AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Jeg må bare lufte noe her, for jeg lurer på om dette er egoistisk og selvopptatt... Jeg har aldri fått julegave eller bursdagsgave av kjæresten/samboeren min gjennom fem år. Jeg har ikke fått blomster noen gang heller.. Eller i fjor tok jeg opp at jeg syns det var trist at jeg ikke hadde fått noe, og da kjøpte han en tur til Praha -som ikke ble noe av fordi han ikke orket, og det ble avlyst dagen vi skulle dra. Det plager meg for jeg liker å gi gaver og å være romantisk, det er en måte for meg å vise at jeg setter pris på han. Og i fjor tok jeg en del ekstravakter for å spare opp en en ganske dyr julegave til ham.. Jeg venter meg ikke noe stort, men en del av meg går og ønsker meg hvertfall en liten oppmerksomhet på bursdagen min neste uke.. Han kjøper fine gaver til familien og vennene sine på bursdager og julaften, men jeg har ikke fått noe. Det var til og med en gang hvor vi spiste McDonalds dagen før bursdagen min, hvor han betalte og dagen etter sa han at det var gaven min. Er det urimelig av meg å reagere om jeg ikke får noe oppmerksomhet dette året heller? Er jeg blitt så voksen når jeg er 25 at jeg bare skal blåse i det?Anonymous poster hash: 55e4d...752
Gjest Offensive Pie Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jeg hadde blitt kjempesåret av den type oppførsel, og synes ikke det er urimelig at du reagerer på den!
Gjest Eurodice Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Dette har jeg store vanskeligheter med å tro at er sant. Hvis det er det, hvorfor blir du i et slikt forhold? Denne mannen er jo fullstendig likeglad med deg. Og sånn har du hatt det i fem år? Kast ikke bort mer av livet ditt på en slik egoist! 1
Gjest gjest Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Dette er ikke normalt. Bare et eksempel: Jeg har vært sammen med min nye kjæreste i 4 måneder og er like gammel som deg (25 år). Jeg har fått blomster og en tur til Sverige. Hadde vært skikkelig fornærmet. Har du fått gaver fra hans familie??
Jade Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Først tenkte jeg at det ikke alle som er så voldsom på gaver. Men så ser jeg at du skriver at han kjøper gaver til venner og familie, og da synes jeg det er skikkelig dårlig gjort! Hva sier han til sitt forsvar? 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Jeg må bare lufte noe her, for jeg lurer på om dette er egoistisk og selvopptatt... Jeg har aldri fått julegave eller bursdagsgave av kjæresten/samboeren min gjennom fem år. Jeg har ikke fått blomster noen gang heller.. Eller i fjor tok jeg opp at jeg syns det var trist at jeg ikke hadde fått noe, og da kjøpte han en tur til Praha -som ikke ble noe av fordi han ikke orket, og det ble avlyst dagen vi skulle dra. Det plager meg for jeg liker å gi gaver og å være romantisk, det er en måte for meg å vise at jeg setter pris på han. Og i fjor tok jeg en del ekstravakter for å spare opp en en ganske dyr julegave til ham.. Jeg venter meg ikke noe stort, men en del av meg går og ønsker meg hvertfall en liten oppmerksomhet på bursdagen min neste uke.. Han kjøper fine gaver til familien og vennene sine på bursdager og julaften, men jeg har ikke fått noe. Det var til og med en gang hvor vi spiste McDonalds dagen før bursdagen min, hvor han betalte og dagen etter sa han at det var gaven min. Er det urimelig av meg å reagere om jeg ikke får noe oppmerksomhet dette året heller? Er jeg blitt så voksen når jeg er 25 at jeg bare skal blåse i det?Anonymous poster hash: 55e4d...752 De fleste ville nok stusset på dette. Men om det er noe du reagerer på og bør reagere på er det jo bare du som kan si. Og du kan ikke kreve å få gave: enten må du nok sette ned skapet og si at her vil du ha en grunn, og om den er noe du kan godta så godtar du det (å ikke få gaver), og om ikke så får du vurdere å gå. Å ikke gi deg gave er nemlig et bevisst valg han har tatt. Og da har han selvsagt en grunn og en mening med det. Det eneste jeg stusser over er denne turen til Praha. Hvorfor dro ikke du på tur? Spiller ikke noen rolle om han ville være hjemme: det var jo din gave. Anonymous poster hash: 14eb4...a60
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Noen mennesker skjønner ikke greia med gaver, og gir ikke gaver. Men når han gir gaver til alle andre blir det bare merkelig...? Første jeg tenke var dette med "kjærlighetens 5 språk" - ikke alle uttrykker følelser på samme måte. Samboer viser sin kjærlighet ved å gjøre fine ting for meg i hverdagen, men er dårlig på gaver Anonymous poster hash: f0d3b...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå