Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag kveld valgte faren til vår 10 uker gamle baby å pakke sakene å dra. Helt ut av det blå. Jeg sitter her som et spørsmålstegn og skjønner absolutt ingenting. Den eneste forklaringen jeg fikk, var at han hadde mistet følelsene for meg. Dette har jeg null tro på ettersom vi ikke har hatt noen problemer av noe slag, og hatt det veldig fint sammen. Til og med den fredagen var alt i skjønneste orden. Vi har ikke kranglet eller diskutert noe som helst.

Han hadde pakket sakene sine mens jeg var hos naboen for å hente datteren min, og ble stående å snakke med naboen et kvarters tid. Det kom som lyn fra klar himmel, og jeg sitter her i sjokk. Det verste er at han overhodet ikke vil ha noe med sønnen sin å gjøre. Han har blokkert meg på Facebook, og svarer ikke på meldinger. Han sa han ikke skulle slette meg som venn der, ettersom han ville følge med sønnen sin og utviklingen hans, for jeg lovte å legge bilder i en lukket mappe. Ikke svarer han på sms, og han skal si fra seg pappapermisjonen, så han kommer ikke til å bli kjent med sønnen sin.

Hva slags stønader kan jeg søke for å klare meg her? Jeg er student, og har uansett ikke mulighet til å gå ut i jobb nå som jeg har en liten en her.

Jeg fatter ikke at en mann kan gjøre noe sånn. Vi er 39 år begge to, så man skulle tro at han var voksen, men den gang ei. Jeg sitter å lurer på hvem jeg har vært sammen med, for jeg kjenner han ikke igjen, og han har forandret seg fullstendig :vetikke:

Hva sier man den dagen sønnen hans blir så stor at han spør etter pappen sin? Når han ser at andre blir hentet av pappaen sin i barnehagen, så tenker jeg at det blir spørsmål om både det ene og det andre når han klarer å snakke. Mange vonde tanker som dukker opp om dagen :(

Anonymous poster hash: 96b34...3ab
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er de fleste menn desverre. Håper du klarer deg fint, dette må være helt forferdelig :hug: Tipper han har møtt en ny dame, min ex var like kjip da han dumpa meg for en ung tøs. Tenk å oppføre seg sånn, både mot deg og mot sønnen sin! Stakkars barn. Håper du har familie og venner som kan hjelpe deg da.

Anonymous poster hash: e9e17...6d1
  • Liker 1
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Sånn er de fleste menn desverre. Håper du klarer deg fint, dette må være helt forferdelig :hug: Tipper han har møtt en ny dame, min ex var like kjip da han dumpa meg for en ung tøs. Tenk å oppføre seg sånn, både mot deg og mot sønnen sin! Stakkars barn. Håper du har familie og venner som kan hjelpe deg da.

Sånn er IKKE de fleste menn. Skjønner bitterheten, men løgn gjør den ikke bedre.

Synes mannen det er snakk om burde blitt utstøtt av venner og familie - forutsatt at forløpet er som beskrevet.

• Liker 5
Skrevet

Har du kontakt med svigerfamilien? Skal barnet ha kontakt med fars familie?

Opplevde det samme selv. Tror mange menn får en slags identitetskrise som kvinner ikke får, og de klarer tydeligvs ikke ta seg sammen slik kvinner må om de sliter psykisk.

Anonymous poster hash: 7d1bb...be0

Skrevet

Bare stikke av ut av det blå, uten å gi deg noen som helst form for forklaring? For en feig utvei å ta. Føler med deg :-( Håper du har familie og venner rundt deg. Sender deg en god klem.

Skrevet

Sånn er IKKE de fleste menn. Skjønner bitterheten, men løgn gjør den ikke bedre.

Synes mannen det er snakk om burde blitt utstøtt av venner og familie - forutsatt at forløpet er som beskrevet.

Welcome to reality. Det ER faktisk i overkant mange menn som gjør dette. Skal ikke komme med tall men vet om fryktelig mange dette har skjedd med. Og det er grunnen til at jeg ALDRI skal involvere meg med en mann.

• Liker 1
Skrevet

Mannen med fasiten. Jesus.

Anonymous poster hash: 7e98e...bf7
Skrevet

Du kan søke overgangstønad, få ekstra barnetrygd. Og så kan du vel få dekt en god del av skolemateriale du får utgifter på. Bøker, reise til skolen osv. Skatteklasse 2, for du skatter av overgangstønaden.

Farsbidraget blir jo litt også siden han ikke har samvær. Anbefaler deg å ta bidraget igjennom NAV.

Så vil jeg bare si at det må være en merkelig oppførsel av en såpass voksen mann. Panikkalderen?

Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Welcome to reality. Det ER faktisk i overkant mange menn som gjør dette. Skal ikke komme med tall men vet om fryktelig mange dette har skjedd med. Og det er grunnen til at jeg ALDRI skal involvere meg med en mann.

Kilder?

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

ekstra barnetrygd

overgangsstønad

stønad til barnetilsyn

og sikkert noko meir i og med at du er student.

Husk å ta vare på barnet!

Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å lagt ut noe som helst om barnets utvikling på facebook i en lukket mappe, når han ikke en gang kan ta seg bryet med å svare på meldinger. Hvorfor skal du gidde det, når han har sagt at han ikke vil ha noe med barnet å gjøre?

Skal han være sånn, så hadde jeg like greit sletta han fra facebook og. Vil han vite noe om barnets utvikling, så får han ta del, og ikke oppføre seg som en barnslig unge som ikke svarer på meldinger, men krever at du legger ut bilder for at han skal få se.

Søk om overgangsstønad TS. Håper det går bra med deg og barnet.

Skrevet

Kilder?

Som sagt har jeg ikke tall på det,men man hører jo stadig vekk sånne historier. Min far gjorde dette mot min mor, og flere andre jeg kjenner har opplevd tilsvarende. Menn flest eier ikke empati. Hvordan kan man forlate sitt eget kjøtt og blod?

• Liker 1
Skrevet

Arv.. Kalles det.

Ikke alle andre menn.

Skrevet

Det er ikke til å tro at vi har en så svak stamme av menn her i Norge, som virkelig vil forlate sine barn på en slik måte! De fleste ville oppdratt sitt eget avkom, til å bli gode menn. Men ikke menn i Norge. De forlater bare, og lar damene oppdra som best de kan. Ser de ikke ansvaret sitt?

Anonymous poster hash: 40c14...43e
  • Liker 1
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet

Som sagt har jeg ikke tall på det,men man hører jo stadig vekk sånne historier. Min far gjorde dette mot min mor, og flere andre jeg kjenner har opplevd tilsvarende. Menn flest eier ikke empati. Hvordan kan man forlate sitt eget kjøtt og blod?

Mhm. Jeg hører oftere om mødre som knuser ungenes selvfølelse enn om menn som dropper ungene sine totalt. Hører du meg generalisere over mødre ut fra hva det JEG har hørt? Skjerp deg.

• Liker 1
Skrevet

Har du kontakt med svigerfamilien? Skal barnet ha kontakt med fars familie?

Opplevde det samme selv. Tror mange menn får en slags identitetskrise som kvinner ikke får, og de klarer tydeligvs ikke ta seg sammen slik kvinner må om de sliter psykisk.

Hans mor er død for 27 år siden dessverre. Faren bryr seg ikke, og takket nei til dåpen. Det sier jo litt. Siden jeg skrev dette innlegget, så har jeg fått vite at han har flere barn. Jeg visste at han hadde 2 fra før, som snart er voksne, men ikke om de andre. Jeg lurer virkelig på hvem jeg har vært sammen med! Jeg har prøvd i det lengste å få han til å ta pappapermisjon for å se sønnen sin og bli kjent. Han har krav på permisjon frem til april (annenhver uke) ettersom vi hadde tenkt å dele den mellom oss nå når jeg er student. Men han vil ikke ha kontakt for alt i verden. Jeg fatter ikke at det går å oppføre seg sånn jeg. Og han har vært verdens beste pappa og kjæreste. Han var fantastisk i svangerskapet, under fødselen og etterpå. Jeg finner ikke noen som helst slags grunn for at han dro, og tro meg, jeg har analysert hele natten lang i to netter nå :( I de 10 ukene vår sønn har levd, så har han tatt han 2 netter. Resten har jeg tatt, for han var veldig glad i å sove, og sov over både barnegråt og nattevåk. Så han kan ikke skylde på at han var sliten vil jeg tro. Hadde jeg enda fått en forklaring. Det hadde vært så godt. Jeg sitter med 1000 spørsmål som jeg skulle hatt svar på, men det kan jeg nok bare glemme.

Anonymous poster hash: 96b34...3ab

Skrevet

Mhm. Jeg hører oftere om mødre som knuser ungenes selvfølelse enn om menn som dropper ungene sine totalt. Hører du meg generalisere over mødre ut fra hva det JEG har hørt? Skjerp deg.

Skjerp deg sjøl. Jeg vet at jeg har rett.

• Liker 1
Skrevet

Og det er ingenting som kan forandre på det. :ironi:

Skrevet

Hans mor er død for 27 år siden dessverre. Faren bryr seg ikke, og takket nei til dåpen. Det sier jo litt. Siden jeg skrev dette innlegget, så har jeg fått vite at han har flere barn. Jeg visste at han hadde 2 fra før, som snart er voksne, men ikke om de andre. Jeg lurer virkelig på hvem jeg har vært sammen med! Jeg har prøvd i det lengste å få han til å ta pappapermisjon for å se sønnen sin og bli kjent. Han har krav på permisjon frem til april (annenhver uke) ettersom vi hadde tenkt å dele den mellom oss nå når jeg er student. Men han vil ikke ha kontakt for alt i verden. Jeg fatter ikke at det går å oppføre seg sånn jeg. Og han har vært verdens beste pappa og kjæreste. Han var fantastisk i svangerskapet, under fødselen og etterpå. Jeg finner ikke noen som helst slags grunn for at han dro, og tro meg, jeg har analysert hele natten lang i to netter nå :( I de 10 ukene vår sønn har levd, så har han tatt han 2 netter. Resten har jeg tatt, for han var veldig glad i å sove, og sov over både barnegråt og nattevåk. Så han kan ikke skylde på at han var sliten vil jeg tro. Hadde jeg enda fått en forklaring. Det hadde vært så godt. Jeg sitter med 1000 spørsmål som jeg skulle hatt svar på, men det kan jeg nok bare glemme. Anonymous poster hash: 96b34...3ab

Såpass!!! Kanskje det er like greit for barnets del å aldri ha bodd sammen med en sånn mann? Lyve om barn? Det er bare helt sykt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...