Rapitap Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Vet du hva du scorer på autoriserte IQ tester?
Arwen Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Har aldri tatt andre en de "useriøse" som ligger ute på nett, så nei det vet jeg ikke. Hadde vært morsomt og prøvd men.
blåveis Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Har tatt noen et par ganger, men det tar så lang tid.. Og så tar jeg dem ikke helt seriøst.. De spør som oftest om en god del ting som ikke har noe med IQ å gjøre. Pleier å få for lav IQ til å komme inn i mensa.. men over gjennomsnittet.. (men tror at gjennomsnittet får over "gjennomsnittet", så det "gjennomsnittet" er vel ikke riktig?)
Rapitap Skrevet 26. april 2004 Forfatter #4 Skrevet 26. april 2004 Gjennomsittet er vel 105 ? Er det ikke?
Arkana Skrevet 26. april 2004 #5 Skrevet 26. april 2004 (men tror at gjennomsnittet får over "gjennomsnittet", så det "gjennomsnittet" er vel ikke riktig?) Eller så lyver de. Egentlig litt pussig at mange Mensa-medlemmer er så glad i å skryte av at de er så intelligente. IQ og intelligens er ikke det samme, hadde de vært så intelligente som de tror de er så hadde de visst det. En IQ-test måler bare et svært lite spekter av evner og sier ingenting om hvor intelligent en person er.
blåveis Skrevet 26. april 2004 #6 Skrevet 26. april 2004 Egentlig litt pussig at mange Mensa-medlemmer er så glad i å skryte av at de er så intelligente. Er de det?? Slik har jeg aldri oppfattet det!!
Gjest Snuske Skrevet 26. april 2004 #7 Skrevet 26. april 2004 Gjennomsittet er vel 105 ? Er det ikke? Ahh... lo da jeg leste innlegget ditt. Det oser jo av "la meg fortelle deg hva jeg har i IQ". Så nå skal jeg endelig spørre: Hva har du i IQ da Anafugia?
Arkana Skrevet 26. april 2004 #8 Skrevet 26. april 2004 Er de det?? Slik har jeg aldri oppfattet det!! Jeg skrev mange, ikke alle. Og som du påpeker kommer det an på hvilke personlige erfaringer man har.
Gjest gjesta Skrevet 26. april 2004 #9 Skrevet 26. april 2004 Ahh... lo da jeg leste innlegget ditt. Det oser jo av "la meg fortelle deg hva jeg har i IQ". Så nå skal jeg endelig spørre: Hva har du i IQ da Anafugia? Ja, hurra - la oss tolke alt i verste mening. :-?
Rapitap Skrevet 26. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 26. april 2004 Ahh... lo da jeg leste innlegget ditt. Det oser jo av "la meg fortelle deg hva jeg har i IQ". Så nå skal jeg endelig spørre: Hva har du i IQ da Anafugia? Jeg vet ikke.
blåveis Skrevet 26. april 2004 #11 Skrevet 26. april 2004 Jeg skrev mange' date= ikke alle. Og som du påpeker kommer det an på hvilke personlige erfaringer man har. Jeg har slett ikke påstått at du skrev "alle", det var utsagnet "magen mensamedlemmer... " jeg kommenterete. Og jeg har fremdeles den oppfattning at mesamedlemmer generelt ligger lavt i terrenget. Min svoger er f.eks en mensa. Det var noe jeg ikke fikk vite før etter å ha vært sammen med broren i 3 år. Jeg tror fremdeles ikke noen av vennene hans vet det.
Gjest Snuske Skrevet 26. april 2004 #12 Skrevet 26. april 2004 Jaha, så du vet om en i mensa som ikke skryter av det...
Arkana Skrevet 26. april 2004 #13 Skrevet 26. april 2004 Da har kanskje jeg vært uheldig med de jeg har truffet? Jeg kjenner noen som også ligger lavt i terrenget, men vet om desto flere som elsker enhver anledning til å fortelle at de er medlemmer.
Rapitap Skrevet 26. april 2004 Forfatter #14 Skrevet 26. april 2004 Virkelig? Kjempespennende å høre om ! Flere som er/eller kjenner noen mensamedlemmer her? Hva er scoret for å bli medlem der? Har det "tallet" som gjør at man kommer inn forandret seg? Ever? Noen som vet nåkke?
blåveis Skrevet 26. april 2004 #15 Skrevet 26. april 2004 Jaha' date=' så du vet om en i mensa som ikke skryter av det...[/quote'] Rettelse; den eneste mensaen jeg kjenner ligger lavt i terrenget! Jeg tror nok godt det finnes dem som skryter av det, men det er da dem du legger merke til. Du vet jo sannsynligvis ikke en gang om at de er medlemmer av mensa de som er omkring deg og ikke skryter av det.. Er det dessuten så mye farligere at noen skryter litt av IQèn sin, enn at folk skryter av hvor fort de løper eller hvor fet bil de har osv? Litt jantelov ute å går?
Arkana Skrevet 26. april 2004 #16 Skrevet 26. april 2004 Virkelig? Kjempespennende å høre om ! Flere som er/eller kjenner noen mensamedlemmer her? Hva er scoret for å bli medlem der? Har det "tallet" som gjør at man kommer inn forandret seg? Ever? Noen som vet nåkke? I og med at forskjellige IQ-tester gir forskjellige score (120 på en test kan være 130 på en annen) krever de ingen bestemt score, men istedet at du er innenfor 98. persentil på en godkjent IQ-test.
Gjest LoisLane Skrevet 26. april 2004 #17 Skrevet 26. april 2004 En IQ-test måler bare et svært lite spekter av evner og sier ingenting om hvor intelligent en person er. Nå overdriver du vel litt, Arkana. En IQ-test gir vel i det minste et lite HINT om en person er intelligent eller ikke...? For øvrig enig med deg i at flere IQ-tester bare måle intelligens på et begrenset felt.
Arkana Skrevet 26. april 2004 #18 Skrevet 26. april 2004 Nå overdriver du vel litt, Arkana. En IQ-test gir vel i det minste et lite HINT om en person er intelligent eller ikke...? For øvrig enig med deg i at flere IQ-tester bare måle intelligens på et begrenset felt. Det spørs jo helt hvordan du definerer intelligens. De fleste innen psykologi og relaterte felt er enige om at intelligens er mye mer enn bare det som kommer fra på en IQ-test, selv om IQ er en del av det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #19 Skrevet 26. april 2004 De fleste innen psykologi og relaterte felt er enige om at intelligens er mye mer enn bare det som kommer fra på en IQ-test' date=' selv om IQ er en del av det. [/color'] Siden IQ er en vesentlig del av intelligens, sier din IQ altså noe om hvor intelligent du er! Dah!
Rapitap Skrevet 26. april 2004 Forfatter #20 Skrevet 26. april 2004 Vi blir ikke smartere (VG Nett) På samme måte som vi lever lengre og lengre og blir høyere og høyere, har vi også blitt smartere og smartere. Men nå er det slutt. Tvert imot kan vi for første gang se et svakt fall i intelligensen, melder JyllandsPosten, etter en gjennomgang av intelligenstestene av vernepliktige dansker gjennom de siste 50 år. Testen har vært uforandret alle årene. Likevel sees nå en nedgang i gjennomsnittlig intelligens blant danske vernepliktige. - Utviklingen i utdanningssystemet er mer eller mindre stagnert, og det fremgår av testresultatene. Men det måtte jo skje før eller siden, sier psykolog Tom Teasdale til den danske avisen. Gjennomsnittlig intelligensnivå toppet seg i 1998. Det betyr at menn født rundt 1980 har scoret høyest i testen, melder avisen. (VG NETT 26.04.04 kl. 15:34)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå