AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Når legger dere deres baby på 3 mnd, +/-?Anonymous poster hash: 25a68...c21
Dyregod Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Min baby blir 3 mnd i neste uke og hun har lagt seg kl 2030-2100 hver natt siden hun var 7 uker og det fungerer superbra. Sover til 0500 tiden og får mat og sovner igjen i 1-3 timer. Hun sover til gjengjeld lite på dagen, 5*30 min sånn i gjennomsnitt. Men fornøyd er hun så da er det greit
Redbull Skrevet 9. september 2013 #3 Skrevet 9. september 2013 Han har lagt seg kl 18-19 fra han var 3 uker Sover til 6-7
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #4 Skrevet 9. september 2013 Når babyen er 3 mnd er det strengt tatt ikke så viktig når h*n legger seg. Det viktige er at det blir nok søvn gjennom døgnet Anonymous poster hash: 25973...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #5 Skrevet 9. september 2013 Når babyen er 3 mnd er det strengt tatt ikke så viktig når h*n legger seg. Det viktige er at det blir nok søvn gjennom døgnet Anonymous poster hash: 25973...f6d Og nettopp av den grunn er det viktig å begynne med rutiner rundt den tiden, for å hjelpe barnet med å komme inn i en god rytme så det vet hva som skal skje og venne kroppen til det. De anbefaler å legge til en fast tid fra ca tre måneder pga dette på helsestasjon. Rutiner gir barn trygghet og rammer, jeg skjønner ikke hva som er galt i det.Anonymous poster hash: dc60b...145
Gjest Magdalene Skrevet 9. september 2013 #6 Skrevet 9. september 2013 (endret) Da baby var tre mnd la vi han når han var trett. Nøt det å ikke ha rutiner. Kunne dra bort på kvelden, uten å måtte hjem for å legge baby til et fast klokkeslett, i sengen hjemme etc.. Med nr en var vi mye mer strikse på rutiner... Forstår ikke hvorfor vi stresset med det. Endret 9. september 2013 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #7 Skrevet 9. september 2013 Når mini var baby begynnte jeg å legge i 19.00 tiden ved 3mnd, men ble vendt til å sovne "over alt". Sov i vuggen, sengen, vognbagen og i sprinkelseng hos andre. Når han ble større har det aldri vert et problem med legging verken hjemme eller hos andre. Vi har kjempe bra leggerutiner og det tror jeg bunner ut i at vi begynnte med vanen ganske tidlig. Kommer til å gjøre det samme med nr to når den tid kommer. Anonymous poster hash: 0796c...9b4
Gjest pysepusen Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Hun er 2,5 måneder nå. Legger seg i 11-tiden når vi legger oss.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #9 Skrevet 9. september 2013 Og nettopp av den grunn er det viktig å begynne med rutiner rundt den tiden, for å hjelpe barnet med å komme inn i en god rytme så det vet hva som skal skje og venne kroppen til det. De anbefaler å legge til en fast tid fra ca tre måneder pga dette på helsestasjon. Rutiner gir barn trygghet og rammer, jeg skjønner ikke hva som er galt i det.Anonymous poster hash: dc60b...145 Jeg sa da ikke at rutiner er galt? Fikk bare en følelse av at TS kan være en førstegangmor som kanskje strever litt, og synes det er vondt å se hvor stressa mange av å prøve å gjøre alt "perfekt": For det er ikke viktig når babyen blir lagt. Å prøve å få det til ca samme tid hver dag er lurt, men det viktigste er uansett at babyen sover nok gjennom døgnet Mange babyer sover fremdeles i bolker når de er 3 mnd, og det er ikke noe å stresse med å endre. Anonymous poster hash: 25973...f6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå