AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Hei. Jeg er en jente på 21 år som har fått innvilget ungdomsrett på videregående skole (pga sykdom). Det som er saken, er at jeg med ungdomsrett har kun rett på at mine foreldre forsørger meg. Jeg har spurt om jeg kan trekke tilbake retten, men da mister jeg skoleplassen min. Jeg får ikke søke noe stønad fra nav, og jeg får heller ikke lån eller stipend. Jeg er ikke interessert i å ha penger så jeg kan kjøpe det jeg vil ha, men et par tusen så jeg kan betale husleigen min. Er det noe jeg kan gjøre, eller må mamma og pappa slite for å betale husleigen til sin 21 år gamle datter, i tillegg til mat, regninger, tannlege osv? Jeg er fortsatt syk, og kan ikke gjøre mer enn en ting på en gang. Jeg har valgt skole for å bli ferdig. Om jeg kunne hadde jeg jobbet ved siden av, men det er altså ikke så enkelt for meg. Anonymous poster hash: e3107...acb
-Jiinxs- Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Uheldig situasjon du har havnet i. Jeg har dessverre ikke noe svar men håper det er andre her som kan komme med noen råd.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Det er foreldrene dine som skal forsørge deg, ja. Slik er det når du har fått rettigheter på ungdomsplass.Anonymous poster hash: 8d021...0ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå