Gå til innhold

Hvor sakte må man øke hjemme-alene-tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Samboeren og jeg har en valp som nå er fire og en halv måned. Til nå har han vært minimalt alene hjemme, for jeg jobber deltid, og samboer er på jakt etter ny jobb. I tillegg hadde vi ferie på ulik tid før samboer var ferdig med den forrige jobben.

Valpen har vært alene i 15-20-minutter nå og da, fem minutter nå og da. Så har det vært én gang med 35 minutter og én gang med 50 minutter. Det siste var på fredag.

Ellers er stort sett én av oss hjemme, eller han er hos "besteforeldrene" hvis vi må være lenge borte begge to.

Til uka skal vi begynne på grunnkurs med ham, og første kurskveld er uten hund. Det varer i to timer. Sist var han hos mine foreldre (da det var innekveld med valpekurset), men vil han klare to-to og en halv (med reisevei) time være mulig når han bare har hatt femti minutter én gang? Eller bør vi ta det saktere? De har sagt de kan passe, men når de "alltid" kan passe eller en av oss er her får vi jo på en måte aldri trent.

Jeg vet vi sikkert burde trent mye oftere, men siden vi har hatt muligheten til alltid å være med ham har det blitt litt tiltak å sette av tid til å sammen forlate leiligheten i korte tidsrom.

Da han var alene i femti minutter hadde han vært oppi sofaen og revet ned puter, men de var ikke ødelagt, og han virka bare veldig glad da vi kom tilbake og roa seg kjapt igjen.

Noen råd?

Anonymous poster hash: 5f395...88f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Anonymous poster hash: 5f395...88f

Skrevet

Jeg har desverre ikke så mange råd ang hvor sakte det skal gå, men har hørt at man sakte men sikkert øker alene tiden ettersom man ser det går bra. Har du mulighet til å filme valpen mens den er alene? Da kan du jo se om det går fint om dere øker tiden? Hvis det er en uke til sere skal på det kurset kan dere øke hjemmetiden med et kvarter per dag og se om det går greit feks? Blir han helt bananas må dere gå noen skritt tilbake har jeg hørt hvertfall. Correct me if I'm wrong anyone.

Skrevet

Det kommer helt ann på valpen. Noen takler 10 min av gangen flott, dvs at du øker alenetiden med 10 min av gangen.

Andre må lirkes mer på, dere må nesten prøve dere frem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...