Gå til innhold

Spørsmål ang. vekt og utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å se "frisk" ut i fjeset (altså ikke være innhulet) selv om man er litt undervektig? Hjelper det å spise mer karbohydrater, eller spiller det ingen rolle hva du spiser?

Anonymous poster hash: daf07...050
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lettere dess yngre man er. når kvinner runder 30 ser de ikke bra ut om de veier for lite.

• Liker 1
Skrevet

det kommer an på oppbygningen - noen har runde ansikt, noen har smale og vil lettere se innsunket ut i ansiktet når man er for tynn, men alvorlig talt så tror jeg man ser litt innsunket ut i ansiktet hvis man er undervektig uansett.

Skrevet

Noen som har noen innspill om det hjelper å spise karbs for å opprettholde en litt friskere fasong i fjeset? F.eks havregryn til frokost, kyllingsalat med avokado, egg og bønner til lunsj, mandler til mellommåltid og fisk, grønnsaker, bønner, avokado og olivenolje til middag? Samt noe cottage cheese med frukt etter trening.

Skrevet

Som med alle andre kroppsdeler så er det vel generelt sånn at man ikke kan "punktslanke", og ei heller bestemme hvor fettet skal legge seg. Vil man være slank, så er kanskje ikke pupper eller ansikt helt der man ønsker det skal være. Vil man ha mer fett i ansikt for å se yngre og sunnere ut så må man også legge på seg mer fett generelt. "After a certain age, you have to choose between your fanny and your face."

Det man kan gjøre med spesifikke kroppsdeler er jo å trene musklene der da og gjøre dem større, kanskje dette kan ha en effekt på ansiktet også. Jeg bare googlet og poster her første treff http://www.ehow.com/way_5370584_facial-exercises-make-face-fuller.html, men det er nok av linker hvor man kan lese seg opp på dette og se om det kanskje kan være noe?

Anonymous poster hash: 0cd0b...8f9
Skrevet

Hvis man er naturlig slank ser man ofte sunn ut i fjeset, men hvis man har strevd etter å nå en for lav vekt mister man også fettet i ansiktet.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man er naturlig slank ser man ofte sunn ut i fjeset, men hvis man har strevd etter å nå en for lav vekt mister man også fettet i ansiktet.

Ser den. Jeg er veldig aktiv i forbindelse med idrett osv, så derfor er jeg undervektig og føler jeg ser frisk og sunn ut i fjeset også. Hadde imidlertid en dårlig periode der jeg spiste altfor lite, og da så jeg at fjeset så mye mer innhult i, selv om jeg veide omtrent det samme.. Så dermed konkluderer jeg med at man ser friskere ut på samme vekt dersom man spiser nok og trener mye, og innhult ut dersom man "sulter seg" til samme vekt, og er i mindre aktivitet.

• Liker 1
Skrevet

Noen som har noen innspill om det hjelper å spise karbs for å opprettholde en litt friskere fasong i fjeset? F.eks havregryn til frokost, kyllingsalat med avokado, egg og bønner til lunsj, mandler til mellommåltid og fisk, grønnsaker, bønner, avokado og olivenolje til middag? Samt noe cottage cheese med frukt etter trening. Anonymous poster hash: daf07...050

Wooow, skikkelig mye karbohydrater......

Anonymous poster hash: 9da5c...18c

• Liker 1
Skrevet

Er det mulig å se "frisk" ut i fjeset (altså ikke være innhulet) selv om man er litt undervektig? Hjelper det å spise mer karbohydrater, eller spiller det ingen rolle hva du spiser?

Jada, så lenge du ikke har for lav fettprosent. Spis masse fet mat, godteri, drikk brus uten å spise noe sånt som grønnsaker, kjøtt eller fisk. Så lenge du spiser lite nok blir du skikkelig tynn uten å få definerte muskler eller ansiktstrekk

Skrevet

Venninna mi er spiseforstyrret og radmager, men har et rundt ansikt med puffy barnekinn selv om hun er i tjueåra. Men det har vel sammenheng med sf'en.

Anonymous poster hash: 6ae3d...583
Skrevet

Venninna mi er spiseforstyrret og radmager, men har et rundt ansikt med puffy barnekinn selv om hun er i tjueåra. Men det har vel sammenheng med sf'en.

Anonymous poster hash: 6ae3d...583

Dersom man kaster opp (bulimi) får man jo store kinn, som regel. Jeg har verken bulimi eller anoreksi, er kun aktiv idrettsutøver og spiser sunt.

• Liker 1
Skrevet

Dersom man kaster opp (bulimi) får man jo store kinn, som regel. Jeg har verken bulimi eller anoreksi, er kun aktiv idrettsutøver og spiser sunt.

Hvorfor får man store kinn hvis man kaster opp ofte?

Anonymous poster hash: ab211...a7d

Skrevet

Det beste er vel å unngå å være undervektig?

Å spise mer karbohydrater kan gjøre at du går opp i vekt, forutsatt at du spiser mer enn du bruker. Karbohydrat kan trigge mer sultfølelse slik at du får til å spise mer. En kan ev prøve å spise tørket (usukret) frukt for å øke energiinntaket. H-melk i større doser (1 liter ++) er også veldig ok for å gå opp i vekt. Forutsatt at man tåler laktose.

Men tilslutt det er genetikk som avgjør hvor fettet havner.

Skrevet

Kroppen tar i seg kun den raskeste næringen, som gjør at man blir feit i stedet for å få muskler. Da blir man skinnyfat

Anonymous poster hash: 07b27...5ad

Skrevet

Kroppen tar i seg kun den raskeste næringen, som gjør at man blir feit i stedet for å få muskler. Da blir man skinnyfat

Anonymous poster hash: 07b27...5ad

Dårlig råd. Bulimi er aldri løsningen på noe.

Gjest white tiger
Skrevet

Fordi det er en belastning for kroppen og fordøyelsessystemet, spyttkjertlene blir overaktive og dermed blir kinnene hovne. Væskebalansen blir også forstyrret ved hyppig oppkast, og det kan bidra til vannansamling i kroppen. Det skyldes iallfall ikke at fett samler seg i kinnene.

Skrevet

Vet ikke, men jeg kastet opp ganske mye i en periode og kinnene mine var ganske store da... Aldri trodd det hadde en sammenheng.

Gjest Blomst83
Skrevet (endret)

Ja det er fult mulig.Har selv anoreksi,og vekta mi nå er faretruende lav.Men det syntes ikke så godt i ansiktet.Er litt innhulet,men ikke sånn at det er overpregende.Har til og med fått komentarer på det.

edit: skrivefeil

Endret av Blomst83
Skrevet

Dette høres ut som en anorektiker som forsøker å skjule problemet sitt. Unnskyld hvis jeg tar feil, men ikke svar noe på dette.

Anonymous poster hash: 24c56...cb9

• Liker 1
Skrevet

Ja det er fult mulig.Har selv anoreksi,og vekta mi nå er faretruende lav.Men det syntes ikke så godt i ansiktet.Er litt innhulet,men ikke sånn at det er overpregende.Har til og med fått komentarer på det.

edit: skrivefeil

Uff, håper du får hjelp for sykdommen.. Spiser du helt normalt? Altså en del karbohydrater osv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...