Gå til innhold

Hva har dere på stuebordet? (skandinavisk stil)

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing
Skrevet

Stuebordet mitt har lett for å bli overfylt med aviser og pensumlitteratur, og ellers har jeg bare et par lysestaker.

Dere som har typisk skandinavisk stil, hva har dere på bordet? Jeg synes det blir litt vel tomt om jeg ikke har en løper, samtidig som jeg egentlig ikke synes det passer så godt inn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tallekner , glass og et lys er kanskje normalen.

Gjest Funky Punk
Skrevet

tallekner , glass og et lys er kanskje normalen.

Tallerkener på et stuebord?

Trodde det var mer vanlig på kjøkken- og spisestuebord.

På mitt stuebord har jeg en "boks" med krystaller og kubbelys.

Nå er det litt rotete på bordet siden jeg har 3 fjernkontroller og ett tastatur (de pleier å ligge i skuffen under bordet), samt et par 3D-filmer, et kryssord, klosaks, en notatbok og et par blyanter

Skrevet

Jepp, det er akkurat det jeg har på stuebordet mitt nå^^ fjernkontrollene ligger på sofaen ^^

Gjest Hyssingen
Skrevet

Akkurat nå har jeg en flaske vann, to tekopper, en bok, en ispinne, et melkeglass, tre tallerkner, en gaffel, en grønn grytelapp og en løper.

Til vanlig er det en løper og en tallerken med telys og greier.

Skrevet

Her er det en heldekkende duk med en løper oppå, i midten et slags fat opplegg med noe steindill oppi og 3 kubbelys. En kulepenn, 2 par briller, dama's strikketøypose, en cola boks, 3 fjernkontroller, et blad, mobil, glass, noe krølla papir greier og en flue/insekt zapper...det meste av skrotet på "min" side av bordet så klart ;)

Skrevet

telys kopper-eller hva jeg skal kalle det. jepp det var det.

Anonymous poster hash: ef545...85b
Skrevet

Som regel ingenting. Har glassplate. Men så er det meste av alle andre overflater rundt (hyller, reoler, vinduskarmer etc) godt pyntet med diverse - så det holder :)

Skrevet

Jeg har et kvadratisk stuebord i grå eik, på bordet er det en halvtransparent hvit løper med broderier, en stor rosa hortensia i hvit krukke, et lysfat i sølvplett med forskjellige telysholdere og et stort glasshjerte laget av en lokal kunstner.

Akkurat nå har jeg i tillegg en bunke blader, en fjernkontroll, mobil, en boks cola ZERO og strikketøy. Dette ryddes nå bort siden jeg skal finne senga :-)

Anonymous poster hash: cb523...e2e

Gjest Badabing
Skrevet

Haha, godt det ikke bare er mitt bord det er rot på! :)

Gjest Fru_Hestehov
Skrevet

Lys lilla løper, en blomst og to lys lilla kulelys.

I tillegg står det nå en liten kopp med en vann, eddik, zalo og sukker blanding (jeg kjemper for tiden en kamp mot noen bananfluer).

Som regel ganske ryddig der da det ikke står foran tven, dessuten er det spisestuebordet som bærer preg av kaos hos oss.

Skrevet (endret)

En vase med ekte roser i.

Men til vanlig -- ingenting.

Endret av Wei Wei
Skrevet

Stort bord her i vakkert tre som får komme til sin rett uten duker, brikker eller løpere. Enkel vase med vekslende blomster, en fruktskål, et kubbelys på diskret liten skål og noen fjernkontroller er det som egentlig holder til på bordet. Det er så fint så.

Meeeen i tillegg kommer vanligvis aviser, mobiler, tableter, lesebrett, minst en kopp til hver, fyrstikkeske til lyset som ikke har blitt lagt bort i skapet hvor den egentlig bor, målebånd og saks (til håndarbeid), diverse kabler for å koble ting til TV-en, hodetelefoner, noen bøker og av og til en frekk katt.

• Liker 1
Skrevet

På mitt gamle teak bord har jeg akkurat nå,en kaffekopp,to fjernkontroller,en mobil,klassebildene til min datter,et blad og en eventyrbok.

Til vanlig så er iallefall min pc der.På spisebordet har jeg stearinlys og for øyeblikket en løper.

Skrevet

Bordet mitt er i hvitt høyglans og jeg bruker derfor å ha et rundt underlag i tre eller bast for å bryte opp litt. Har en eller to lykter på:

http://houseofoslo.blogspot.no/2012/01/lekre-og-mystiske-hodeskalle-lykter.html

Fjernkontroller og sånt prøver jeg å legge vekk. Blir en kurv i ull under bordet, så fort jeg finner en jeg liker, til å ha ting som fjernkontroll, blader osv.

Skrevet

Har en stor vase (Omaggio fra Kähler) som jeg innimellom har blomster i.

Skrevet

Vi har alltid pleid å bare ha en bolle, evt. med frukt i, og evt. et par telysestaker. Det siste året har vi ikke hatt noe pga. klåfingret 1-åring, men denne tråden minner meg om at det kanskje er på tide å prøve ut stuebordspynt igjen nå som han kan snakkes mer til...

Jeg liker ikke masse stæsj på stuebordet. Vil helst ha litt plass til å gjøre ting der også, som spise, lese, surfe eller annet, uten å måtte rydda unna masse greier. Siden ts spør om skandinavisk stil også, er det vel også mest i tråd med det å ha det litt enkelt der.

Skrevet

handmalt_grey.jpg

Jeg har disse to, med stearinlys i. Stort hvitt trebord. Var litt uvant i starten å ha noe såpass lite der, men nå synes jeg bare det er behagelig.

• Liker 1
Skrevet

en rosa pip tekopp med juice i, en 3DS, en femarmet lysestake, en snopbolle og to gule stearinlys formet som roser oppå en heklet duk :) Har ulakkert trebord som jeg skurer med stålull og sandpapir to ganger i året

Skrevet

Et stort trefat (lyst tre) med noen lyseblå, gjennomsiktige telysholdere.

Anonymous poster hash: cfbb7...f45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...