Berit Skrevet 8. september 2013 #1 Skrevet 8. september 2013 Normalt har vi spist middag sammen hver dag. Selv om jeg noen ganger ikke har hatt særlig ork eller lyst på middag. Min mann forventer å spise sammen hver dag. Han står veldig ofte for å lage middag selv, og det er jo fint, men av og til føler jeg for å la være.
Gjest pilldorf Skrevet 8. september 2013 #2 Skrevet 8. september 2013 Hva er alternativet da eventuelt? Å se på han spise alene? Eller bare å stikke ut uten å si i fra om noe?
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #3 Skrevet 8. september 2013 Jeg lurer også på hva alternativet skulle vært. Om han lager maten og serverer den til deg så er det vel ingen problem? Vi spiser middag sammen hver dag, om det ikke er noe spesielt som gjør at vi ikke kan spise sammen. Anonymous poster hash: 0ffab...624 1
Molte Skrevet 8. september 2013 #4 Skrevet 8. september 2013 Koslig å spise middag ilag vel? Spesielt når det ikke er bare den ene som lager middagen, men dere kan dele på. Jeg har barn, og det er som oftes jeg som lager middagen, men hadde jeg hatt et samboer forhold der vi begge laget middag til hverandre, så hadde jeg likt det
Vandelay Skrevet 8. september 2013 #5 Skrevet 8. september 2013 Da jeg var samboer spiste vi ofte sammen, men forskjellige matretter kanskje halvparten av gangene.
Adhara Skrevet 8. september 2013 #6 Skrevet 8. september 2013 Du hørtes skikkelig takknemlig ut, TS. Vi spiser middag sammen hver dag, er som oftest jeg som lager, siden jeg liker å lage mat, og samboeren liker det ikke
Gjest Funky Punk Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Vi spiser middag sammen alle dager han er hjemme på ettermiddagen.
Gjest anonym2233 Skrevet 8. september 2013 #8 Skrevet 8. september 2013 Vi spiser middag sammen hver dag, minus de få sjeldent gangene jeg jobber sent. Men da kommer jeg alltid hjem til at han har tilberedt noe enkelt til meg. Vi begge syns det er hyggelig og koselig. Hvis en av oss har litt mindre matlyst, men sulten, lager vi heller da noe kose mat. =)
Berit Skrevet 8. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 8. september 2013 (endret) Takk for svar Jeg er takknemlig og liker å spise middag sammen. Jeg liker å spise alle måltider sammen, stort sett. Selv om jeg ikke trenger å stå så tidlig opp som min mann (kl 6.00), så gjør jeg det likevel og det er jeg som alltid tilbereder frokosten. Han tilbereder nesten alltid middagen, og jeg setter pris på det, og mange ganger (stort sett) nyter jeg det virkelig. Han lager god mat. Nei alternativet er i hvert fall ikke å gå uten å si noe. Det hadde han ikke akseptert og det hører heller ikke hjemme å gjøre. Alternativet hadde bare vært at jeg noen ganger kunne klare meg selv og ikke alltid behøvd å spise med ham. Høres skikkelig teit ut nå, bør jo sikkert bare nikke og smile og sitte ved bordet og spise. For det forventer han. Føler meg bare litt sliten noen ganger, særlig sliten av at han forventer at jeg skal vise glede hele tiden og være positiv. Er det for det meste. Hvis jeg ikke er det, og sier det, viser han sjelden noen forståelse for det. Han bare blir sur, og sier at det er han som da har det vanskelig pga at jeg ikke viser glede. Vi er mye sammen, og kanskje derfor at jeg synes det er deilig med litt "pause"/ slappe av noen ganger. Altså bare sånn litt noem ganger. Endret 8. september 2013 av Berit
Berit Skrevet 8. september 2013 Forfatter #10 Skrevet 8. september 2013 (endret) Men egentlig var det ikke dette jeg mente å lage en tråd av, selv om det var interessant. Bare lurte på om hvor vanlig det er å spise sammen hver dag, selv om man ikke har barn. Har man barn må man innrette seg mer, selvfølgelig. Endret 8. september 2013 av Berit
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #11 Skrevet 8. september 2013 hverdag. uten om når han er på jobb på sjøen. da må jeg jo spise alene:) Anonymous poster hash: 090eb...af9
AnonymBruker Skrevet 8. september 2013 #12 Skrevet 8. september 2013 Hver dag. Ikke alltid vi spiser i vanlig middagstid hvis trening, jobb eller skole kommer i veien, men da spiser vi et mellommåltid i fire-fem-seks-tiden og så sen middag i ni-tiden. Det høres ut som om det ikke er middagen som er problemet, men at dere, eller iallfall du, hadde hatt godt av å komme deg litt mer ut og treffe andre folk. Anonymous poster hash: cc557...8c6 1
miaw Skrevet 8. september 2013 #13 Skrevet 8. september 2013 (endret) Veldig lite egentlig. Begge jobber skift som innebærer at vi ikke kan komme hjem før sent på kveld. Også er vi ganske opptatte ellers også. Men vi prøver å få til et par ganger i uka. Endret 8. september 2013 av miaw
Gjest pilldorf Skrevet 8. september 2013 #14 Skrevet 8. september 2013 (endret) Det høres ut som du ligger for mye i det du tror han forventer av deg, TS. Det går an å kommunisere sammen selv om visse rutiner allerede eksisterer. Og man må ikke følge dem slavisk og rutinert som en annen sau uten noen egne meninger. Men det finnes jo forskjellige måter å kommunisere på. Og å finne en gylden middelvei som fungerer bra for begge. Ting kan være urealistisk noen ganger, men da snakker man om det, så ordner det seg som regel. Endret 8. september 2013 av pilldorf
Jolene Skrevet 8. september 2013 #15 Skrevet 8. september 2013 Vi spiser sammen hver dag, synes det er koselig
isbjørnungen Skrevet 8. september 2013 #16 Skrevet 8. september 2013 VI spiser middag sammen stort sett hver dag. Jeg har ofte veldig lange dager på skolen, så da spiser jeg kanskje litt lett middag på skolen, og middag sammen når vi kommer hjem. Hvis jeg spiser stor middag på skolen spiser vi kosemat når jeg kommer hjem, eller han spiser middag mens jeg sitter og "stjeler" fra tallerkenen hans.
Akacia Skrevet 8. september 2013 #17 Skrevet 8. september 2013 Vi planlegger middag sammen fire ganger uka, men av og til orker vi ikke middag og lager noe enkelt hver for oss.
Gjest Evans Skrevet 8. september 2013 #18 Skrevet 8. september 2013 Vi spiser middag sammen hver dag, så sant ikke en av oss er ute på ett eller annet og spiser ute. Syns det er veldig koselig å spise sammen. Snakke om hvordan dagen har vært og senke skuldrene.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #19 Skrevet 1. oktober 2013 Godt å høre at det ikke bare er jeg og sambo som ikke spiser middag sammen så ofte. Jeg er avhengig av å ha middag rundt kl. 4, han kan gjerne spise den kl. 10, derfor lager vi ofte ulik middag. Dagene er også ganske ulike pga jobb, begge er studenter, og fritidsaktiviteter/venner. Prøver å spise sammen 3 ganger i uka, det går som oftest. Anonymous poster hash: 7aad7...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå