Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år, nå siste året er han i millitæret noe som er veldig kjipt. Men vi klarer oss fint og er sterke for forholde vårt.

jeg blir veldig glad når han ringer meg og sender meg melding. Er ikke alltid de har tid til sånt så.

når man er i et avstansforhold hvor man kun kan se hverandre en gang i mnd. Vi snakker jo 5 minutter hverdag værtfall ,men det jeg vil fram til er at han sier til meg at han egentlig har ikke behov for å snakke hverdag, han har egentlig bare behov for å snakke med meg en gang i uken!? Han sier at grunnen til vi snakker hver dag er fordi jeg ønsker dette og det er for min skyld han gjør det..

jeg synes jo dette er litt rart siden jeg ønsker snakke med han hver dag siden vi er i avstandsforhold. Men hva tenker dere om dette?

Er det flere mannfolk/kvinnfolk som har kjærester som ikke har behov for å prate med dere?

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til han når han nevner at han ikke har behov for å prate, blir liksom litt lei meg men samtidig føler jeg at det er helt greit?
Eller vet ikke hvordan jeg skal reagere..

Skal jeg heller bare overse dette? ikke bry meg om det.. eller hva? :)

Anonymous poster hash: 535fc...367
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er kvinnfolk som har behov for å prate. Menn har behov for å handle. Anonymous poster hash: 5f3a9...172

Skrevet

det er kvinnfolk som har behov for å prate. Menn har behov for å handle.

Anonymous poster hash: 5f3a9...172

Okei.. :P så det e generelt en mannfolk ting da :P hehe x)

Skrevet

Hei.

Jeg og kjæresten har vært sammen i 4 år, nå siste året er han i millitæret noe som er veldig kjipt. Men vi klarer oss fint og er sterke for forholde vårt.

jeg blir veldig glad når han ringer meg og sender meg melding. Er ikke alltid de har tid til sånt så.

når man er i et avstansforhold hvor man kun kan se hverandre en gang i mnd. Vi snakker jo 5 minutter hverdag værtfall ,men det jeg vil fram til er at han sier til meg at han egentlig har ikke behov for å snakke hverdag, han har egentlig bare behov for å snakke med meg en gang i uken!? Han sier at grunnen til vi snakker hver dag er fordi jeg ønsker dette og det er for min skyld han gjør det..

jeg synes jo dette er litt rart siden jeg ønsker snakke med han hver dag siden vi er i avstandsforhold. Men hva tenker dere om dette?

Er det flere mannfolk/kvinnfolk som har kjærester som ikke har behov for å prate med dere?

Jeg vet liksom ikke hva jeg skal si til han når han nevner at han ikke har behov for å prate, blir liksom litt lei meg men samtidig føler jeg at det er helt greit?

Kanskje dere ikke har bra nok kommunikasjon... Bare det at du reagerer sånn er et varseltegn tenker jeg...Men jeg er ingen verdensmester pådette feltet, tror ´den rette´skal dette ned i fanget på meg :P ...eh trodde !

Skrevet

Jepp, hadde vært fint med en mellom ting :) Men tenker siden han ringer hver dag så må han jo ha lyst?
at det ikke bare er for min skyld? virker nesten som om han skal være tøff i millitæret eller noe.. eller for å ikke få rykte tøffel eller han som snakker i telefonen..?

Skrevet (endret)

Det hele bunner ut hva slags kjemi dere har dere imellom, om dere har

felles interesser osv. Mange menn har bare ikke behov for å skravle bare

for å skravle.....han føler sikkert at han må gjøre dette som en slags "plikt"

ovenfor deg....sånn er det bare.

(mener på daglig basis her)

Endret av Jellybean78
Skrevet

Hva er det du vil prate om som du trenger mer enn en dag i uken til?

Anonymous poster hash: 4ed5b...add
Skrevet

Jepp, hadde vært fint med en mellom ting :) Men tenker siden han ringer hver dag så må han jo ha lyst?

at det ikke bare er for min skyld? virker nesten som om han skal være tøff i millitæret eller noe.. eller for å ikke få rykte tøffel eller han som snakker i telefonen..?

han har lyst på sex, derfor gjør han det. kvinner stenger fort musa når de føler seg oversett eller tatt forgitt.

Anonymous poster hash: 5f3a9...172

Skrevet

Min ex var en skikkelig skravlete fyr, men kun med kompisene sine. Han satt timesvis med de i telefonen, men max 15 min med meg. Jeg spurte hvorfor han ikke ville snakke med meg, men han hadde aldri noe svar. Det ble bare verre og verre.

Anonymous poster hash: 5205f...37e

Skrevet

Jeg tror det er viktig å tenke på å leve hvert sitt liv også når han er i militæret. Man blir lett bundet hvis man MÅ prate hver dag. Da går man glipp av ting i sitt eget liv og opplevelsen i militæret kanskje ikke blir den samme.

Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet

Da burde du respektere det.

• Liker 1
Skrevet

Typen min er også svært lite glad i å prate på telefonen, tror det gjelder ganske mange menn.

Skrevet

Hei.

Hva han har behov for eller ikke kan han ikke gjøre noe særlig med. Men han virker som en flott fyr når han setter sine egne behov til side for å passe på at du skal ha det bra :)

Det du bør ha fokus på er at han faktisk ringer deg hver dag - for din skyld :)

Anonymous poster hash: 5d311...f75

• Liker 2
Skrevet

Muhahahahahahaha. :)

Er kjekt å prate i løpet av dagen ja. :)

Anonymous poster hash: 79913...1d7
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det, men jeg kan også skjønne hans side av saken.

Når min eks var i millitæret, prøvde vi å snakke ofte, men siden det ofte ikke hadde skjedd så veldig mye nytt på 24 timer, ble det de samme samtalene, om igjen... Og det kan være slitsomt det også.

Mye av det som skjer i millitæret kan være internt og vanskelig å beskrive for noen som ikke er der, eller ikke har opplevd det (Tror jeg. Jeg kan kun sammenligne det med FHS, og det var vanskelig å sitte i tlf og prate om i timesvis til noen som ikke forstod at man levde i en boble med mye som skjedde- men vanskelig å sette ord på til andre).

Når du syns en gang i uken er for lite, og han syns en gang per dag er for mye, får dere snakke dere frem til et kompromiss da?:)

Skrevet

Trenger ikke være en mannegreie engang, ikke alle har behov for kontakt med kjæresten hver dag.

Min samboer reiser til utlandet noen ganger i året, 10-12 dager, da snakker vi sammen kanskje èn eller to ganger, og det er hovedsaklig for at han skal få se datteren vår (Skype). Hadde vi ikke hatt henne hadde det sannsynligvis bare blitt en melding eller tre (gjerne på vei hjem, typ "gleder meg til å komme hjem", "flyet er forsinket" meldinger). Tviler på at det hadde vært annerledes om vi hadde hatt et avstandsforhold.

Hvis det bare er tørrprat når dere ringes ville jeg kuttet ned til 3 dager i uka og heller sendt en koselig nattamelding el., så blir begges behov tatt hensyn til.

Anonymous poster hash: 78c4d...5e2
Skrevet

Det er veldig vanlig. Det er ikke rart at han ikke har behov for å snakkes daglig, ikke en gang at han ikke har behov for å snakkes oftere enn én gang i uken. Det har ikke noe med hvor glad han er i deg eller ikke. Veldig fint av han å snakke med deg hver dag for din skyld, da. Ta DET som et tegn på at han er glad i deg :)

Skrevet

Min samboer jobber vekke en mnd og er hjemme en mnd. Han ringer hver dag og jeg tror han har et større pratebehov enn jeg har. Og mitt er ikke lite :P Det er nok ikke noe galt med de som ikke har behov for den kontakten hver dag, men jeg hadde følt meg litt skuffet likevel. Vi sender meldinger gjennom dagene og så snakker vi i en times tid når han ringer før leggetid. Dette gjør han ikke på grunn av mine ønsker, men av sine egne. jeg setter veldig stor pris på at han er sånn, jeg er veldig klar over at det er mer sjeldenere denne veien enn andre veien.

Anonymous poster hash: b4308...920

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...