Gå til innhold

Skal jeg betale dreneringen av huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp kjøpt oss bolig sammen og begynt å pusse opp. Dreneringen var det første vi måtte ta. Hadde vi bestilt firma for å gjøre oppgaven måtte vi ut med ca 100.000. Men sambo har gjort dette alene, da han har tilgang til maskiner og utstyr via jobb. Den totale kostnaden vår ble på 30.000.

Jeg føler at jeg burde betale den kostnaden, siden det er sambo som har gjort all jobb. Det er jo tross alt en stor verdiøkning på boligen vår. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skal vel han betale alt om du anlegger ny hage? Eller pusser opp stua?

Felles hus, felles innsats ( selv om det kanskje er på ulik front) - da deler en på utgifter.

Anonymous poster hash: bd2ef...922
  • Liker 3
Skrevet

Dere må selvfølgelig dele på det.
At du skal betale alt er kanskje litt i overkant..?

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Spørs jo litt hvordan økonomi dere har da. Deler dere på alt ellers? Eller betaler dere alt separat? F.eks..om dere skulle hatt en bil nummer to, som primært var til ditt bruk..hadde DU betalt den selv, eller hadde dere spleiset?

Jeg tenker at dere sparte 70.000 på at han KUNNE gjøre det selv. Ikke alle klarer/kan gjøre det selv. Så der har jo hans savvyness spart dere disse pengene. Men det er jo ikke DIN feil at han fikk det til. Dessuten føles det vel kult for ham å spare penger og få til noe selv også. Dere deler jo uansett utfall på disse 30.000. Og begge får jo verdiøkning på huset.

Jeg vet ikke..men hvorfor ikke bare snakke med han om det fremfor å spørre vilt fremmede om det? Si du synes han gjorde en fantastisk jobb, og at du er så glad for at det ble billig. Og at du veldig gjerne vil betale alt sammen. Sjansen for at han da sier;" næææ..get outta here. Det skulle bare mangle..vi deler på det" er jo stor. Han er vel også glad for at dere har spart penger på det.

Skrevet

takk for svar :)

Vi har snakket om det, og vi er enige om å dele på kostnaden. Det er jo tross alt "heldig" at han kunne dette, og ikke jeg. Så han er med på et jeg skal betale halvparten, og ikke mer enn det.

Men det er bare samvittighetn min som "lugger" litt, derfor jeg ville høre hva dere tenkte.

Skrevet

Du gjør vel andre oppgaver når dere pusser opp? Vi har ikke slik millimeter deling og så er jeg så dårlig til å sy gardiner, nei godt sosialdemokratisk samarbeid der alle deltar med det de kan.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...