Gå til innhold

Ta sjansen eller for alltid vente

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid med samboeren min igjennom 5 år,vi eier hus,har flere biler.. Samboer jobber 100% mens jeg går på skole og jobber deltid,jeg er ferdig utdannet i desember :)

Jeg er 24 og han 25!

Samboer sine foreldre,besteforeldre,tanter og onkler er skilte,så det er veldig mye mine og dine ...

Mens jeg er fra en stabil liten familie å det er det jeg er vant til!

Poenget med alt dette er,jeg er så redd for å få ett barn med samboeren min,tenk om det blir slutt?vil han ta lettere på eventuelt skilsmisse etterhvert? For det er jo det han er vant til!

Jeg vil ikke at barna mine skal ha en splittet familie ...

Men man vet jo aldri,det er jo ingen garanti!!

Skal jeg ta sjansen eller vente noen år til?

Anonymous poster hash: 841f6...9bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som det lignende??

Skrevet

Tror du vil andre veldig om du tar abort fordi du er redd for at det skal bli slutt mellom deg og samboeren din en gang i fremtiden. Var graviditeten planlagt? I så fall regner jeg med at dette er noe du har tenkt grundig over før og at du har snakka med samboeren din om det.

Man har aldri noen garantier i livet. Og tenk så sårt for samboeren din om han får vite at du kanskje ikke vil ha barnet fordi du er redd for at han bare skal forlate deg en gang

Skrevet

Det var ikke planlagt,jeg har heller ikke nevnt noe om hva jeg er redd for ...

For det er jo stygt av meg å tenke slik!!

Skrevet

Men det er helt vanlig å få panikk i begynnelsen. Jeg tenkte stadig vekk at jeg ikke ville ha barn i det hele tatt, til tross for at det var planlagt :) Det går nok over, og snart begynner du bare å glede deg :)

Skrevet

første som slo meg er at det er så vanlig med skilsmisser i familien hans at han lett hopper av.. men det kan jo være at han ikke vil ha det også.

Livet handler om å ta sjanser ellers kommer du ingen vei.

• Liker 1
Skrevet

Man vet aldri hva fremtiden kan bringe, hvis ALLE skulle tenkt som det der så hadde vi mennesker død ut. Brudd kan skje ja, ikke gøy for noen, men alle skal dø og. Noen kan dessverre dø tidlig. Eller dere kan ende opp som 90 år sammen på sykehjemmet, ennå holde hverandre i hendene daglig og sovne inn i armene til hverandre samtidig. Kanskje han overhodet ikke tar lett på skilsmisser fordi det er mye av det i hans familie, selv om han kanskje sier at han gjør det.

Min graviditet var ikke planlagt og hadde samboer bedt meg om å ta abort så hadde jeg flyttet ut og blitt alenemor. Selv om det overhodet ikke er ønsket, jeg vil ikke være alenemor!!!! Men jeg vet ikke hva fremtiden bringer, det vet INGEN! Men jeg tar ikke abort av den grunn.

Ta abort om du føler at det er det rette fordi det ikke er planlagt, men å ta abort fordi det kanskje blir slutt mellom dere om 10 år blir jo feil. Da kan dere aldri få barn. Det er feil for meg å tenke sånn iallefall :) Selv om jeg skjønner deg, vil ikke bli alenemor jeg heller.

Anonymous poster hash: 196c3...a96
Skrevet

Jeg syns det er så vanskelig ..:(

Jeg har heller ikke fortalt samboer at jeg er gravid,fant det akkurat ut selv ..

Jeg vet desverre ikke om han vil bli glad for det

Ting er så vanskelig

Skrevet

Jeg syns det er så vanskelig .. :(

Jeg har heller ikke fortalt samboer at jeg er gravid,fant det akkurat ut selv ..

Jeg vet desverre ikke om han vil bli glad for det

Ting er så vanskelig

Da synes jeg du først og fremst skal fortelle det til han. Reaksjonen hans vil vel si mer om hvordan han er som framtidig far enn hva resten av familien hans har gjort tidligere.

Skrevet

Har dere det bra sammen? Siden du skriver at ting er så vanskelig. Det første du må gjøre er å fortelle han det hvertfall. Dette er noe dere må snakke om sammen!

Skrevet

Jaa,vi har det utrolig bra !!!:)

Jeg er bare så usikker på dette med barn.

Jeg har alltid ønsket meg barn,men nå ble jeg bare kjempe usikker ..

Skrevet

Høres egentlig ut som en ganske perfekt setting for å få sitt første barn... :) Forstår likevel usikkerheten din, det er et stort skritt å ta i et forhold. Hvis jeg var deg, ville jeg satt meg ned sammen med samboeren din, og pratet om det. Kanskje også prate med din mor/bestevenninne eller lignende, dersom det faller naturlig. Når det kommer til stykket, er det dog din avgjørelse alene. (Tidligere hørt om Amathea, kanskje det kan være noe? www.amathea.no.)

Skrevet

Er det vanlig å være redd for å få barn?

Jeg vil jo gjerne ha barn,men er så redd for at det også skal ødelegge. For alt er jo så bra nå.. Så vil ett barn styrke eller svekke dette

Skrevet

Jeg er 14 uker på vei i morgen og er tidlig livredd :fnise: Det er helt naturlig, livet kommer jo til å forandre seg totalt. Men husk at forsndringer absolutt ikke må være noe negativt, og et barn medfører jo masse glede og gode stunder selv om det kan være slitsomt (har jeg hørt :fnise: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...