AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Jeg er 17 år og har virkelig fått øyene opp for strikking. Har strikket litt før, men ikke så veldig mye. For eksempel i dag så spurte en bekjent av meg som er 20 hva jeg holder på med, og så svarte jeg at jeg strikker, og da fikk jeg virkelig høre det og han kalte meg noe med at jeg er så tidlig gammel dame osv. Jeg bryr meg egentlig katten i hva andre synes om meg, og det var umodent av han som skreiv til meg, og kjæresten liker at jeg strikker, men jeg synes det er så utrolig teit at det skal være shame å strikke når man er ung! Ikke alle av oss elsker å feste og høvle over alle vi kommer over heller, men jeg kommer i alle fall ikke til å si til flere at jeg strikker, for orker bare ikke den drittslenginga. Hvorfor er det sånn at det ikke er "lov" å ha sånne hobbyer som ung? At jeg liker å strikke betyr jo ikke at jeg sitter inne hele dagene og ikke har et sosialt liv heller. Anonymous poster hash: d50c0...d40 3
Hoppetaujenta Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Bare stå på ditt du. Strikking har ingen aldersgrenser festet til seg, men er til for alle som liker å være kreative og som vil lage ting de kan gi bort/gå med el.l. Du får herved en rett og to vrange fra meg til odel og eie! 4
Majott Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 (endret) Å strikke utgjør da ikke alt du er som person! Jeg strikket min første genser som 12-åring. Kjørte opp til stor motorsykkel da jeg var 19, og var en av de første damene i min mc-klubb som kjørte selv. Samtidig og etter det trente jeg hester, og hadde også egne hester. Bare for å motsi dette om å være tidlig gammel dame fordi man strikker Nå er jeg 45, og strikker enda. Det har blitt mange gensere, men jeg har jammen hatt tid til mye annet også! Ikke la andre definere hvem du er! At du strikker i tillegg til alt det andre du gjør, er da ikke negativt! Endret 8. september 2013 av Majott 4
Kjempeliten Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Uansett hva man har som hobby så er det nok alltids noen som skal rakke ned på en. Det er mange på din alder som strikker:) så du er nok ikke den eneste. Det er bare å fortsette å fortelle til andre hva du gjør og vise frem det du har laget. Om folk skal være nedlatende så får du bare si at du ikke gidder å snakke med folk som skal ha den holdningen der, også får du la dem være med det sure humøret sitt. De vinner ingenting på det.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Strikking er da trendy som aldri før for tiden? Synes det er rett som det er jeg ser folk sitte å strikke på kafe i trivelig lag Anonymous poster hash: d18f2...e12 6
Bad Advice Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Ja herregud, hvis du dukker opp på ett universitet og sitter å strikker i lesesalene vil ALLE peke å le av deg. Spesielt på humanistiske fag! 1
muttra Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 jeg har blitt sett rart på fordi jeg broderte da jeg var tidlig i 20 årene , og fordi jeg har laget treverktøy som dette http://www.youtube.com/watch?v=kh3l85F9LAE og nåler i tre til nålebinding, så fortsett med det du liker uten å bry deg med hva andre sier og mener
Brimi Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Jeg er 21 år nå og har holdt på med forskjellig håndarbeid siden jeg var 14 år:-p Hekling, strikking og brodering for det meste. Har begynt å bruke symaskin også. Ingenting å skamme seg over:)
tom1986 Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 synes det er dritkult med jenter som gjør tradisjonelle "kvinneting". strikking er bra. 2
LionQueen Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Jeg ville heller bare vært stolt over det du driver med. Syntes det er mer interessant å bli kjent med noen som tørr å fortelle om sine hobbier enn de som må være som alle andre. Jeg driver og hekler selv, og jeg har fått slengt et par irriterende kommentarer ang. det pga. alderen min; men who gives a fuck? 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Takk for gode ord Jeg skammer meg ikke over at jeg strikker, men jeg blir så irritert på folk som skal rakke ned på meg.. -TS Anonymous poster hash: d50c0...d40
Gjest pilldorf Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Det er selvsagt ingen skam i å strikke, uansett alder. Men alt med måte. Så lenge det blir unntaket, og ikke regelen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 De fleste av oss er da ikke stereotyper heller. Jeg strikker, og jeg kan finne på å feste og høvle over noen. Ikke samtidig, da. Sånn fortrinnsvis. Anonymous poster hash: 8b9af...9f7 7
Gjest Funky Punk Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Nei kjäre deg! Ikke tenk på slike kommentarer. Jeg klarer ikke strikke, men jeg syr og hekler. Tviler på at det gjör meg til en gammel dame. Vel..nå er jeg i midten av tredveårene, men hadde samme hobbyer som yngre. Og samtidig driver jeg med våpen, tungtransport, gaming Koselig å ha noen kvelder hvor man bare sitter og pusler med håndarbeide også
Lemming Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Strikking - eller forsåvidt håndarbeis generelt, blir jo bare mer og mer populært! Men jeg skjønner hva du mener, jeg har strikka siden jeg var ung, og mange forbinder det jo med bestemødre. Noen kommentarer har man fått. Du kan jo spørre dem da, "Hva kan du SKAPE?"
lykkepille Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Du skal ikke bry deg om hva andre syns Jeger 19 år gammel og har alltid hatt sans for kunst og håndtverk Elsker å strikke, brodere og sy ting og tang. Det er bedre tidsfordriv enn pc hvertfall, og det er noe veldig kreativt. Alltid stas å kunne si at man har laget noe selv syns du skal STÅ PÅ med det du gjør !
Cindi Skrevet 9. september 2013 #17 Skrevet 9. september 2013 De fleste av oss er da ikke stereotyper heller. Jeg strikker, og jeg kan finne på å feste og høvle over noen. Ikke samtidig, da. Sånn fortrinnsvis. Anonymous poster hash: 8b9af...9f7 Det hadde jo vært BEST! Drita på nach etter å ha høvlet over en fyr, så drar du frem strikketøyet i stedet for en røyk etter sexen. Hohoho! 6
Chien Skrevet 9. september 2013 #18 Skrevet 9. september 2013 Jeg som trodde at strikking var blitt skikkelig populært de siste årene? Jeg strikker, og har masse venninner som strikker. Vi pleier noen ganger å møte hverandre og strikke og drikke vin. Det er skikkelig koselig. Det er virkelig ikke en "gammel kjerring"-greie. Og om noen skulle mene det - fuck 'em. Hvem bryr seg hva andre syns. Det er kult å kunne lage luer og votter og andre klesplagg av en tråd og to pinner.
Gjest Skrevet 9. september 2013 #19 Skrevet 9. september 2013 Føler det er mer 'lov' uten å være gammel nå, enn hva det var før. Jeg har heklet og sydd siden jeg var åtte. Fått mange kommentarer opp gjennom, men de siste årene mer spørsmål om å lære bort, tips og triks. Strikking har jeg desverre aldri fått dreisen på...
AnonymBruker Skrevet 9. september 2013 #20 Skrevet 9. september 2013 Strikking er en kjempegøy hobby, og det er jo ganske in nå etter det jeg har oppfattet? Skjønner at du blir irritert, men prøv å bare drit i det og kos deg med strikkinga :D Anonymous poster hash: 6df54...6cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå