Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en veldig god venninne i rundt 5 år, så flyttet jeg en time unna og vi mistet kontakten siden begge to fikk seg kjæreste osv. Ingen krangling eller noen ting. Vi hadde litt kontakt via sosiale medier, litt på snapchat, Facebook, instagram osv.

For noen uker siden fikk jeg vite at hun har baksnakket meg og kalt meg feit, teit, at jeg redigerer meg tynn og pen på bilder osv.. Dette er jo selvfølgelig ikke sant! Dette fikk jeg vite at hun hadde sagt til kjæresten sin, så gikk han og sa det videre. Jeg konfronterte han med det og han sa unnskyld, ingenting fikk jeg fra henne.

Vi har sendt litt snapchats og jeg har spurt hvordan det går osv og hun har bare svart "bra" osv.. Ikke noe tilbake.

Nå har hun blokkert meg på instagram og slettet meg på Facebook. Synes dette er veldig rart ettersom hun ikke har slettet noen andre (folk hun aldri har snakket med har hun fortsatt på ventelista)

Hva i all verden er det som går av henne? Trenger noen innspill.. Blir egentlig litt provosert og lei meg!

Anonymous poster hash: 803a1...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konfronter henne da!

jeez

Skrevet

Konfronter henne da!

jeez

Hun svarer meg ikke, sletter meldingen/overser den og blokkerer meg..

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

hmm for ei snål jente.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig? Slik barnslig oppførsel slutter man med etter barneskolen.. Hun kan i det minste gi deg en forklaring! Hvis ingenting har skjedd kan det jo hende noen ikke vil dere skal være venner? Sier til henne at du baksnakker henne, og at hun baksnakker deg til deg..

Skrevet

Blås i det og glem henne. Folk som oppfører seg sånn er uansett ingenting å samle på.

Anonymous poster hash: 82afe...825
  • Liker 1
Skrevet

Vi er snart 20, så jeg er helt enig, denne oppførselen er utrolig barnslig og egentlig litt forkastelig!

Jeg har ikke baksnakket hun, men jeg vet at hun har baksnakket meg, men det er mest sånn "hun er egentlig veldig stygg og feit" "hun er ikke like pen i virkeligheten som på bilder" osv.. Blir skikkelig såret av at hun snakker sånn bak ryggen min. Har så lyst å ta igjen, men det vet jeg bare er sinne som snakker, er enda verre å ta igjen, burde bare la det ligge, men søren også! Blir så sint og lei meg av sånn oppførsel..

Skrevet

Skjønner godt at du er skuffa, det ville alle blitt.

"Venninne" du liksom. Take the high road, hev deg over det og anse henne som arkivert.

Anonymous poster hash: 82afe...825
Skrevet

Hva skjer når noe blir gjort i mange år.. ? Det blir en vane. Ha den i bakhodet, inntil videre.

Og TS, du burde definitivt konfrontere henne. Tørr du det, tror du?

Fordi noen ganger kan det jo være smartere å

ikke snakke med henne, men med henne likevel, bare ikke TIL henne.

Og for en med en antisosial personlighetsforstyrrelse så blir jo det et perfekt utgangspunkt.

For da slipper man jo konfrontasjoner og man kan heller bare snakke rundt teamet i stedet, med "folk".

Og hvis man innehar flere brukerkontoer, gjerne med varierende kjønn, óg del schizofrene sider av seg, så får jo også alle de andre personlighetene utløp uten at det egentlig ligges noe særlig merke til.

Igjen så anlegger det seg jo til å være svært så perfekt i utgangspunktet, å ha et slikt grunnlag / forhold.

Altså, dette er jo på de mer nærtliggende temaene som berører en. Vanlig tomprat går helt fint.

Men det kjipe er jo når mer eller mindre normale mennesker blir fullstendig oppslukt i noe sånt.

Det mistes sans og samling, samt man mister forståelsen for hvordan vanlige mennesker kommuniserer vanligvis med hverandre. Også, utover dette er jo hverdagslige relasjoner som en hilser på i blant, som en konsekvens av en annen gjerning eller intensjon er også en vane-sak, i likhet med alt annet. Det er mye man kan gjøre seg til en vane i grunn. Alt - forsåvidt.

Det som også er litt moro, er jo når en forestiller seg at det er kjekt å slappe av litt i blant.
Og å ikke gjøre så mye, helst ikke noe som helst, innimellom, for det er da det går best. Som vanlig.

Hva som ser ut til å misforstås dog, er jo at når en da ikke gjør noe som helst. Så gjør en jo selvsagt noe.
Man gjør da hva man vanligvis gjør, denne vanen en har skapt seg. Og da spørs det hvor lenge en har gjort på dette. For hvor godt stemplet inn denne vanen er blitt.

Jeg er forsåvidt enig. Det ér digg å ikke gjøre noe som helst.

Men dette er ikke noe som helst i så fall. Fordi man gjør jo bare det samme som alltid da.

Noe som helst. Selvsagt er det noe. Det er alltid det. Det er bare aldri noe nytt.
Og en kommer aldri ut av vanesaken sin heller, uten å gjøre noe nytt. Men da vil man ikke heller da.

Så ikke kom å si at man ikke gjør noe som helst. Det er bullshit.

Sannheten er at man gjør AKKURAT DET SAMME som det man har gjort i veldig mange år nå.

Og siden det er blitt en vane, så ser man heller ikke galskapen. Fordi det er blitt vanlig og naturlig.

Nei.. La oss ikke snakke med hverandre. La oss si at vi er noen andre heller. Med et godt råd.

Fy faen.

Beklager avsporingen, men det er viktig å konfrontere folk, hvis man vil ha svar på spørsmål en lurer på.

Jeg lurer på en liten ting da.. Hva gjør jeg her fortsatt? Og hvorfor gidder jeg egentlig?

Anonymous poster hash: 8800c...64d
Skrevet

TS her

Tusen takk for svar alle sammen! Følte meg så hjelpesløs og det er godt å ha noen utenforstående å snakke med om sånt! :-)
Jeg vet ikke om jeg skal konfrontere henne eller bare la det gå.. Hun kommer helt sikkert ikke til å svare meg, hun er så utrolig feig.
Og som du sier AB over meg her, hun kan ha en form for forstyrrelse. Husker hun sa til meg at legen hennes hadde foreslått for hun å gå til psykolog siden hun har en veldig merkelig oppførsel til vanlig.. Hun har ikke sosiale antenner og humor finnes ikke. Hun ble mobbet før, men tror ikke hun er klar over det selv da. Ganske trist at noen er sånn

Skrevet

Ja, det er trist når folk er sånn.

Det er og trist når normale mennesker forsvinner inn i galskapen med dem.

Anonymous poster hash: 8800c...64d
Skrevet

Minner meg litt om en "venninne" jeg har. I hermetegn fordi hun egentlig er mest bekjent, men vi har samme omgangskrets og sees ofte.

Plutselig skulle hun begynne å oppføre seg merkelig mot meg, hun hadde visst noe imot meg og jeg skjønte ikke hva jeg hadde gjort. Det jeg fant ut etterhvert er at en felles venninne av oss har snakket dritt om meg til henne, fortalt at jeg har sagt slemme ting om denne "venninnen" (uten at jeg har gjort det. Eller så har den andre venninnen vridd om på ting jeg har sagt for å få det til å virke negativt)

Noe mer enn det skulle ikke til.. Vi er i midten av 20-årene alle sammen, så det er jo bare tåpelig.

Kan godt hende noe av det samme har skjedd med deg?

Evt at venninnen din har fått bekreftet drittsnakkingen om deg så mye at hun til slutt tror på det selv.. Når man ikke ser hverandre så mye så er det jo bare å finne på hvor dum en person har blitt.. Om man er dum nok til å tenke sånn om andre da.

Anonymous poster hash: e0461...3d3
Skrevet

Vi er snart 20, så jeg er helt enig, denne oppførselen er utrolig barnslig og egentlig litt forkastelig!

Jeg har ikke baksnakket hun, men jeg vet at hun har baksnakket meg, men det er mest sånn "hun er egentlig veldig stygg og feit" "hun er ikke like pen i virkeligheten som på bilder" osv.. Blir skikkelig såret av at hun snakker sånn bak ryggen min. Har så lyst å ta igjen, men det vet jeg bare er sinne som snakker, er enda verre å ta igjen, burde bare la det ligge, men søren også! Blir så sint og lei meg av sånn oppførsel..Anonymous poster hash: 803a1...7fa

For meg høres det ut som hu er misunnelig på deg. Når hu sier slike ting om deg. Dårlig "venninne" er hu iallefall, barnslig og stygg oppførsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...