Mann 42 Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 (endret) Noen som har sett på den? Artig konsept; Hva skjer med det moderne samfunn hvis strømmen forsvinner? Jeg TROR de har trukket det litt langt. Jeg er med på at mye moderne tech forsvinner, og at biler og en god del annet maskineri er en saga blott. Men at man skal regrediere tilbake til munnladingsrifler, DET er for drøyt. Hverken røyksvakt krutt, messinghylser eller automatvåpen krever strøm. Afghanerne mekker sine egne kalash fra bunnen av med enkle midler, og det fungerer aldeles utmerka. Og det britiske imperiet sparket rumpe på hele resten av verden før elektrisisteten ble oppfunnet. Men jeg kan godt se sammenbruddet av de moderne nasjonalstatene, for de må få problemer når de mister all sin styringsteknologi. Endret 11. september 2013 av Mann 42
AmalieB Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Ja, jeg har set et par afsnit af den og den har ikke rigtig fanget mig. Den virker lidt for søgt.
Mann 42 Skrevet 11. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2013 Ja, jeg har set et par afsnit af den og den har ikke rigtig fanget mig. Den virker lidt for søgt. Det grunnliggende premisset om at strømmen forsvant over hele verden fordi nanitter spiste elektrisiteten, er litt fjern. Men jeg er interessert i historier om samfunnets sammenbrudd generelt. Det er ingen tvil om at dagens befolkningstall i alle land er en direkte konsekvens av avansert teknologi, og at dersom vi skulle miste teknologien, så vil vi ikke ha midler til å opprettholde den. Mao, hungersnød, plyndring og den sterkestes rett ligger snublende nær.
CathFoto Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes den er ganske spennende, ikke så komplekst som det kunne vært, men veldig grei underholdning.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Går dem på norsk TV?Anonymous poster hash: e7a25...a53
Djungelvrål Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Jeg så ganske mange episoder men intrigene ble for innviklede, lite troverdige og lite spennende etterhvert. Syns heller ikke skuespillerprestasjonene var noe å rope hurra for, jeg trodde ikke på dem og det er jo en forutsetning for at en film eller en serie skal funke. Sliter med litt av det samme i Under the Dome men har ikke gått lei på samme måten enda.
Mann 42 Skrevet 12. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2013 Går dem på norsk TV?Anonymous poster hash: e7a25...a53 Jeg følger det på Cmore Series, og vet ikke hvor det evt går ellers.
Mann 42 Skrevet 12. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2013 Jeg synes den er ganske spennende, ikke så komplekst som det kunne vært, men veldig grei underholdning. Den toucher jo inn på de forskjellige hovedpersonenes fortid, eller rettere sagt hva de var ved blackouten, og hva de har blitt, og hvordan. Det er ganske interessant. Jeg kunne ha ønsket litt mer om politikken og hvordan ting har blitt som de har blitt. Så langt er det heller tynt. Monroe-republikken er en klassisk politistat med en paranoid leder, mens Georgia er ganske rikt og velfungerende i sammenligning. De andre statene får man bare høre om, temmelig vagt, og vi får forståelsen av at det finnes lommer av reint barbari, som California. Noe som er litt pussig, ettersom solskinnsstatene skulle ha gode forutsetninger for en rik økonomi. Tilgang til havet, blant annet.
Gjest Funky Punk Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 De bruker jo automatvåpen da. Er bare det at de har beslaglagt alt som militsen nå oppbevarer. Derfor bruker folk gamle våpen. Helt grei serie. Lett underholdning. Kunne mer enn gjerne byttet ut hovedskuespillerinnen. Makan til dårlig skuespill skal man vel lete lenge etter. Ikke noe voldsom høy standard, men grei underholdning når man ikke har noe annet å se på
CathFoto Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Den toucher jo inn på de forskjellige hovedpersonenes fortid, eller rettere sagt hva de var ved blackouten, og hva de har blitt, og hvordan. Det er ganske interessant. Jeg kunne ha ønsket litt mer om politikken og hvordan ting har blitt som de har blitt. Så langt er det heller tynt. Monroe-republikken er en klassisk politistat med en paranoid leder, mens Georgia er ganske rikt og velfungerende i sammenligning. De andre statene får man bare høre om, temmelig vagt, og vi får forståelsen av at det finnes lommer av reint barbari, som California. Noe som er litt pussig, ettersom solskinnsstatene skulle ha gode forutsetninger for en rik økonomi. Tilgang til havet, blant annet. Enig! Jeg synes det er spennende nok, men de kunne gjort mye mer ut av det enn hva de gjør. Jeg ser forøvrig på amerikansk iTunes via Apple TV, så venter på sesong 2 nå.
CathFoto Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Jeg så ganske mange episoder men intrigene ble for innviklede, lite troverdige og lite spennende etterhvert. Syns heller ikke skuespillerprestasjonene var noe å rope hurra for, jeg trodde ikke på dem og det er jo en forutsetning for at en film eller en serie skal funke. Sliter med litt av det samme i Under the Dome men har ikke gått lei på samme måten enda. I under the dome er virkelig skuespillet ille, virker nesten som det er med vilje. 1
Miss Debbie Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 En av mine favoritt serier. Gleder meg til neste sesong kommer
Mann 42 Skrevet 13. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 13. september 2013 I under the dome er virkelig skuespillet ille, virker nesten som det er med vilje. Ja, det gjør virkelig VONDT å se på. Og det er litt merkelig, for et par av dem er helt kurante skuespillere i andre sammenhenger. 1
Mann 42 Skrevet 13. september 2013 Forfatter #14 Skrevet 13. september 2013 De bruker jo automatvåpen da. Er bare det at de har beslaglagt alt som militsen nå oppbevarer. Derfor bruker folk gamle våpen. Helt grei serie. Lett underholdning. Kunne mer enn gjerne byttet ut hovedskuespillerinnen. Makan til dårlig skuespill skal man vel lete lenge etter. Ikke noe voldsom høy standard, men grei underholdning når man ikke har noe annet å se på Men det sies at det er umulig å få tak i skikkelige saker, som røyksvakt krutt. Men det er bullshit. Det laget man, OG patroner, lenge før elektrisitet ble vanlig i industriell sammenheng. Det samme gjelder fenghetter. Det finnes ingen fornuftig grunn til at de skal fjolle rundt med munnladningsrifler og svartkrutt. USA har millioner av håndvåpen og automatvåpen. Det er nærmest en smule komisk å tenke seg at en slik milits skulle kunne klare å avvæpne den generelle befolkninga. Med de mengdene av ammunisjon og selvladerutstyr som må ha flytt rundt, så ville jeg heller tro at post blackout America var væpnet til tennene, hinsides et hvert håp om kontroll og avvæpning.
Mann 42 Skrevet 13. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 13. september 2013 En av mine favoritt serier. Gleder meg til neste sesong kommer All things apocalyptic. Det er bare en greie. 1
-Jiinxs- Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 (endret) Sitter å ser på episode 1 (sesong 1) nå. Ble litt betatt av traileren av tvserien. Håper den er verd å se videre på. Episode 1 av sesong 2 er også ute nå. Endret 26. september 2013 av -Leon-
Gjest Ciegus Skrevet 27. september 2013 #17 Skrevet 27. september 2013 Dere som har sett en stund, vil dere anbefale denne? Har skaffet meg CMore Play så jeg kan vel se den der? Kanskje er helga reddet!
Gjest Ciegus Skrevet 27. september 2013 #18 Skrevet 27. september 2013 Faen. Ser at kun episode 17 og utover er tilgjengelig, er for sent ute
Gjest Funky Punk Skrevet 27. september 2013 #19 Skrevet 27. september 2013 Tja, personlig så vil jeg anbefale den. Skuespillerprestasjonene er så som så, men historien og plottet er det som gjør at jeg trives med serien
-Jiinxs- Skrevet 28. september 2013 #20 Skrevet 28. september 2013 Jeg har kommet til episode 9 og så langt liker jeg serien pga måten de syr i sammen de forskjellige karakterene i serien, hvordan man får se historien.Det var vel i Lost de gjorde noe lignende.Litt sjokkert over hvor mange kjente skuespillere som er med i serien. Vanligvis ser du noen par men her har du jo du plenty av kjente skuespillere.Det som fanget interessen min mest er vel plottet. Det at all elektrisitet er borte er borte er jo et litt uvanlig konsept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå