Gå til innhold

Plutselig masse kviser :/

kaktusfruen

Anbefalte innlegg

Har plutselig fått masse kviser på siden av haken og langs kjeven :/ Har alltid hatt problemer med uren hud, men nå er det krise!!

For litt siden endret jeg følgende rutiner:

- fikk ny jobb (stress, miljøforandring?).

- byttet foundation fra Tromborg mineralsminke til mineral hygienics.

- byttet fra Decelor rens + MD formulations continous renewal serum ---> MD Formulations rens for oily skin + glycare lotion fra samme merke.

Noen som har en ide om hva det kan være? Det beste hadde vært om det er sistnevnte (rens og serum), og at huden bare må bli kvitt alt dritten før den kan bli bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kviser på hake og kjeve er for meg stress og produktrelatert. Jeg må altså kutte ut nye produkter hvis jeg får et slikt kviseutslett på nevnte område..

Anonymous poster hash: a40e3...e78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser på haken skyldes som oftetst hormon endringer/ubalanse.

Anonymous poster hash: 6fc4b...d72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det høres ut som om de nye produktene dine er for sterke og tørker ut huden, noe som gjør at man får kviser. Så vidt jeg vet er de to sistnevnte produktene ganske sterke, jeg hadde stoppet og gått tilbake til de du brukte før, eventuelt kjøpt noen milde som ikke tørker ut huden. ( Produkter for sensitiv hud uten alkohol) I tillegg hadde jeg kjørt på med masse fukt for å gjennopprette balansen i huden i form av serum og en god fktighetskrem. Et godt tips er jojobaolje som serum, den har rensende/ betennelsesdempende effekt på huden. Den føles fet og bruker en stund på å trekke inn, men nei, du får ikke fet hud - jeg lover! Verdt å prøve iallfall :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kviser rundt kjeven, kan også komme av at du prater mye i telefon. Man kan lett få kviser der, ettersom at mobilen er full av bakterier. Mange er heller ikke så flink til å rense hele ansiktet når de skal fjerne sminke o.l. og derfor er noen steder mer utsatt enn andre. Det kan også hende man må skifte sengeklär oftere ettersom hodeputa ofte inneholder mye bakterier. Nå höres jeg veldig pirkete ut, men dette er bare tips og triks jeg har hört :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det høres ut som om de nye produktene dine er for sterke og tørker ut huden, noe som gjør at man får kviser. Så vidt jeg vet er de to sistnevnte produktene ganske sterke, jeg hadde stoppet og gått tilbake til de du brukte før, eventuelt kjøpt noen milde som ikke tørker ut huden. ( Produkter for sensitiv hud uten alkohol) I tillegg hadde jeg kjørt på med masse fukt for å gjennopprette balansen i huden i form av serum og en god fktighetskrem. Et godt tips er jojobaolje som serum, den har rensende/ betennelsesdempende effekt på huden. Den føles fet og bruker en stund på å trekke inn, men nei, du får ikke fet hud - jeg lover! Verdt å prøve iallfall :)

Lykke til!

Takk for godt svar :) Det var det jeg var redd for:/ Jeg har egentlig ganske fet hud, og trodde disse produktene skulle passe bra for personer med oilyskin som meg, men de ble kanskje litt for sterke likevel. Går nok tilbake til decleorrensen og renewal serumet og ser om det blir bedre.

Jojobaolje har jeg faktisk prøvd over en periode (etter å ha lest mye bra her), men den reagerte huden min veldig dårlig på. Fikk mye kviser, og de forsvant da jeg sluttet med den oljen :-P Har litt merkelig hud tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skift putetrekk minst en gang i uken, bruk en ny håndklut for tørking/vasking av ansiktet hver dag, prøv å ikke ta deg/lene deg mye i/på ansiktet, drikk mye vann, og prøv å kun innfør et produkt i hudpleierutinen din om gangen, det er sikkert vanskelig når du kjøper mye nytt eller gøy om gangen, men på den måten kan du lett finne ut om det nye produktet er bra for deg, eller om du bør la vær å bruke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De fleste får kviseutbrudd av Md formulations i starten (produktene med glycare)
Dette for at det skal bli bedre etter noen uker.

Huden er ikke vant til produktet og dens ingredienser, er helt vanlig når det kommer til MD.

Selv har jeg fått etter jeg startet med glycare lotion :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

De fleste får kviseutbrudd av Md formulations i starten (produktene med glycare)

Dette for at det skal bli bedre etter noen uker.

Huden er ikke vant til produktet og dens ingredienser, er helt vanlig når det kommer til MD.

Selv har jeg fått etter jeg startet med glycare lotion :)

Ansiktet ser allerede mye bedre ut, så tror det bare måtte bli verre før det kunne bli bedre :)

Håper det fortsetter slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...