Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har hatt flere diskusjoner med kjæresten min i det siste, og vi er totalt uenige om hvordan vi skal løse problemet...

Saken er den at vi er begge separerte og har vært kjærester i 6mnd. Hans søster og svoger skal feire sin 50 års dag i en annen by.

Tidligere så spurte søsteren om hun skulle invitere ham med følge. De ble enige om at det ville vært riktig. Vi pratet om dette og jeg gledet meg til å få hilse på familien hans.

Så prater søsteren med hans X, og hun får lyst til å invitere sin x-svigerinne. Søsteren nevner dette for kjæresten min, vi diskuterer dette og jeg sier at det ikke bør være søsterens problem hvem hun skal invitere.

Det ender opp med at hun inviterer dem begge, og tar forbehold om invitasjonen til ham med følge...

Jeg mener at vi kunne ha reist sammen og at x'en da må bestemme selv om hun vil komme også.

Min kjæreste mener at det vil være mye enklere om jeg ikke ble med, og sier at det jo bare er en kveld dette dreier seg om.

For meg er det et brudd på en avtale, og klarer ikke helt å svelge denne avgjørelsen.

Hva synest dere er riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tone B.
Skrevet

Du har rett, du er sammen med han nå og jeg anser det som em selvfølge at du som hans kjæreste blir med når han inviteres med partner så lenge du ønsker det selv.

Når de som byr inn folk ber både deg og hans x, så vil de at begge skal komme. Selvsagt kan det føles ubehagelig for begge parter, men så lenge hans x er invitert må hun ta et valg. Regner med om at hun er informert om at han kommer med en ny kjæreste?

Syns ikke det er riktig av han å si at du skal være hjemme.

Skrevet

Synes det er naturlig at du inviteres som følge i og med at dere har vært sammen såpass lenge.. , men det burde være opp til henne om hun vil invitere hans x.. - så lenge dere alle er klar over at "alle" er invitert.. må det være opp til dere å velge om dere vil gå alle sammen. At du skal bli hjemme .. så sant du ikke selv virkelig ønsker det er bare tull..

Sånn har det vært hele tiden i min x-familie. Jeg inviteres i "alle" sammenhenger - så er det mitt valg hva jeg velger å gå i.. synes det er greit jeg. Noen ting passer det å gå i .. andre har jeg ikke hatt lyst til.. og har sagt nei takk..

Når være felles venner inviterer inviteres vi begge .. så er det opp til oss om vi vil gå .. begge eller en av oss... Synes det er greit at de inviterer begge .. det er ikke riktig at de skal måtte ta et valg .. om de ønsker at begge skal komme..

Gjest Madley
Skrevet

Synes det er småfrekt jeg, å først invitere deg. For så å trekke dette tilbake fordi x'n hans blir invitert..Dårlig folkeskikk...

Skrevet

Helt enig. Når du først blir invitert er det dårlig gjort å trekke det tilbake.

Men jeg ser argumentene hennes også.

Hun er antagelig redd for at det skal bli spenning og ubehagelig når han kommer med ny dame. Og er redd for at det skal ødelegge kvelden på en eller annen måte. Kanskje ønsker hun at stemningen i hennes 50-årsdag skal være harmonisk og vil unngå konflikter.

Og kanskje tenker hun også at det vil bli ubehagelig og rart for alle om en ny "svigerdatter" skal presenteres for familien på en fest der den forrige svigerdatteren er til stede.

Om hun da er gode venner med eksen og oppriktig ønsker å ha henne tilstede så blir det lettest å velge bort deg som hun ikke kjenner enda. Fordi det er hennes kveld og hun nok mener hun bør få ha de gjestene hun vil der.

Skrevet
Synes det er småfrekt jeg, å først invitere deg. For så å trekke dette tilbake fordi x'n hans blir invitert..Dårlig folkeskikk...

Tror ikke jeg hadde funnet meg i dette.

Skrevet

Smålig å først invitere deg også invitere hans eks istedenfor.

Det må da gå an å stå for det man har sagt i utgangspunktet og heller invitere denne eksen i tillegg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Ååååå, jeg hadde blitt så sint...

Det der synes jeg var utrolig dårlig dømmekraft både av kjæresten din og søstera hans! (noe som går i familien, kanskje?)

Enten inviterer hun ham med følge (og det er DU som er følge nå, det er en grunn til at mannen er separert!) og eksen utenom, eller så inviterer hun ham med følge og ikke eksen i det hele tatt. Man inviterer da vel ikke ekser?! Som sagt, det er en grunn til at hun er eks...

Skrevet
Man inviterer da vel ikke ekser?!

I dette tilfellet er det vel et par som vil invitere sin tidligere svigerinne som har vært i livet deres i mange år.

Dersom en av mine tanter/onkler hadde skilt seg i dag, tror jeg nok at mine forelder fremdeles ville invitert den "utskilte parten" i familieselskaper. Særlig der denne parten ville være mor/far til mine søskenbarn ol

Gjest Anonymous
Skrevet

Han velger heller x enn deg? pga det gjør det enklere? For hvem? han eller?

Dette har jeg ikke funnet meg i.

Synes ikke noe om at det skal ringes rundt til alle for å høre om alle x.

Er x intr.i og høre hvem som er bedt i tilfelle redsel for noen x, så får det være deres jobb.

Herregud, kan ikke folk sende invitasjoner, så får det være opp til enkelte og si ja/nei.

Nå er det din mann og du er invitert til din nye fam. Så forventes det av han at du skal være hjemme. Reis avgårde på egenhånd.

Kansje det er problemer bare for han?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...