Gå til innhold

Hvordan funker paypal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt treig med å sette meg inn i nye ting... Hva er greien med paypal og hvordan funker det? Tenker særlig på hvilke gebyrer man må betale og slikt

Anonymous poster hash: c3133...022
Skrevet

For å betale er det ingen andre gebyrer enn det du vanligvis betaler når du betaler med kort i utland.

Anonymous poster hash: 52444...1dc

Skrevet (endret)

For å betale er det ingen andre gebyrer enn det du vanligvis betaler når du betaler med kort i utland.

Litt feil, Paypal tar seg faktisk ekstremt godt betalt. Om du betaler 100 kroner kommer bare si 96 frem til den du kjøper av, gebyret er en fast prosentandel.

Forøvrig har jeg sikkert handlet for mellom 50 og 100 000 via Paypal selv i løpet av de siste årene. Det eneste du må passe på er å ikke lage for vanskelig passord, da blir det vanskelig for andre å bruke pengene dine! Og kanskje du glemmer det???

Endret av Bad Advice
Skrevet

Du blir som kjøper ikke pålagt noe gebyr - men selger må betale en prosentsats av kjøpesummen i gebyr til Paypal.

Det som er bra med Paypal er at du ikke oppgir kontonr til en vilt fremmed på internett, så det gir deg større sikkerhet.

Anonymous poster hash: 29cdd...77e
Skrevet

Litt feil, Paypal tar seg faktisk ekstremt godt betalt. Om du betaler 100 kroner kommer bare si 96 frem til den du kjøper av, gebyret er en fast prosentandel.

Forøvrig har jeg sikkert handlet for mellom 50 og 100 000 via Paypal selv i løpet av de siste årene. Det eneste du må passe på er å ikke lage for vanskelig passord, da blir det vanskelig for andre å bruke pengene dine! Og kanskje du glemmer det???

Det er helt riktig det jeg sa, at som kjøper er det ingen ekstra gebyrer.

Som selger derimot er det gebyrer.

Skrevet

Du velger mellom å overføre penger til paypalkontoen din på forhånd eller om du trekker rett fra et kort.

Skrevet

Du velger mellom å overføre penger til paypalkontoen din på forhånd eller om du trekker rett fra et kort.

Velger jeg det for hver gang eller er det fast?

Skrevet

Velger jeg det for hver gang eller er det fast?

Du har mulighet til å endre det hver gang.

Du kan også ha flere kort knytta til samme paypal, og bestemmer når du betaler hvilket du vil bruke.

Anonymous poster hash: 29cdd...77e

Skrevet

fordelen med paypal vs. bankkort

er at når du gir fra deg kortnummer osv til en webside,kan disse faktisk få tilgang til din konto og hente ut penger selv om du ikke har gitt klarsignal til det.Har nettopp hatt en sak pga et firma som ventet 1 år,så tok ut 700 kroner av min konto.De sparte på kontonummer og mitt navn.Du kan ikke sperre for slikt ,i alle fall ikke med DNB.

Med paypal,får de ikke tilgang på kontoen.Så selv om de prøver,kommer de altså ikke inn på konto eller får tilgang på penger de ikke skal ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...