Gjest trådstarter Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Jeg hadde en kjæreste i to måneder. Det er over nå altså... Men jeg reagerte på en ting. Han steriliserte seg da han var 30 år..... fordi han hadde to barn, to gutter. Reagerer dere som meg, på at det er litt i yngste laget å sterilisere seg når en er 30..... Livet er jo ennå langt... Forstår at hvis en ikke ønsker flere enn to barn at en steriliserer seg, men... jeg reagerte på akkurat det inni meg.... at han kunne ta et slikt valg.... Noen sier de ser opp til slike som gjør det -det viser ansvar sier de, men jeg mener at det er et alvorlig valg...
Vandelay Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 To barn rekker vel? Jeg hadde hatt masse respekt for en mann som gjorde dette, jeg synes det er helt feil at menn skaffer seg to og noen ganger tre kull med barn. Usjarmerende så det holder. 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Han var vel fornøyd med de to barna han har fått og ønsker ikke flere, ikke mer dramatisk enn det. Er nok mange som gjør det selv om de er unge. Anonymous poster hash: 5f114...62c 1
Gjest trådstarter Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Forstår han på en måte, men eneste jeg ikke forstår er at han vil miste helt muligheten for å få flere når livet er ennå langt. Men jeg satt aldri foten ned pga det.
Gjest trådstarter Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Enig i at det er usjarmerende når menn skaffer seg flere kull med barn
Bad Advice Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Slik jeg ser det steriliserte han seg alt for sent. 2 barn allerede, ikke rart han ville unngå flere "uhell". 3
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Synes det er flott, jeg, at de tar ansvar for egne potensielle avkom. Synes ikke det er for ungt. Vil man ikke ha unger kan man sterilisere seg som 18-åring for alt jeg bryr meg. Anonymous poster hash: fa1b2...faf 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Hm. Hvis det ikke finnes noen kontroll på seg selv, er det nok smartest å sterilisere seg. Det er mye igjen av livet etter fylt 30, men det er jo opp til hvordan en selv ligger opp til det. Anonymous poster hash: 37c21...5e1
Pinkee Skrevet 8. september 2013 #9 Skrevet 8. september 2013 Kanskje han var fornøyd med de to han allerede hadde, å er man sterilisert, så slipper man iallefall gnål fra ny dame om at "vi måååå få VÅRT kjærlighetsbarn" 4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #10 Skrevet 8. september 2013 Jeg mener man viser ansvar når man ikke ønsker (flere) barn, og tar konsekvensen av det. Menn er jo i motsetning til kvinner også utsatt for å kunne bli lurt. Selv ønsker jeg ikke barn, så en sterilisert mann ville vært en drøm. Dvs ikke hvis han allerede hadde barn fra før da Anonymous poster hash: 17339...b50 1
Molte Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 Kan ikke en mann gjøre om igjenn en sterilsering? Mener å ha hørt det, men at man har ingen garanti for at det går. Men kanskje han har bestemt seg for at 2 barn er nok. Sikkert nok å betale på og er kanskje redd for å må betale på flere barn og valgte å sterilisere seg? Skal være enig at 30 år er ungt, men finnes også kvinner som velger å sterilisere seg i den alderen etter å ha fått de barna de vil ha.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Det er da ikke noe vits i å vente til dama er i overgangsalderen heller. Har han nok med to er dette helt legitimt, og det er bare mer slitsomt jo lengre man venter med en ny runde. Anonymous poster hash: d8fdd...17d
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 Om man vet helt sikkert at man kun vil ha to barn så er det vel ikke noe galt i det? Bedre enn at man får enda et vet et uhell og kanskje økonomien ikke strekker til, så valget om sterelisering kan liksågodt handle om ansvar. Og jeg skjønner at det er mye pes med prevansjon, så om man ikke skal ha flere så er vel det liksågreit. Men på en annen side bør man være veldig sikker før man gjør noe slikt, vet ikke hvorvidt det er reverserbart? Anonymous poster hash: 5d7bf...ebe
Sushi Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 Jeg synes det virker veldig smart siden han har fått de barna han skal ha. Mye bedre enn at samboeren/kona hans må gå på hormonprevensjon i årevis, helt uten grunn. Tipper samboeren min kommer til å gjøre det samme når vi har fått et barn til, trolig når han er rundt 30 han også.
Gjest trådstarter Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Jeg forstår at han valgte det, og aksepterte det. Men eneste jeg reagerte på var at jeg synes han var litt vel ung da han gjorde det. Jeg har selv hatt motsatt problem, der jeg og eksen fikk to barn, men da vi prøvde igjen fra jeg var 26 år ca og oppover så ble jeg ikke gravid igjen. De fant ikke noe galt, annet enn at en lege var usikker på om jeg hadde pcos, og en sædprøve hos han som viste at han med den prøven overhode ikke kunne få barn på naturlig måte. Men da det ble slutt mellom oss fikk han barn med den nye damen.
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 Vil han ikke ha flere barn så er det likeså greit. Men ikke en mann for meg,siden jeg vil ha barn. Anonymous poster hash: 59d2d...645
Gjest trådstarter Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Han reagerte på at jeg hadde vært veldig gira på barn, dvs at meg og eksem kjempet på for å få tredjebarnet da vi fikk problemer med å lykkes. Men jeg var jo veldig ung da. Enig i at en sterilisert mann er topp hvis en ikke ønsker flere barn. Jeg tenker begge deler nå : kan fint leve uten å få flere barn , men tenker at å få et felles barn kan være koselig og, et bindeledd.
LedigNavn Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Jeg reagerer ikke på det, nei. Han har allerede to barn og ønsker seg vel ikke en mine/dine/våre-barn-situasjon. Det skjønner jeg veldig godt. Er nok av menn som brenner seg på at de satser på at damene tar seg av prevensjonen.
kulu-kulu Skrevet 8. september 2013 #19 Skrevet 8. september 2013 Jeg er dame og steriliserte meg da jeg var 29. Har 2 flotte barn, og er veldig fornøyd med det. Hva sier det om meg? 1
Trude.lutt Skrevet 8. september 2013 #20 Skrevet 8. september 2013 da min mann steriliserte seg etter barn nr 2 var det flere som spurte han om hva hvis det blir slutt eller om jeg dør. Da svarte mannen min; jeg har to barn og skal ikke ha flere. Hvis noe skjer er det en del av pakken. Det går ikke ann å tenke hva hvis det skjer eller det skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå