Gå til innhold

The Fox sangen til Ylvis

Anbefalte innlegg

Gjest selungen
Skrevet

Er dette er pariodi eller nyskapning?

Jeg irriterer meg for jeg kommer ikke på svaret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sangen er helt sikkert ikke oppfunnet før, så den er ny, men ellers er det vel en parodi på en sjanger skulle jeg tro. Altså: nyskapende parodi? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Helt ny, minner ikke om gangnam style i det hele tatt.

• Liker 2
Skrevet

Ser jo "poenget" deres i å gjøre litt narr av en del musikk som er idag, men synes ikke de var så morsom eller bra som andre tydeligvis synes :fnise:

• Liker 5
Skrevet

Sangen hadde vært tipp-topp og om de bare hadde kuttet det forferdelige "refrenget" etter - what does the fox say.... "Hyped".... Definitivet..... Synes Hoppetau sin "nyskapende parodi" kanskje var en grei beskrivelse :D

Duck say quack! Fish go bluub! And the seal goes OW OW OW! Nice :D

• Liker 2
Skrevet

Folk kan si hva de vil, men en ting er ihvertfall sikkert; Den er SYKT catchy og Ylvisbrødrene KAN synge! :danse:

• Liker 26
Skrevet

Satire på sitt beste :)

Det som er morsomt er nettopp at det er masse tull - mens gjennomføringen er dønn seriøs. Ja, sånn som pop-musikk i den sjangeren gjerne er ;)

Det er jo samarbeidet med Stargate som gjør at denne låten funker, De gutta kan visst lage en hit utav gråstein :fnise:

Anonymous poster hash: 17bea...8f5
  • Liker 9
Skrevet

Satire.

Anonymous poster hash: 48da7...448
Skrevet

Er dette er pariodi eller nyskapning?

Jeg irriterer meg for jeg kommer ikke på svaret

Ser jeg ikke svarte direkte på spørsmålet ditt tidligere - det er ingen av delene. Dette er satire :)

Nyskapning er når en lager enten noe helt nytt, eller en ny og bedre versjon av noe - sånn seriøst og på ordentlig.

Parodi er når en lager en egen versjon av noe som eksisterer alt.

Satire derimot er et skråblikk på noe, gjerne samfunnsfenomen. At en bruker humor for å få fram et poeng og komme med samfunnskritikk.

Og The Fox er satire :)

• Liker 7
Skrevet

Får den ikke ut av hodet! :bond:

Du er ikke alene :fnise: de stargate-gutta kan jobben sin gitt!

• Liker 4
Gjest Wanderlust
Skrevet

Du er ikke alene :fnise: de stargate-gutta kan jobben sin gitt!

Det skal være sikkert! Jeg gikk og nynnet sangen på butikken, og jammen går jeg ikke forbi noen som gjør det samme.

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

Og jeg sitter bare her og venter på 10 millioner treff, før jeg legger med - 9 942 088 nå :biggrin:

• Liker 3
Skrevet

Snart 10,1 millioner visninger nå.. Lurer på hvor mange den ender med.

• Liker 1
Skrevet

Så hva er da mere naturlig enn at de også liver opp litt i denne tråden mens vi snakker? :strix:

• Liker 1
Gjest Spiderpig
Skrevet

Det er så latterlig, sangen er jo ikke spesielt bra men likevel tok jeg meg selv i å synge litt på tur med bikkja :ler:

Dustesang som setter seg i hjernen.

• Liker 3
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke den er spesielt morsom engang, men jeg tror jeg aldri har hatt en sang mer på hjernen. Hadde den på hjernen da jeg la meg i går, og våknet jammen opp med den i dag tidlig.

• Liker 2
Skrevet

Sangen er egentlig ikke så bra eller så morsom, men jeg har den skikkelig på hjernen! Haha.

"Fish go blu-ub"

• Liker 2
Skrevet

Dere som har den på hjernen, hvilken del av sangen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...