Gå til innhold

Neglebiting

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har en datter på to år som etter påske begynte å bite på neglene. Slet selv med dette da jeg var barn (har heldigvis sluttet med det nå), og håpet at datteren min skulle slippe dette. Siden hun akkurat har begynt, er det noen måte å få henne til å slutte med dette før det har blitt en inngrodd vane?

Tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig! Løp og kjøp go`negl omgående.

Pass også på at du klipper neglene med jevne mellomrom slik at det ikke er noe og bite på. Og smør hendene hennes hvis de er tørre. Da er det fort gjort og få tak i noe.

Ønsker deg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar!

Var på apoteket i går for å kjøpe Go' negl, men det kan ikke brukes av barn under 5 år. Dama som jobbet der visste ikke om andre alternativer.

Klipping hjelper ikke, for det er ikke noe å klippe på. Hun gnager på neglene hele tiden, hvis jeg ber henne ta slutte med det, bare løper hun og gjemmer seg - og forsetter med gnagingen. :-(

Er dette arvelig, eller? "Hele" slekta mi har bare nedgnagde stumper til negler. Jeg har sluttet, og mannen min biter ikke, så jeg tror ikke det er noe vi har lært henne.

Flere gode råd mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan pensle eddik på fingertuppene hennes. Da vil hun nok slutte ganske fort, men det lukter jo vondt da. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...