Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Eller.....grunnlaget er vel der. Mitt 'must' utgangspunkt er ansiktskrem, Max Factor pudder foundation (utrolig god erfaring med den) eller løspudder. Litt solpudder rundt omkring. Markerer overkanten av øynene litt med brun kajal, gnir det utover så det ikke blir altfor hardt. Brunsort mascara. Leppestift/lipgloss etter innfall, men mest i nøytrale beigebrunrosa farger.... Helt greit til 'vanlig', men kunne ønske jeg var flinkere til å eksperimentere litt, særlig med bruk av øyenskygger. Både dus make-up i brune naturtoner, men også litt mer party-sminke med andre farger og glitter&stas.... Ren og fin hud, frisk farge - men mer rosa skjær enn gyllent. Får fort farge i sola! Mellomblondt langt hår med lys blonde highlights, blå øyne. Noen som kan hjelpe meg litt???
mira2 Skrevet 26. april 2004 #2 Skrevet 26. april 2004 Det er veldig vanskelig å fortelle deg hva du kan gjøre. Må nesten se deg først for å kunne hjelpe deg her.... beklager.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Brunt er veldig fint til blå øyne. Begynn med to farger siden du ikke er så erfaren. Legg den lyse over hele lokket og legg den mørke i globelinjen. lek deg frem til du er helt fornøyd. Rosa og orange er oså fint! Sota øyne et kult til partymakeup, bruk sort eller mørk gråbrun skygge rundt hele øyet. Legg sort kayal langs våtlinjen og "rundt øyet" HUsk for all del Brynene, er ikke de sminket ser resten uferdig ut! Shiseido har en fin øyenbryns skygge som sitter hele dagen. Husk og at om du fokusrer på øynene skal ikke leppestiften være sterk. Make up og hår bladene til Det nye har alltid gode sminke tips! Men det viktigste er å øve seg... Det er jo kjempe spennende!! Lykke til
Petronella Skrevet 26. april 2004 #4 Skrevet 26. april 2004 hadde glemt å logge meg inn.. hva er det med meg i dag?
Gjest Skrållan - ikke innlogget Skrevet 27. april 2004 #5 Skrevet 27. april 2004 Takk for tips Petronella! Jeg prøver meg fram med farger osv, men det jeg synes er vanskelig er å vite hvordan jeg skal legge skyggen. Altså bruke flere farger samtidig og sånn.... Den sota look'en skal i alle fall prøves ut i helgen, så får jeg håpe kjæresten gir ærlige tilbakemeldinger før jeg viser meg for folk!
*Lisa* Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Kanskje du kan få litt inspirasjon her http://www.maccosmetics.com ? Velg "looks", der finner du tegninger og forklaringer til bruk av farger. Bruk litt tid en kveld du ikke skal ut til å prøve deg frem og se hva som kler deg!
Dagensdiva Skrevet 27. april 2004 #7 Skrevet 27. april 2004 1. Grunnlaget Ingenting er bedre enn farget fuktighetskrem med solfaktor når du ønsker deg et rent og naturlig utseende. Når du har renset huden, kan du legge på litt fuktighetskrem på hvert kinn, pannen, nesen og haken. Påfør kremen med nedadgående og oppadgående bevegelser for å forsikre deg om at den dekker jevnt. 2. Kinnene Hvis du ønsker en svak fargeantydning, kan du legge en bruntone langs kinnbenet med en stift. Bland fargen forsiktig med fingertuppene. Bruk deretter en lignende farge for å fremheve øynene. Legg farge midt på hvert øyelokk, like over globallinjen. 3. Utjevningen Påfør fargen med fingertuppene med en lett bevegelse. Stryk oppover og ut mot kanten på øyebrynet. Vær forsiktig, for huden her er ekstremt sart. Fargen bør være dypere enn fargen på kinnene. Hvis huden på øyelokkene dine er litt fet, kan du få fargen til å sitte med litt ansiktspudder. 4. Brynene og leppene Gi brynene fasong ved å børste dem oppover, for deretter å påføre øyebrynsgelè slik at de ligger på plass. Gjør ferdig øynene med en vippetang og et strøk maskara uten farge. Avslutt med et tynt lag leppestift. Prøv en rosabrun nyanse hvis du har lys hud, eller kobber eller rødbrun hvis du har en mørkere ansiktsfarge. Svak farge: Ønsker du å bruke litt farge, men likevel se usminket ut? Hold deg til en naturlig palett. Underlagskremer, ansiktspudder, fargestifter, kremer eller pudderøyeskygger og leppestifter i varme jordfarger og fine ferskennyanser gir ansiktsfargen en naturlig glød. Travle jenter bør bruke farget fuktighetskrem med solfaktor og fargestift, og friske opp ansiktet på en enkel måte i løpet av dagen. Naturlig følelse: Lag din egen svakt fargede fuktighetskrem ved å blande fuktighetskrem som har solfaktor, med litt av underlagskremen du bruker. Har du ikke øyenbrynsgelè? Ta litt hårspray, hårgele eller fargeløs maskara på en øyebrynsbørste (eller en gammel tannbørste), så holder du uregjerlige hårstrå på plass. Hopp over maskaraen, og bruk en vippetang for å bue vippene. Det ser helt naturlig ut, og har samtidig stor virkning på øynenen dine. Kilde: Makeup, The Body Shop International --- Personlig vil jeg anbefale å prøve deg frem..gjerne med noen vennner..lærer masse av det..be noen andre sminke deg, og så kan du sminke dem...prøv deg frem..se hvilke farge som kler deg, få tilbake meldinger osv..finnes ingen fasit svar vet du! Noe kler noen..annet kler andre :-) Jeg har ganske mye farge på kroppen jeg og, og går for pastellfargene..fordi jeg synes det er litt sommerlig..mens party looken er litt sterkere og litt mer hehe...tja..typisk party glam! 8)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå