Gjest Gemini7 Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Jeg skal snart holde tale i konfirmasjonen til min nevø som jeg er fadder til, og lurte på om noen har tips til sider på nettet hvor man kan finne eksempeltaler? Jeg er normalt temmelig skrivefør og har vanligvis ingen problemer med å sette sammen en god tekst, men føler nå det har stoppet opp litt. Antakelig fordi jeg vet at den skal fremføres og da blir jeg uhyre selvkritisk og begynner å "sensurere" meg selv. Det hadde dermed vært til god hjelp om noen visste om en grei mal som jeg i alle fall kunne sett på oppbygningen til. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke en ferdigtale, men bare fint å få noen ideer. på forhånd takk
Gjest Gemini7 Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg skal snart holde tale i konfirmasjonen til min nevø som jeg er fadder til, og lurte på om noen har tips til sider på nettet hvor man kan finne eksempeltaler? Jeg er normalt temmelig skrivefør og har vanligvis ingen problemer med å sette sammen en god tekst, men føler nå det har stoppet opp litt. Antakelig fordi jeg vet at den skal fremføres og da blir jeg uhyre selvkritisk og begynner å "sensurere" meg selv. Det hadde dermed vært til god hjelp om noen visste om en grei mal som jeg i alle fall kunne sett på oppbygningen til. Har selvsagt ikke tenkt til å bruke en ferdigtale, men bare fint å få noen ideer. på forhånd takk Jeg dytter litt på denne, kanskje jeg har flax.. Helga nærmer seg kjapt. er i gang men fint med tips
Gjest Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Hvis du ikke alt har skrevet... Ta utgangspunkt i ditt forhold til nevø. Prat om hva din nevø er for deg. Hva han er for andre. Hvordan går veien framover? Var i en konfirmasjon en gang der noen hadde brukt et billedsøk på google som utgangspunkt for talen, da barnet hadde vært med på en del ulike saker som hadde dukket opp i media og på ulike sider. Det var ganske morsomt. IKKE dra fram pinligheter forde det er "søte historier". Det er ikke satt pris på. Ikke begynn med "gotemplar-agenda". (Opplevde det en gang i en konfirmasjon. Ytterst pinlig) Men kanskje kan du prate litt om forventningene rundt konfirmasjonen, hva det representerte før, og hvordan der er å være ung nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå