å være god nok til å søke medlemsskap. Kanskje jeg tar feil, for i såfall er det jo litt flaks uflaks med i bildet også med hensyn til hvem som var til stede samtidig som deg, og det går vel ikke an.....?

Det er ikke riktig. Du skal oppnå mer enn en viss poengsum på testen. Husker ikke akkurat hvor mye... Det har ingenting å si hvordan det går med de andre testdeltakerne. Hvordan skulle det tatt seg ut om det kun møtte frem 10 til testen, f.eks.?

Skrevet

Det hun mener er vel det jeg skrev over her om at man må score innenfor 98. persentil. Det er ingen fast score man må ha, den kan variere fra test til test. Så det blir ikke helt riktig å si at alle som er med i Mensa har en IQ på 140 (eller hva det måtte være) for det avhenger av hvilken test de tok, det finnes flere godkjente tester.

Skrevet
Det hun mener er vel det jeg skrev over her om at man må score innenfor 98. persentil. Det er ingen fast score man må ha' date= den kan variere fra test til test. Så det blir ikke helt riktig å si at alle som er med i Mensa har en IQ på 140 (eller hva det måtte være) for det avhenger av hvilken test de tok, det finnes flere godkjente tester.

Jo, men disse prøvene er testet opp mot personer, og dersom du klarer opptakskravene regner de at du har en IQ på mer enn 150 poeng, hvilket kun 2 % av befolkningen har.

Nå skal det også sies at dersom man har tatt mange slike tester, vil man bli "trent" i denne type problemløsning, og lettere oppnå høyt scorre. Sånn sett er ikke slike tester helt 100%. Tror det var derfor jeg scoret såpass høyt som jeg gjorde.

Skrevet
Nå skal det også sies at dersom man har tatt mange slike tester' date=' vil man bli "trent" i denne type problemløsning, og lettere oppnå høyt scorre. Sånn sett er ikke slike tester helt 100%. Tror det var derfor jeg scoret såpass høyt som jeg gjorde.[/quote']

Ja, det stemmer det. Jeg har tatt dusinvis av IQ-tester, både i forbindelse med psykologistudiet og i andre sammenhenger, og scorer høyere og høyere. Så med litt trening vil sikkert mange flere kunne bli med i Mensa bare de ønsket.

Gjest Catwoman
Skrevet
Pleier å få for lav IQ til å komme inn i mensa.. men over gjennomsnittet.. (men tror at gjennomsnittet får over "gjennomsnittet", så det "gjennomsnittet" er vel ikke riktig?)

Det er sikkert fordi noen få drar gjennomsnittet veldig ned :ler:

Syns mensa er noe tull jeg, om jeg hadde tatt en autorisert mensa-test og hadde scoret så høyt at jeg fikk tilbud om å være med, så hadde jeg takket nei.

IQ-tester kan være gøy å ta for morro skyld. Men de fleste av de sier fint lite om inteligensen.

Skrevet

Jeg har tatt en autorisert IQ test, som viste at jeg hadde en IQ på 120.

Tradisjonelle IQ tester, tester den matetamtisk-logiske inteligensen. Men det finnes også andre typer inteligens, som for eksempel språklig, kropslig, musisk etc. Det er Howard Gardner som har utviklet denne teorien, og du kan lese mere om det her: http://www.igs.net/~cmorris/smo_comments.html

Det som er spesielt interesant med dette med forskjellige typer intelignese, er at det påvirker hvordan den enkelte lærer. Og i og med at skolen i dag først og fremst stimulerer til matematisk-logisk og språklig læring, så blir det vanskeligere for de som er sterkest på andre typer inteligenser å hevde seg...

Piglet

Skrevet

Tradisjonelle IQ tester, tester den matetamtisk-logiske inteligensen. Men det finnes også andre typer inteligens, som for eksempel språklig, kropslig, musisk etc. Det er Howard Gardner som har utviklet denne teorien, og du kan lese mere om det her: http://www.igs.net/~cmorris/smo_comments.html

Jeg anbefaler hele boken hans (Frames of mind), har lest den flere ganger, veldig interessant.

Gjest sexysadie
Skrevet
Vet du hva du scorer på autoriserte IQ tester?

:sjarmor:

Jepp, jeg er aldrig under 135 i IQ-tester. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...