Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Jeg lurer på hvilket protein pulver dere bruker som har god smak..!?

Jeg selv har brukt herbalife til daglig, men vurderer å slutte nå og starte med proteinfabrikken eller x-life sine produkter

Ønsker derfor anbefalinger som funker for dere?

Helst med melk da jeg hater vann i pulver :P

Skrevet

Jeg bruker 100% casein gold standar, med smak av chocolate supreme. Mest fantastiske proteinpulveret jeg har smakt, både uten og med melk.

Skrevet

Bruke du den etter trening å? :)

Skrevet

Det eneste som egentlig teller er at du må like smaken og at det bør være mest mulig protein per 100g.

Ulempen med det er at mange produsenter putter i kunstig søtning for å ha karbohydratnivået så lavt som mulig. Personlig er det en dealbreaker. Jeg prøver også å finne proteinpulver som er økologisk, men det er notorisk vanskelig å få tak i i Norge.

• Liker 1
Skrevet

Det eneste som egentlig teller er at du må like smaken og at det bør være mest mulig protein per 100g.

Ulempen med det er at mange produsenter putter i kunstig søtning for å ha karbohydratnivået så lavt som mulig. Personlig er det en dealbreaker. Jeg prøver også å finne proteinpulver som er økologisk, men det er notorisk vanskelig å få tak i i Norge.

Ey, kan du svare på tråden om "vekt og utseende"? På forhånd - takk! :)

Anonymous poster hash: 13107...864

Skrevet

Bruke du den etter trening å? :)

Bruker den både før og etter :)

Skrevet

Det er lett å kjøpe fra iHerb.

Men mest mulig protein pr 100 g? Er det ikke bedre å finne mest mulig protein i fht antall kalorier?

Til TS:

Jeg syns faktisk at hemp protein smaker godt, nøtteaktig, men jeg kan tenke meg at det ikke er en foretrukket kilde for fitness / muskelbyggere? Ellers bruker jeg eggehvitepulver til diverse, og nå har jeg akkurat kjøp whey som jeg lurte på å kunne tilsette havrekl el.l.

Anonymous poster hash: 1c0bb...efd

• Liker 1
Skrevet

Det er lett å kjøpe fra iHerb.

Men mest mulig protein pr 100 g? Er det ikke bedre å finne mest mulig protein i fht antall kalorier?

Til TS:

Jeg syns faktisk at hemp protein smaker godt, nøtteaktig, men jeg kan tenke meg at det ikke er en foretrukket kilde for fitness / muskelbyggere? Ellers bruker jeg eggehvitepulver til diverse, og nå har jeg akkurat kjøp whey som jeg lurte på å kunne tilsette havrekl el.l.

Protein regnes for å ha 4kcal per 100g, færre kcal per 100g vil jo nødvendigvis indikere at det ikke er så mye proteiner. Ideelt hadde jo pulveret hatt 100% protein. Men da hadde det smakt høgg.

Har du prøvd noen av de økologiske?

• Liker 1
Skrevet

Protein regnes for å ha 4kcal per 100g, færre kcal per 100g vil jo nødvendigvis indikere at det ikke er så mye proteiner. Ideelt hadde jo pulveret hatt 100% protein. Men da hadde det smakt høgg.

Har du prøvd noen av de økologiske?

Ikke færre kalorier pr 100 g, men maks proteiner i fht kaloriinnhold, m.a.o. lite fett og karbohydrat. (Vi mener det samme. Mest mulig protein pr 100 g kan slå ut anderledes hvis vanninnholdet er forskjellig.)

Økogisk hemp? Ja, men det var kanskje ikke det du mente?

Jeg har aldri brukt protein pulver som shakes, selv om whey-pulveret som jeg nå har kjøpt (nøytralt, uten tilsetninger) sikkert blir brukt som det. Det er ikke økologisk, men pure, uten GMO, growth hormones osv. skriver de.

Skrevet

Ikke færre kalorier pr 100 g, men maks proteiner i fht kaloriinnhold, m.a.o. lite fett og karbohydrat. (Vi mener det samme. Mest mulig protein pr 100 g kan slå ut anderledes hvis vanninnholdet er forskjellig.)

Økogisk hemp? Ja, men det var kanskje ikke det du mente?

Jeg har aldri brukt protein pulver som shakes, selv om whey-pulveret som jeg nå har kjøpt (nøytralt, uten tilsetninger) sikkert blir brukt som det. Det er ikke økologisk, men pure, uten GMO, growth hormones osv. skriver de.

Ja vi er enig.

Jeg gikk for et nøytralt USDA organic pulver... http://www.iherb.com/Source-Naturals-Certified-Organic-Whey-to-Health-Premium-Protein-Powder-Concentrate-10-oz-283-75-g/20839

Jeg fortrekke myse. Hemp-protein smaker ikke noe godt.

Skrevet

Ja vi er enig.

Jeg gikk for et nøytralt USDA organic pulver... http://www.iherb.com/Source-Naturals-Certified-Organic-Whey-to-Health-Premium-Protein-Powder-Concentrate-10-oz-283-75-g/20839

Da må jeg benytte anledningen til å spørre deg, siden du kan mye om sånt:

De forskjellige protein-kildene har forskjellig aminosyresammensetning. Hvilken betydning har det for fitness-folk og muskelbyggere?

Skrevet (endret)

Bruker star nutrition whey-80 med kaffesmak siden den er billig. Smaker tine-iskaffe så lenge den er blandet med melk. Er dog verdt å nevne at den inneholder koffein, ikke akkurat et sjakktrekk å ta den før du legger deg. Har også prøvd banan fra samme merke, men den var ikke spesielt god.

Endret av meh
Skrevet

Da må jeg benytte anledningen til å spørre deg, siden du kan mye om sånt:

De forskjellige protein-kildene har forskjellig aminosyresammensetning. Hvilken betydning har det for fitness-folk og muskelbyggere?

Først og fremst biologisk verdi. Som sier noe om opptak.

De beste kildene regnes for å være myse og egg. De gir fullstendig opptak og blir tatt opp raskt.

Kan jo ta med hva det kan bety utenom akkurat det. Høy biologisk verdi gir også mer insulin. Så spiser man en ketogen diett er ikke myseproteinpulver en kjempeidé. Det gir heller ikke like mye metthetsfølelse når en drikker proteinene som når en spiser dem i sin opprinnelige form.

Skrevet

Star nutrition whey-80 med sjokolade og jordbær. Nam!

Skrevet

Hei..

Jeg lurer på hvilket protein pulver dere bruker som har god smak..!?

Jeg selv har brukt herbalife til daglig, men vurderer å slutte nå og starte med proteinfabrikken eller x-life sine produkter

Ønsker derfor anbefalinger som funker for dere?

Helst med melk da jeg hater vann i pulver :P

Melk, særlig skummet melk, er en utmerket restitusjonsdrikk i seg selv. Den har litt lite proteiner til de som trener tung styrke, men som restitusjonsdrikk etter utholdenhetstrening har den en fin balanse av karbohydrater og proteiner.

Dessuten er det jo ingenting som hindrer deg i å blande hva som helst med melk. Kjøp et proteinpulver, bland det med melk, og se hvordan det smaker. Proteinfabrikken skriver forøvrig på anbefalt bruk av sine produkter å blande dem med vann, juice eller melk, men det gjelder sikkert andre produsenter også.

Skrevet

Har kjøpt 100% whey fra proteinfabrikken i sjokolade, jordbær og vaniljesmak. Det var 40% på det på Smart Club for noen uker siden.

Synes jordbær var best i smak av de tre, men alle tre smakte bra og blandet seg greit med melk (lite klumper). Ratioen med protein i forhold til karbs/fett/kalorier var også akseptabel. Det er kunstig søtning PF sin pulver, men det gjør meg ingen trille.

Har hørt mye skryt om Optimum Nutrition sin proteinpulver, men har ikke personlig prøvd den.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ja vi er enig.

Hmm, nå snublet jeg akkurat over informasjon om whey, glutamic acid, free glutamine, som den kan inneholde, og excitoxicity..

Man må velge whey som er non-denatured protein concentrate, og ikke isolat...

Informasjonen var delvis sakset fra en tilfeldig kilde; mer informasjon gir et søk på "excitotoxin whey".

Det var ikke spesielt lett tilgjengelig og pålitelig informasjon, men dette hørtes litt skummelt ut.

Er det bedre å holde seg unna all whey? ...Og alle andre proteinpulver som hemp?.. Og slutte å kjøpe morsomme nye produkter fra iHerb, og bare holde seg til (kjedelig) naturlig, tradisjonell mat? :(

Er det noen som har satt seg inn i dette?

Skrevet

Hmm, nå snublet jeg akkurat over informasjon om whey, glutamic acid, free glutamine, som den kan inneholde, og excitoxicity..

Man må velge whey som er non-denatured protein concentrate, og ikke isolat...

Informasjonen var delvis sakset fra en tilfeldig kilde; mer informasjon gir et søk på "excitotoxin whey".

Det var ikke spesielt lett tilgjengelig og pålitelig informasjon, men dette hørtes litt skummelt ut.

Er det bedre å holde seg unna all whey? ...Og alle andre proteinpulver som hemp?.. Og slutte å kjøpe morsomme nye produkter fra iHerb, og bare holde seg til (kjedelig) naturlig, tradisjonell mat? :(

Er det noen som har satt seg inn i dette?

Hadde ikke hørt om dette før nå selv. Søkte litt rundt. Det pulveret jeg linker til hevder at de bruker en svært skånsom prosess, men de skriver ikke akkurat aminosyresammensetningen på boksen.

Må undersøke dette nærmere...

Skrevet

Av proteinpulver brukker jeg disse

100% Soya Protein Sjokolade, prostar Casein Vanilje og en whey tech med nøytral smak.

Jeg bruker de hovedsakelig i maten, og ikke for seg selv - syns proteinpulver blandet med vann smaker høgg.

Skrevet

Jeg bruker Whey Gold, men jeg trenger nå riktignok for å gå opp i vekt - og kikket på denne linken for å få bekreftet det jeg først tenkte, nemlig at det er den beste til å gå opp i vekt med.

Smaken er "så som så", men effekten og prisen er upåklagelig. Og det er de to kriteriene jeg setter høyest når jeg handler inn proteinpulver.

Skjønner at det er forskjell på kvinner og menn da. :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...