Gjest kattinka Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Så på ettermiddagen at de diskuterte denne dietten. Man skal spise "det man vil" i fem dager, så ikke spise mer enn 500 kcal i to dager. Altså tett innpå fasting dette. Noen som har prøvd? Selv har jeg ikke tro på slike quick-fix. Man ville vel gått ned like mye om man kuttet 500 kcal hver dag istede?
Løvetanten Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Nei, konseptet faste er annerledes enn tradisjonell kalorirestriksjon. 5-2 er veldig likt periodisk faste som du kan lese om her: http://www.bbc.co.uk/news/health-19112549 Ellers er det plenty av info på nett om du er interessert.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Jeg går på dette. Det er perfekt for meg, ihvertfall, bedre å slanke seg to dager i uka enn hver dag! Ikke synes jeg det er så vanskelig med sulten heller. Spiser lunsj så sent jeg klarer, som regel salat med et egg til og lager meg ofte grønnsaksuppe til middag, gjerne med litt kyllingfilet i. Innimellom spiser jeg cherrytomater, gulrot, kålrot eller kanskje et tørt knekkebrød. Går ned en halv til en kg i uka. Man kan spise inntil 500 kcal de to dagene man spiser lit, jeg ligger under det og synes det går helt greit. Ellers i uka har jeg ingen restriksjoner, men spiser normalt. Spiser ikke mye godterier, men det har jeg aldri gjort før heller. Når jeg har nådd målet mitt skal jeg gå over til 6:1 for å holde vekta. Anonymous poster hash: 461da...9b5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Må disse to dagene være etter hverandre, eller kan det være mellomrom. mandag og onsdag feks? Anonymous poster hash: 7578d...bce
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Og det som er bedre enn å slanke seg to dager i uka er ett sunt kosthold hvor man kan spise seg mett hver dag og fortsatt gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 27153...eca 2
Gjest kattinka Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Og det som er bedre enn å slanke seg to dager i uka er ett sunt kosthold hvor man kan spise seg mett hver dag og fortsatt gå ned i vekt. Anonymous poster hash: 27153...eca la meg gjette - du mener lavkarbo?
SliceOfLife Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 (endret) Nei så absolutt ikke. Endret 11. september 2013 av SliceOfLife
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Må disse to dagene være etter hverandre, eller kan det være mellomrom. mandag og onsdag feks? Anonymous poster hash: 7578d...bce Jeg har mandag og torsdag. De to dagene bør ikke være etter hverandre. Anonymous poster hash: 461da...9b5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Noen ganger føler jeg at jeg er den eneste i verden som klarer å bli mett på god gammeldags lavkalori. Anonymous poster hash: c1ff9...4c2
Lilla-dings Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Noen ganger føler jeg at jeg er den eneste i verden som klarer å bli mett på god gammeldags lavkalori. Anonymous poster hash: c1ff9...4c2 Samme her. Lavkalori på 6. uka nå, og har totalt gått ned ca. 1 kilo per uke. Spiser meg godt og mett, og koser meg med sunnere alternativer. Null søtsug.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Samme her. Lavkalori på 6. uka nå, og har totalt gått ned ca. 1 kilo per uke. Spiser meg godt og mett, og koser meg med sunnere alternativer. Null søtsug. Hvor mange kalorier ligger du på?Anonymous poster hash: d0a35...20a
Lilla-dings Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Hvor mange kalorier ligger du på?Anonymous poster hash: d0a35...20a Det er jeg faktisk litt usikker på. Har lastet ned en app til telefonen, hvor jeg har lagt inn hva jeg vil gå ned og iløpet av hvor lang tid, så har den regnet ut et maks inntak på 1400 kalorier per dag. Så jeg ligger under det, iallefall.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Jeg holder meg nede bare av å spise smart. Velge helt grovt brød fremfor vanlig brød, gjerne velge grovt knekkebrød (f.eks wasa sport el. wasa husman) fremfor brød generelt. Velge fullkornspasta fremfor vanlig pasta, hvis du skal ha pølser en dag velger du kylling-og-kalkun pølser fremfor andre typer. Spise litt grønnsaker, og gjerne ha kylling eller fisk til middag. Snop kun på lørdager. Denne dietten dere snakker om høres jo ut som en drøm, men jeg tror ikke jeg hadde turd å tatt sjangsen på å spise hva jeg ville 5-dager i uken, hadde blitt for mye lasanje og pizza Anonymous poster hash: a575f...712 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Jeg holder meg nede bare av å spise smart. Velge helt grovt brød fremfor vanlig brød, gjerne velge grovt knekkebrød (f.eks wasa sport el. wasa husman) fremfor brød generelt. Velge fullkornspasta fremfor vanlig pasta, hvis du skal ha pølser en dag velger du kylling-og-kalkun pølser fremfor andre typer. Spise litt grønnsaker, og gjerne ha kylling eller fisk til middag. Snop kun på lørdager. Denne dietten dere snakker om høres jo ut som en drøm, men jeg tror ikke jeg hadde turd å tatt sjangsen på å spise hva jeg ville 5-dager i uken, hadde blitt for mye lasanje og pizza Anonymous poster hash: a575f...712 Selvfølgelig kan man ikke fråtse resten av uka. Poenget er at man sørger for kaloriunderskuddet på disse to dagene og spiser normalt ellers. For mange føles det godt å slippe å tenke kalorier hver eneste dag. Jeg er en av de som av diverse årsaker må ligge lavt i inntak for å gå ned og da passer dette vedlig godt for meg. Anonymous poster hash: 461da...9b5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Endelig noen som har skjønt det. Samme her. Sunne alternativ, spise ofte og fokusere på hva man spiser og ikke hvor mange kalorier. Mye sunn mat har mye kalorier så her telles det aldri. Går ned i vekt og spiser mer enn aldri før i sunne matvarer Jeg holder meg nede bare av å spise smart. Velge helt grovt brød fremfor vanlig brød, gjerne velge grovt knekkebrød (f.eks wasa sport el. wasa husman) fremfor brød generelt. Velge fullkornspasta fremfor vanlig pasta, hvis du skal ha pølser en dag velger du kylling-og-kalkun pølser fremfor andre typer. Spise litt grønnsaker, og gjerne ha kylling eller fisk til middag. Snop kun på lørdager. Denne dietten dere snakker om høres jo ut som en drøm, men jeg tror ikke jeg hadde turd å tatt sjangsen på å spise hva jeg ville 5-dager i uken, hadde blitt for mye lasanje og pizza Anonymous poster hash: a575f...712 Anonymous poster hash: 27153...eca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå