Gå til innhold

Trenger penger raskt - løsninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange andre utenlandsstudenter har jeg fåt lang behandlingstid på studielånet mitt.

Jeg har skolepenger som må betales ganske raskt samt andre utgifter. Kontaktet DNB ift. det de kaller "etableringslån" men de svarte at det tar omtrent like lang tid å behandle.

Jeg er student og er ikke i jobb men eier en bolig, og har relativt lavt lån ift totalverdi. Leieinnteker regnes ikke alltid som inntekt, og jeg får ikke forbrukslån hos DNB.

Noen som har noen andre alternativer? Er det steder der det er lettere å få forbrukslån? Det spiller ikke så stor rolle om det er dårligere vilkår, ettersom dette er midlertidig uansett. Med leieinntekter har jeg også betalingsevne ift. utgifter underveis.

Anonymous poster hash: 6ea7e...4a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye er det snakk om da?

Anonymous poster hash: 89fe3...208
Skrevet

Snakk med skolen din og få en utsettelse.

Anonymous poster hash: 0a838...972
Skrevet

Snakk med skolen din og få en utsettelse.

Anonymous poster hash: 0a838...972

De frigir ikke timeplan uten betalte skolepenger. Da jeg ikke kan gå til time blir disse dagene fravær.

Skrevet

Hvor mye er det snakk om da?

Anonymous poster hash: 89fe3...208

Skolepenger er ca. 50.000 for et semester. I tillegg trenger jeg også penger til å betale leie.

Skrevet

Jeg tror Nordea også tilbyr slike startlån, snakk med de :)

Anonymous poster hash: d2a2e...96f
Skrevet

Søstern har "studielån" hos DNB. Dvs si privat lån for et år Lånekassen ikke betaler. Du burde o kunne få et slikt lån du også?

Anonymous poster hash: 911f0...113
Skrevet

Søstern har "studielån" hos DNB. Dvs si privat lån for et år Lånekassen ikke betaler. Du burde o kunne få et slikt lån du også?

Anonymous poster hash: 911f0...113

Jeg spurte og fikk svar fra en som ba om min selvangivelse og inntekter. Jeg sendte det til henne og etter det har hun vært "ute av kontoret". Hun skal være tilbake nå, har spurt om søknaden er under behandling men har ikke fått svar.

Skrevet

Jeg tror Nordea også tilbyr slike startlån, snakk med de :)

Anonymous poster hash: d2a2e...96f

Sendte dem en e-post nå, redd det også tar tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...