Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, måtte jo spørre om dette også, da!

Selv syns jeg man skulle ha gjort ferdig vgs før man blir gravid, og gjerne hatt litt orden på ting, men selvfølgelig så klarer man det man vil om man er i tenårene og man skulle bli gravid.

Anonymous poster hash: d5c14...200
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modenhetsmessig, studievalg, økonomisk og med tanke på at man bør ha gjort unna litt før man får barn tenker jeg man bør helst være minst 21. (Men ikke missforstå meg, ikke all ung-tid trenger å være over, men en del er over..)

Skrevet

Når du ikke har fullført skolen, bor hjemme på pikerommet og er avhengig av at foreldrene støtter deg økonomisk.

Anonymous poster hash: 6f337...c39

• Liker 10
Skrevet

Når du ikke har fullført skolen, bor hjemme på pikerommet og er avhengig av at foreldrene støtter deg økonomisk.

Mente at man fortsatt går på skolen.

Skrevet

Når du ikke kan ta hånd om deg selv og babyen alene.

Kjenner en del som ikke har fullført skolen men som likevel klarer seg fint på egen hånd, så å si man bør fullføre skolen blir litt søkt i mine ører. Selvsagt, har man planer om det, burde man jo gjøre det.

Anonymous poster hash: bcbce...aeb
  • Liker 1
Skrevet

Når du ikke kan ta hånd om deg selv og babyen alene.

Kjenner en del som ikke har fullført skolen men som likevel klarer seg fint på egen hånd, så å si man bør fullføre skolen blir litt søkt i mine ører. Selvsagt, har man planer om det, burde man jo gjøre det.

Anonymous poster hash: bcbce...aeb

Jeg rettet på meg selv i et innlegg.

Mente ikke at man trenger å fullføre skolen.

Skrevet (endret)

Et stabilt forhold, stabil jobb (gjerne utdannelse), trygg økonomi, noe livserfaring og modenhet bør være minstekrav. De færreste har dette før de fyller 25. Ingen før de er 23.

Endret av Musaleem
  • Liker 5
Skrevet

Ingen har det før fylte 23?

Hm, merkelig. Her sitter jeg, jente 21 med utdanning, jobb, samboer over 3 år, MYE livserfaring, modenhet og resten jeg ikke skulle hatt før 23 ;)

Anonymous poster hash: a51cf...e09

• Liker 7
Skrevet

Nei, det synes jeg ingen har før de har fylt 23 - og knapt nok da.

• Liker 5
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet (endret)

Jeg syns det er ungt å få barn når man er under 25, men hva som er for ungt avhenger i stor del av hvilken livssituasjon man befinner seg i. Er man under 18 syns jeg det er for ungt uansett.

Endret av Penny_Lane
  • Liker 1
Skrevet

Hm, merkelig. Her sitter jeg, jente 21 med utdanning, jobb, samboer over 3 år, MYE livserfaring, modenhet og resten jeg ikke skulle hatt før 23 ;)

Du føler deg sikkert moden for aldern, men det er ikke sikkert andre oppfatter deg som det.

Jeg har jo i grunn følt meg moden og voksen siden jeg var 13 år. Men jeg vet jo nå at jeg ikke var spesielt moden når jeg var f.eks 18 år.

Anonymous poster hash: ca30b...ebb

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns vel man er for ung til å bli mor om man er under 20, men optimalt når man er rundt 25-30. Generelt sett da selvfølgelig siden mange er klare og har alt på stell veldig tidlig, mens andre igjen aldri burde fått barn..

• Liker 2
Skrevet

Du føler deg sikkert moden for aldern, men det er ikke sikkert andre oppfatter deg som det. Jeg har jo i grunn følt meg moden og voksen siden jeg var 13 år. Men jeg vet jo nå at jeg ikke var spesielt moden når jeg var f.eks 18 år. Anonymous poster hash: ca30b...ebb

Enig. Jeg husker jeg følte meg moden og voksen da jeg var 18-19 år, men det er ikke før jeg ble eldre at jeg innså at jeg slett ikke var det.

Man er rett og slett litt inhabil til å mene noe om sin egen modenhet på daværende tidspunkt. Det er ikke før man blir eldre at man ser om man virkelig var moden eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Du føler deg sikkert moden for aldern, men det er ikke sikkert andre oppfatter deg som det.

Jeg har jo i grunn følt meg moden og voksen siden jeg var 13 år. Men jeg vet jo nå at jeg ikke var spesielt moden når jeg var f.eks 18 år.

Anonymous poster hash: ca30b...ebb

Skriver under på denne!

Følt meg ganske moden og voksen så lenge jeg kan huske nesten, har også blitt fortalt lenge at jeg er så moden for alderen, men når jeg ser tilbake var jeg jo ikke det! Blir flau over å lese ting jeg skrev da jeg var rundt 18! Trodde jeg visste alt om livet, mens nå vet jeg jo at jeg ikke gjorde det, og heldigvis vet jeg at jeg fortsatt (og sikkert aldri) får vite det!

Skrevet

Frisør teller ikke.

Anonymous poster hash: c7eb5...6e3

• Liker 9
Skrevet

Dette har jo ingenting med alderen å gjøre, man kan være 40 og likevel bo hjemme.

Det jeg tenker:

- En foreldre bør få lov til å stemme: 18 år.

- en foreldre bør ha jobb, la oss si fullført vgs, og at det tar noen år før man får fast jobb: 23

- en foreldre bør være en person som har vært litt praksis i voksenlivet, en som har bodd litt alene/kjæresten og ikke med en mamma som passer på: 25.

Anonymous poster hash: 79336...0be

• Liker 1
Skrevet

Et stabilt forhold, stabil jobb (gjerne utdannelse), trygg økonomi, noe livserfaring og modenhet bør være minstekrav. De færreste har dette før de fyller 25. Ingen før de er 23.

Det er nok en del som dessverre har mye livserfaring før 23, livserfaring som mange andre aldri vil komme til å få.

Fikk barn før 23, med fast jobb, høyere utdanning, fast, trygt og stabilt forhold og god økonomi. Og en del livserfaring. Modenhet kan jeg ikke bedømme selv, men jeg er alltid blitt tatt for å være eldre enn jeg er. Og det er IKKE pga utseende. Og jeg omgås mest eldre enn meg.

Skrevet

Jeg fikk barn i en alder av 20 (Trodde jo selv jeg var voksen nok). Jeg ser i dag at det var altfor ALTFOR tidlig. Jeg angrer ikke på barnet, men på alt jeg IKKE fikk gjort. Mye av dette går jo ut over barnet også (utdanning-jobb-økonomi, i hovedsak. Men også bolig og området vi bor i).

Anonymous poster hash: 6122a...ae4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...