AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Hadde en samtale med venninner på vorspiel i helgen, og det kom fram at samtlige håpet at deres første barn skulle bli en jente, og at det egentlig gjaldt alle damer, men mange vil ikke innrømme det osv. Syns dette var litt interessant. Jeg føler det faktisk også sånn, men trodde man ønsket seg forskjellig. Helse er selvfølgelig viktigst, og mange bryr seg nok ikke om kjønn i det hele tatt. Men dere som har en preferanse, er det helst jente? For min del kan godt alle barna bli jenter uten at jeg blir skuffet over det, men vil nok bli litt lei meg om jeg aldri får ei datter.Anonymous poster hash: a00be...bb4 1
frøkna Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jeg vil ha en sønn først, men vil jo ha ei jente også. En sønn først kanskje fordi jeg er vokst opp med storebror og det vil jeg ikke de andre barna skal gå glipp av siden jeg fikk så mye ut av det.
Lunete Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Jeg har en gutt og ble veldig glad for det. Føler heller ikke noe ønske etter en jente. Så det gjelder nok ikke for alle.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Jenter ønsker seg jentebaby som de kan skrive om i bloggen sin . "Åh, se den søte rosa Gucci-kjolen jeg har kjøpt til Emma-Sabrina!" eller "Idag skal bloggen min handle om hvordan jeg fletter håret til Taluhla-Desiree, selv om hun bare har 9 hårstrå!" Halooo!?? Ingen gidder vel å lese om at sønnen Gunnar har lært seg å sparke ball med venstre fot !? Anonymous poster hash: f1786...ed1 8
Acalewia Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Ønsker meg ihvertfall en gutt først, deretter ei jente. :-)
TheHairyToothfairy Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Jenter ønsker seg jentebaby som de kan skrive om i bloggen sin . "Åh, se den søte rosa Gucci-kjolen jeg har kjøpt til Emma-Sabrina!" eller "Idag skal bloggen min handle om hvordan jeg fletter håret til Taluhla-Desiree, selv om hun bare har 9 hårstrå!" Halooo!?? Ingen gidder vel å lese om at sønnen Gunnar har lært seg å sparke ball med venstre fot !? Anonymous poster hash: f1786...ed1 jeg for min del sliter mer med å forstå at noen gidder bruke tid på å lese en blogg om hva folk har på seg, i det hele tatt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Jeg ønsker meg en gutt, jeg. Da får han minst av press angående kropp, seksualitet og den slags. (Jada, jeg vet gutter får kjørt seg temmelig hardt også, men de har i det minste lov til å gå halvnaken uten at det er noe seksuelt over det.) Anonymous poster hash: 5f027...582 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Hehe, ingen av mine venninner er sånn, høyt utdannede og voksne damer. Ønsker seg likevel minst en jente. Betyr ikke at de ikke vil ha gutt, men det er viktigere å få ei jente. Ts Jenter ønsker seg jentebaby som de kan skrive om i bloggen sin . "Åh, se den søte rosa Gucci-kjolen jeg har kjøpt til Emma-Sabrina!" eller "Idag skal bloggen min handle om hvordan jeg fletter håret til Taluhla-Desiree, selv om hun bare har 9 hårstrå!" Halooo!?? Ingen gidder vel å lese om at sønnen Gunnar har lært seg å sparke ball med venstre fot !?Anonymous poster hash: f1786...ed1 Anonymous poster hash: a00be...bb4
Ciara Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig, ja. Selv har jeg to gutter og ville ikke byttet dem bort for alt i verden, men kunne selvsagt gjerne hatt en jente også 1
Anglofil Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Ja, jeg ønsker meg jente, hvis jeg får et barn. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Vi har verdens søteste og flotteste gutt, men vi ventet mange år på ham så kjønn var bare en bagatell. Jeg synes det er greit å ønske seg et spesielt kjønn men jeg synes også man skal huske at det er helt uviktig i den store sammenhengen og ikke noe man skal fiske etter sympati over.Anonymous poster hash: e105b...f01 2
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 I familien vår har alltid jentene vært de som har vært mest kranglete(som barn). Anonymous poster hash: 2a692...5d8
kisskissbangbang Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Huff, jeg synes det er skummelt å tenke på at barnet vi venter kan være en jente. Jeg har en forestilling om at jenter er mye mer sutrete og krevende enn gutter. Jeg har en gutt fra før og synes det er SÅ stas, og ønsker meg veldig en lillebror til ham. Selvsagt er ei jente hjertelig velkommen, men det er nok 51/49 til gutt. 1
juliane Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Jeg er av dem som hadde valgt gutt hvis jeg fikk velge, men hadde selvfølgelig blitt like glad for en jente. Syns rett og slett bråkete guttebarn er mer sjarmerende enn dillete jentebarn. 1
*Frida* Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Eg har også alltid ønska meg gut. I dag har eg to flotte jenter, og håpar minsten i magen er gut. Likevel irriterer det meg grenselaust alle kommentarane eg til no har fått (er det guten som kjem no?). *rive seg i håret*
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 Jeg ønsket meg gutt først og fikk det Ønsker meg jo jente på neste, men hadde aldri blitt lei meg eller skuffet om det kom en lillebror Har tre storebrødre så ligger vel der? Anonymous poster hash: d824e...bcc
Version 2.0 Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Jeg har aldri ønsket meg jente, og er kjempeglad for at jeg har gutt. Dersom jeg blir gravid en gang til, så ønsker jeg meg gutt da også.
Gjest Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Den dag jeg skal ha barn, så håper jeg det blir en gutt. Jeg innbiller meg at gutter er litt enklere å oppdra enn jenter, og har liksom alltid hatt ønske om å få en gutt først. Men, jeg vil veldig gjerne ha en jente også, men da som nr. 2. Er vel kanskje mest "normalt" at jenter selv ønsker seg en jente, men det er nå absolutt ikke alle.
Teriyaki Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Ønsker meg nok innerst jente neste gang, men tror ikke jeg blir skuffet om det blir gutt. Kanskje et par minutter, men det er herlig å ha gutt, så blir ikke deppa hvis neste blir gutt.
plix Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Tabu å si at man foretrekker et kjønn over annet, uten å måtte utbrodere at "begge deler er en velsignelse". Kjenner til den. Jeg håpet på gutt, stygt sagt kanskje, men ble litt skuffet da det viste seg å være en jente. Men så fort skuffelsen var over, kunne jeg nullstille meg igjen og juble over det kommende barnet. Det er sant som det er sagt, ville ikke byttet bort noe som helst mot noe som helst. Kanskje det blir en gutt på neste?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå