AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #1 Skrevet 9. september 2013 Lot dere det vokse fritt eller fortsatte dere å barbere/trimme skrævsylta ennå mens dere var gravid? Etterhvert blir vel magen såpass mye i veien at det blir vanskelig å "komme til"...... Nå er det vel uansett ganske variert mtp sexaktivitet for mange som er gravid, så det er kanskje ikke en problemstilling i det hele tatt....? Anonymous poster hash: 6f3ed...a9f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #2 Skrevet 9. september 2013 Jeg barberte frem til magen ble så stor at jeg ikke så hva jeg barberte..............skummelt og risikosport å barbere helt vilkårlig nedentil. Hadde ingenting med sex å gjøre, det hadde mannen og meg igjennom hele svangerskapet. Heldigvis er han ikke så kresen på det, han ville ha sex selv om det var litt busk der nede:) Anonymous poster hash: dea35...199
ara Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Jeg prøvde å barbere hele veien, men de siste ukene mot termin var magen så stor at jeg hadde ikke sjans verken på den ene eller andre måten....
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Har gitt opp å stusse allerede nå(27uker), magen er svær, bekkenet verker når jeg prøver og sex er det lite av for tiden og han bryr seg heldigvis ikke de gangene vi har oss.Anonymous poster hash: cedbe...47f
*Frida* Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Eg brukar maskin 'foran' til vanleg, det klarer eg ikkje lengre pga bondt bekken + stor mage. Sambo hjalp meg for ca to-tre veker sidan, og det får holde fram til fødselen er overstått. Under (mellom beina) barberer eg med høvel, og det får eg sånn halveis til ennå. Godt nok, i alle fall Harikkje behov for å vere glattbarbert, i alle fall ikkje ved fødselen, men tar unna litt for å unngå lange hår. Barberinga/stussinga gjer eg for mitt eget velvære, klarer fint å ha sex med litt hår. Hår er nemlig det minste problemet med bekkenløsning og kjempekul på magen
la_luz Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 Når vi var på Ahus på UL, fikk vi et eget ark om intimbarbering. Dette gjaldt for fødsel altså ikke før. Men de oppfordret folk til å ikke barbere seg de siste ukene pga fravær v hår øker infeksjonsfaren under fødsel. 3
Teriyaki Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Barberte meg helt fram til termin med hjelp av speil og godt lys. Ingen problem.
Gjest Magdalene Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Når jeg ikke nådde ned lenger, hjalp mannen meg 😉
Longgone Skrevet 9. september 2013 #10 Skrevet 9. september 2013 Uke 39 og barberer fremdeles, ikke noe problem når jeg kan ha beina på baderomsbenken.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #11 Skrevet 9. september 2013 Når vi var på Ahus på UL, fikk vi et eget ark om intimbarbering. Dette gjaldt for fødsel altså ikke før. Men de oppfordret folk til å ikke barbere seg de siste ukene pga fravær v hår øker infeksjonsfaren under fødsel. Denne infoen fikk jeg nylig IMF rutinemessig UL på Haukeland også. Barbering bør unngås de siste 4 ukene før termin. Er bare 18 uker på vei selv, og barberer til nå som normalt. Men tipper st det blir litt mindre av det om et par mndAnonymous poster hash: 6fa1e...8a9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #12 Skrevet 9. september 2013 SKRÆVSYLTA???!!!! Anonymous poster hash: 484a6...ecf 6
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #13 Skrevet 9. september 2013 Uke 39 og barberer fremdeles, ikke noe problem når jeg kan ha beina på baderomsbenken. Lurer veldig på hvordan du får det til???? Du må være veldig myk for å få det til når du er så langt på vei, eller kanskje du er ganske høy Jeg får det ikke til som ikke-gravid Men er ganske lav. Jeg er 34 uker,og setter meg ned på huk i dusjen, skrever (det tøyer bekkenet mitt så er bare godt) og barberer, men ser jo ingenting så vet ikke hvordan resultatet blir Men barberer mye sjeldnere enn før, tok leggene i dag og det er vel ca 2 uker siden sist, er alt for tungvint. Anonymous poster hash: 5535e...403
Gjest Elyssa Skrevet 9. september 2013 #14 Skrevet 9. september 2013 Jeg barberte meg hele svangerskapet, og jeg var STOR på slutten! Bekkenløsning hadde jeg også. Men gikk fint det Skal sies at jeg er ganske tøyelig da (overmobile ledd)
Susa Skrevet 9. september 2013 #15 Skrevet 9. september 2013 Bruker bare barbermaskin for å stusse litt, er ikke noe glad i helt glattbarbert. Mannen måtte hjelpe meg siste gangen....
Sissa Skrevet 9. september 2013 #16 Skrevet 9. september 2013 Jeg slutta å barbere meg når jeg var 34uker, da gadd jeg ikke mer, det var bare stress siden jeg var stoor. Men verken jeg eller samboeren min er så veldig nøye på det :-)
Longgone Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 Lurer veldig på hvordan du får det til???? Du må være veldig myk for å få det til når du er så langt på vei, eller kanskje du er ganske høy Jeg får det ikke til som ikke-gravid Men er ganske lav. Jeg er 34 uker,og setter meg ned på huk i dusjen, skrever (det tøyer bekkenet mitt så er bare godt) og barberer, men ser jo ingenting så vet ikke hvordan resultatet blir Men barberer mye sjeldnere enn før, tok leggene i dag og det er vel ca 2 uker siden sist, er alt for tungvint. Anonymous poster hash: 5535e...403 Høy nei, jeg er 160 hehe :-P Er jo ikke like lett som det en gang var så jeg gjør det ikke like ofte som før!
AnonymBruker Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 barbering er noe styr...jeg føler meg fram og tar enten høvel eller maskin...perfekt blir det ikke, men det får heller bare være sånn.... ikke ser jeg bikini linjen heller....29+4 Anonymous poster hash: 30446...f3d
Charlie28 Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 Jeg hadde ingen problemer med å barbere meg hele svangerskapet. Tror faktisk jeg barberte meg dagen før fødsel. Hihi. Barberte også leggene da jeg fikk helt noia av tanken på å gå rundt med pels på beina på føden. (latterlig). hihi... Det jeg gjorde var å rett og slett ta tiden og "føle" meg frem. Vi hadde også sex helt frem til fødselen, og jeg er bombesikker på at sexen to netter før fødsel var utslagsgivende da proppen gikk dagen etter... og fødselen startet dagen etter det igjen
missLynch Skrevet 10. september 2013 #20 Skrevet 10. september 2013 Det er advart mot barbering like før fødsel pga infeksjonsfare- hvorfor gjør dere det? Helsepersjonellet kan ikke bry seg mindre om hvorvidt dere er "urkvinne" eller glattbarbert- under fødselen er det barnets og mors helse som er prioritet nummer en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå