Gå til innhold

Utålmodig, håper spire og klarer ikke å vente på test i morgen!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ønsker å dele og få støtte fra dere håpefulle, nysgjerrige og erfarne medlemmer!

Kommer til å skrive i detalj det jeg har prøvd å slå opp på nettet og symptomer i ugjevn rekkefølge.:)

Endelig ble enige om å prøve å få barn, og august var min første måned med prøving.

I begynnelsen da jeg mente jeg hadde eggløsning (sliter med å forstå om det er 32 eller 35 dager jeg har i syklusen) kjente jeg det stikke i magen. Jeg opplever dette noen ganger under denne tida, men jeg har hørt at man kan kjenne stikkninger når eggløsning er på tur vekk også, så sitter her å håååååper!

Som med mange andre har jeg prøvd å sjekke symptomer allerede, og føler meg skuffet.

-Brystene mine ble ikke ømme før 5dager før forventet mens og jeg kjenner det ikke i brystvortene. Kjenner at brystene er litt ømme, men ikke like ømme som jeg bruker å få de når jeg skal ha mensen, de er ømme under brystet og litt på siden. Helt likt som pms. :( jeg tenker at kanskje det kan være jeg blir som min mor, at jeg ikke kan amme og da kjenner jeg det kanskje ikke? Det er hemmelig for mor atm, så kan ikke spørre henne;)

-Tror ikke jeg har vært så mye trøttere enn jeg pleier, er b-menneske, og når mørketida kommer så blir jeg trøttere.

-Tissing tenkte jeg litt på, men jeg må ikke på do om natta. Jeg har en veldig god blære, MEN jeg trooor det er litt mer uvanlig at blæra må tømmes når jeg står opp. Kjennes som jeg har holdt meg i mange dager. Likevel så kan det gå timesvis på dagen før jeg må på do igjen. Drikker i mengder opp og ned.

-kan munnsår være et tegn? Har har plutselig fått munnsår og har lest noen nevne det.

- det popper ut litt mer bitte små kviser, og det er ikke bra for meg som ikke lar de være....

-jeg fryyyyyyser!!! Kan det være fordi jeg har en temperaturøkning? Jeg tenker jeg er på tur til å bli syk, men det kommer ingenting..

-Hoffameg som jeg fiser!:P mer enn normalt som jeg kan huske, men har tenkt litt på å gå til lege fordi jeg har tenkt litt på matintoleranse før forrige måned.

- det stikker ikke så mye i magen i begynnelsen, men i går og spesielt i dag hvor jeg ihvertfall(!!) forventer mensen, kjenner jeg det på venstre side og ganske nært lysken og opp til eggstokkene. Får noen skikkelige tak!

Når det stikker så har det vært på venstre side helt siden eggløsningstikkene. En gang forrige måned kjente jeg det på høyre side, men bare litt og så var det over.

-mensen skal komme i dag, men istedenfor så er dopapiret full av hvit utflod.

-opplevde ingen festeblødning.

- selv om jeg ikke merker noe med ømheten i brystene, så syns jeg at niplene mine mye lettere kommer ut av puppene en vanlig, og kan det ha en sammenheng med at jeg fryser?

-er heller ikke kvalm, men jeg har våknet noen netter med en veldig tom magefølelse som gjør meg kvalm og dårlig. Dette har skjedd 3 ganger. Har prøvd å gå oppi vekt og da jeg er oppe nå så spiser jeg mye, men har i 14 dager spiste lite og droppet kvelsmat til fordel for chips.

Jeg prøver å kjenne på livmortappen. I går var den veldig lav til at jeg kunne kjenne den med lillefinger, i dag har den steget litt og jeg kommer til med pekefinger. Jeg har mye cyster på trappen til vanlig, men i dag kjente jeg bare en cyste og er det slik den proppen kjennes ut som?

Det er søndag i dag så får bare håpe at mensen enda uteblir så skal jeg ta en test i morgen.

Jeg er så spent, og ut ifra symptomene mine syns jeg det er så lite at jeg er enda mer nervøs.

Hva tror dere, er det et håp eller er dette typisk pms? Husker ikke så mye av pms symptomer da de ofte har mer eller mindre hver måned.

Siste ting:

Hvis jeg er gravid, hva må jeg ikke spise, og burde jeg ha startet med forlat før jeg tar test?

Anonymous poster hash: a2618...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du bør/burde startet med folat minst 3 måneder før du blir gravid, så dersom du faktisk prøver å bli gravid så start i dag.

Skrevet (endret)

Noen får mange tegn, andre får ingen. Jeg har ikke måttet tisse mye i det hele tatt og jeg har ikke vært kvalm. Før jeg fikk positiv test hadde jeg bare lagt merke til at jeg var mye oppblåst. De fleste får, så vidt jeg har skjønt, flest symptomer rundt uke 6-7. Før det har ikke hcg-nivået rukket å stige så mye. Har du akkurat sluttet på p-piller? Jeg fikk masse tegn som jeg tolket som mulige tegn på graviditet men som viste seg å være tegn på at jeg hadde hatt EL eller at mensen var på vei.

Folat burde du begynne på i morgen. De skal tas fra dere begynner å prøve. På matportalen.no står det masse om kosthold som gravid. Sett deg gjerne inn i det allerede nå så du er forberedt uansett om du er gravid eller ikke

Endret av Doh
Skrevet

Du kan da like gjerne teste i dag?

Anonymous poster hash: 5165e...823
Skrevet

Jeg går ikkepå ppille:)

Jeg har prøvd å ikke fokusere for mye på det å bli gravid, at jeg da hadde det for meg å ikke bli det egentlig, (ganske deprimert) det var ikke før i august vi bestemte oss for det på eggløsningsdagen. Men vi har snakket en del om det tidligere.

Men hva hjelper forlat med og kan jeg ta det i morgen uansett?

Har ikke noe å teste med i dag og det er ingen butikker åpne her jeg bor på en søndag.

Skrevet

Takk:)

Nei jeg prøvde vel å si at jeg ikke noen gang har brukt prevensjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...