AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #1 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg sliter sånn med en del ting i underlivet. Klarer ikke å bruke tamponger og trodde menskopp skulle være redningen, noe det ikke ble (har prøvd flere). Nå har jeg hørt om tampongsvamp, og lurer på om det er noen som har erfaringer? Og er det noen som vet hvor man kan få kjøpt tampongsvamper som har tråd, slik at man kan trekke den ut etter tråden istedet for å "grave" den ut? Anonymous poster hash: 6e7db...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #2 Del Skrevet 8. september 2013 Oi, det het visst sponge tampon, ikke tampon sponge. Her er link til en type: http://jadeandpearl.com/sea-pearls-sea-sponge-tampons/ -TS Anonymous poster hash: 6e7db...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Del Skrevet 8. september 2013 Åh! Ante ikke at dette fantes. Bestiller mye heller dette enn menskopp, takk for tipset! Anonymous poster hash: 4b36c...d6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2013 #4 Del Skrevet 8. september 2013 Aldri prøvd den, men de faste brukerne er fornøyde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #5 Del Skrevet 8. september 2013 Åhh, husker det var en stor greie i Seinfeld i en episode. At de sluttet å lage sponge. Nå, sikkert 10 år senere, fant jeg endelig ut hva det var Anonymous poster hash: 45423...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #6 Del Skrevet 8. september 2013 Dette vil jeg følge med på, selv om jeg er skeptisk. Kan virkelig den greia holde på blodet like lenge som en tampong? Tøm vann på en svamp, så drypper den rimelig kjapt... Klarer ikke få inn menskopp, sånn sett virker jo dette mer praktisk. Men kan den virkelig brukes om og om igjen? Ser for meg at det er rimelig vanskelig å få den ren etter flere timer i blod og gørr. Ser frem til å høre erfaringer. Anonymous poster hash: f4b0b...1d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #7 Del Skrevet 8. september 2013 Blir det ikke noe innmari søl når den er fullstappet med blod og man skal dra den ut?? Da blir den jo skvist... Anonymous poster hash: 45423...748 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Del Skrevet 8. september 2013 Blir det ikke noe innmari søl når den er fullstappet med blod og man skal dra den ut?? Da blir den jo skvist... Anonymous poster hash: 45423...748 Søl blir det vel uansett, det er grisete nok å bytte en tampong. Men det jeg lurer mest på er egentlig hvordan svampen oppfører seg når man beveger seg. Alle vet jo hva som skjer med en svamp når den vris opp Anonymous poster hash: f4b0b...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #9 Del Skrevet 8. september 2013 Åhh, husker det var en stor greie i Seinfeld i en episode. At de sluttet å lage sponge. Nå, sikkert 10 år senere, fant jeg endelig ut hva det var Anonymous poster hash: 45423...748 Da var det snakk om prevensjonen. Anonymous poster hash: 5be9c...924 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Del Skrevet 8. september 2013 Hva er problemet ditt med vanlige tamponger da? Anonymous poster hash: 17804...d0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #11 Del Skrevet 8. september 2013 Hva er problemet ditt med vanlige tamponger da? Anonymous poster hash: 17804...d0d Kan ikke svare for TS, men mitt problem er at de lekker etter kort tid. Anonymous poster hash: f4b0b...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #12 Del Skrevet 8. september 2013 Åhh, husker det var en stor greie i Seinfeld i en episode. At de sluttet å lage sponge. Nå, sikkert 10 år senere, fant jeg endelig ut hva det var Anonymous poster hash: 45423...748 Det var vel snakk om pessar tror jeg Blir det ikke noe innmari søl når den er fullstappet med blod og man skal dra den ut?? Da blir den jo skvist... Anonymous poster hash: 45423...748 Dette lurer jeg også på. Og så ift. vasking og sånn av den.. Høres litt disgusting ut. Men jeg leste på nettsiden jeg linket til at man kan sy en tråd med nål gjennom midten av svampen og så lage en løkke. Da har man noe å dra den ut med. Da var det snakk om prevensjonen.Anonymous poster hash: 5be9c...924 Man kan visst bruke den som prevensjon sammen med sæddrepende krem. Hadde vært helt genialt for meg for jeg kan ikke bruke hormonprevensjon. Usikker på hvor sikkert det er da, men skulle jeg bli gravid så er det ikke krise, vi er sånn sett klar for barn så det hadde vært veldig velkomment. Hva er problemet ditt med vanlige tamponger da? Anonymous poster hash: 17804...d0d Etter to bytt føles det som om hele inngangen til skjeden er raspet opp med en million papercuts. Blir så vanvittig sår. -TS Anonymous poster hash: 6e7db...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Molte Skrevet 8. september 2013 #13 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg har aldri hørrt om det før, så jeg måtte google, og fant denne infoen http://www.kk.no/921822/ville-du-brukt-en-svamp-tampong så ser ut som de kan kjøpes på helsekostbutikker på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #14 Del Skrevet 8. september 2013 Søl blir det vel uansett, det er grisete nok å bytte en tampong. Men det jeg lurer mest på er egentlig hvordan svampen oppfører seg når man beveger seg. Alle vet jo hva som skjer med en svamp når den vris opp Anonymous poster hash: f4b0b...1d6 Det er jo ikke sølete å bytte tampong. Den moser man jo ikke sammen når man tar den ut. Men en svamp vil jo bli most og "vridd opp" når man tar den ut av skjeden. Det er jo en trang åpning. Så presser man ikke da bare alt blodet ut av svampen enten utover hendene sine, inn i skjeden eller utover hele underlivet?? Anonymous poster hash: 45423...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flekk Skrevet 8. september 2013 #15 Del Skrevet 8. september 2013 Er det meningen at den skal brukes om igjen eller er det engangssvamp Og er det ingen tråd inni? Hvordan skal man dra den ut? Skal den ikke så langt opp at man ikke får tak i den med fingen? Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 8. september 2013 #16 Del Skrevet 8. september 2013 Jeg tror, uten at jeg har prøvd slike selv, at man kan få den langt nok ut til å få tak i den ved å presse ned, akkurat som man gjør med menskopp. Stemmer det, dere som bruker svamptampong? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #17 Del Skrevet 8. september 2013 Er det meningen at den skal brukes om igjen eller er det engangssvamp Og er det ingen tråd inni? Hvordan skal man dra den ut? Skal den ikke så langt opp at man ikke får tak i den med fingen? Hm. Det er meningen man skal bruke den om igjen.. Vaske den.. Ang å få den ut igjen så leste jeg i dag at man kan sy en tråd igjennom midten og lage en løkke som man kan dra den ut med. -TS Anonymous poster hash: 6e7db...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Binta Ba Skrevet 8. september 2013 #18 Del Skrevet 8. september 2013 Dette er jeg litt spent på også, glad i koppen som jeg er..noen som har prøvd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 8. september 2013 #19 Del Skrevet 8. september 2013 http://thehippygardener.wordpress.com/2013/09/08/green-your-life-one-period-at-a-time-natural-sea-sponge-tampons/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. september 2013 #20 Del Skrevet 8. september 2013 Åhh, husker det var en stor greie i Seinfeld i en episode. At de sluttet å lage sponge. Nå, sikkert 10 år senere, fant jeg endelig ut hva det var Anonymous poster hash: 45423...748 Er ikke det samme. Den de brukte der var et prevansjonsmiddel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå