Gå til innhold

oppegående og smarte jenter.

Anbefalte innlegg

Gjest Arbeider
Skrevet

Jeg og de fleste menn kjenner mener at det generelt er flere oppegående og smarte menn enn kvinner. Tenker jenter det samme, men bare omvendt?

Karakterer teller ikke som smart. Det er ikke hvor mye man har pugget til en prøve som gjelder.

• Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Tenker at dette er uavhengig av kjønn.

Skrevet

Når jeg tenker meg godt om, kanskje du har rett! Jeg har vel aldri møtt en mann og tenkt; "han var dum". Men det samme kan jeg ikke si om jenter. Mulig det bare er tilfeldig? Og alle de jeg vil karakterisere som "smarte" i min omgangskrets er menn... hmm

• Liker 2
Skrevet

Når jeg tenker meg godt om, kanskje du har rett! Jeg har vel aldri møtt en mann og tenkt; "han var dum". Men det samme kan jeg ikke si om jenter. Mulig det bare er tilfeldig? Og alle de jeg vil karakterisere som "smarte" i min omgangskrets er menn... hmm

Du har tydeligvis ikke møtt et representativt utvalg menn. Så bra for deg!

• Liker 9
Skrevet

Tenker også at det er individuelt, ser jeg på charter svein så tenker jeg ikke at pga at han er en mann så er han en skikkelig smarting. IQ og EQ ligger ikke i XY eller XX kromosomene

• Liker 6
Skrevet

Oi.. har du ikke møtt en dum mann? Jeg har møtt maaange dumme menn. Heldigvis er jeg sammen med en intelligent en (like barn leker best ;) )

Anonymous poster hash: b9bef...c01

• Liker 3
Skrevet

Jeg og de fleste menn kjenner mener at det generelt er flere oppegående og smarte menn enn kvinner. Tenker jenter det samme, men bare omvendt?

Karakterer teller ikke som smart. Det er ikke hvor mye man har pugget til en prøve som gjelder.

Hvordan intelligent er det du mener da? Er man uintelligent så er det klart at det er vanskeligere å øve til prøve enn en intelligent person.

Det finnes flere typer intelligens, så her må du nesten utdype.

Skrevet

Peiser på med ei kanne bensin her, og visert til hvilket kjønn som har dominert på oppfinnelses-fronten og stått for de virkelig store oppdagelsene opp gjennom tidene.

Tar såklart med i beregningen undertrykkelse og andre kjønnsrollemønstre, meeeeen føler vel dog at det fortsatt er noen flere Bill Gates`er blant den mannlige delen av folket, men det har kommet seg betraktelig. :lur:

Skrevet

Ja, du sier noe... Jeg tror kanskje jenter viser sin dumhet på en litt mer tydelig måte enn mannfolkene. Hvis en mann er uvitende om et tema, så holder han heller kjeft enn å komme med hjernedøde kommentarer og spørsmål

Stokk dumme jenter kan generelt sett klare seg fint i samfunnet, bare de er pene nok. Menn prøver kanskje litt hardere?

• Liker 3
Skrevet

Både de aller minst oppegående og de aller smarteste menneskene jeg har møtt har vært menn, men jeg regner med at det er ganske tilfeldig.

Jeg deler forresten virkelig ikke inntrykket av at uvitende menn lar være å komme med hjernedøde kommentarer og spørsmål. :ler2:

• Liker 7
Skrevet

Det har kanskje noe å gjøre med at kvinner er langt mer selektive på hvilke ressurser menn de vil assosieres med sitter på enn kvinners.

Anonymous poster hash: 72499...358

• Liker 1
Gjest Arbeider
Skrevet

Peiser på med ei kanne bensin her, og visert til hvilket kjønn som har dominert på oppfinnelses-fronten og stått for de virkelig store oppdagelsene opp gjennom tidene.

Tar såklart med i beregningen undertrykkelse og andre kjønnsrollemønstre, meeeeen føler vel dog at det fortsatt er noen flere Bill Gates`er blant den mannlige delen av folket, men det har kommet seg betraktelig. :lur:

Nå fikk ikke kvinner samme sjansen tidligere, men ser man på karakterer i usa så scorer jenter i snitt bedre, men menn er overrepresentert blant de med de aller aller beste resultatene. Men det var ikke geniene jeg tenkte på i denne tråden da.
Skrevet

Dette kan man jo dra lengre. Hvorfor er det ingen arabere med nobelspris?

Jeg tror mye av disse tingene handler om valg. Jeg tror mange kvinner velger å oppføre seg som idioter fordi det er lett. Forsvarspolitikk? Mannegreie. Husholdningens økonomi, sparing, boligmarked, økonomisk innsikt, følge med i media og regne på renter? Mannegreie. Jeg anser meg for å stå i hjørnet til feminismen, men det er jo skummelt å se tendenser. Nå kjenner vi vel alle hederlige unntak, men det er nok noe vi alle kjenner litt på. Hvorfor er det så mange dumme damer? Dumme menn oppleves liksom ikke fullt så evneveike.

• Liker 1
Skrevet

Både de aller minst oppegående og de aller smarteste menneskene jeg har møtt har vært menn, men jeg regner med at det er ganske tilfeldig.

Der traff du veldig godt, enten det var kalkulert gjetting, vill gjetting eller kunnskap. I hvert fall om man legger IQ til grunn, og selv med sine mange svakheter er det det beste målet vi har. IQ-snittet er så godt som identisk for menn og kvinner, men spennet er større blant menn.

Anonymous poster hash: 5a13c...76c

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det så mange dumme damer? Dumme menn oppleves liksom ikke fullt så evneveike.

Fordi dumme menn har mer selvtillit, tenker jeg. Dumme damer virker hjelpeløse og dermed enda mer på trynet, mens dumme menn stort sett går under radaren.

Anonymous poster hash: 5a13c...76c

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Du har kanskje rett. Jeg tenker i allefall at menn ikke verdsetter smarte kvinner og at kvinner derfor vinner mer på å pleie utseendet sitt enn intellektet. I allefall om de ønsker seg egen familie.

Anonymous poster hash: b6e43...822

• Liker 1
Skrevet

Nerder kommer i begge kjønn:-)

• Liker 2
Skrevet

Dette kan man jo dra lengre. Hvorfor er det ingen arabere med nobelspris?

Fordi nobelprisen ikke fantes da Araberne var den ledende vitenskapskulturen.

Anonymous poster hash: 05f86...7f9

• Liker 1
Skrevet

Tenker at dette er uavhengig av kjønn.

Helt enig!

• Liker 1
Skrevet

Oi.. har du ikke møtt en dum mann? Jeg har møtt maaange dumme menn. Heldigvis er jeg sammen med en intelligent en (like barn leker best ;) )

HAHAHA! Jo har nå møtt en dum mann eller to i min vei ;-) Men ikke u-intelligent, heller mer manne-dum som i .. mannetøs. Greit om jeg konkluderer med at jeg tiltrekker meg smarte menn? :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...